Strona 1 z 6
[80 B4 2.0E ABK+Lpg] nierówna praca silnika i brak mocy
: 10 lis 2007, 21:03
autor: Sosna
Witam!
wiem ze temat był już poruszany nieraz. tylko że w moim przypadku jest jeszcze parę dodatkowych objawów. ale od początku: rano gdy odpalę po jakiejś min. czuje zapach paliwa , wlatuje do środka sam. poprzez nawiew i czuć aż do momentu przejechania około 4km. w miedzy czasie silnik nierówno zaczyna pracować tak jakby nie palił na wszystkie gary. traci moc brak przyspieszenia skokami do przodu, i tak do momentu aż nie przejadę około 6km. wszystko wraca do normy, ale wystarczy ze stanę dłużej na światłach problem powraca i znowu skokami do przodu. dodam ze problem występuje na gazie i benzynie tyle ze na gazie trzyma obroty i nie ma objawu niepalenia na wszystkie gary. proszę o pomoc!
: 10 lis 2007, 21:11
autor: Kokolino
Fakt. Temat był poruszany wielokrotnie. Moim zdaniem silnik ci zalewa benzyną. Do sprawdzenia czujnik temperatury, sonda lambda, przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, szczelność układu zasilania paliwem(zapach benzyny) i ciśnienie paliwa. Kopułka i palec też do sprawdzenia.
: 10 lis 2007, 21:21
autor: Sosna
bylem już raz u mechanika sprawdził sondę i niby dobra. szczelność układu paliwowego racze także bo inaczej zapach benzyny by nie ustępował. kopułka palec i kable wn. wymienione. co do przepływomierza czujnika temp. i regulatora ciśnienia paliwa to nie jestem pewien. a to dlatego ze po przejechaniu około 6km. tak jak wspomniałem wcześniej problem ustępuje.
: 14 lis 2007, 22:20
autor: paweł 22
Witam!!!
Sprawdź ciśnienie na tłokach bo mógł zawór sie wypalić.pozdr
: 15 lis 2007, 21:26
autor: Sosna
Witam ponownie!
Wymieniłem dzisiaj przepływomierz powietrza. Na początku było wszystko ok, na paliwie i gazie po jakimś czasie zaczęły wracać objawy w postaci jakby co mnie hamowało tzn. wciskam pedał przyspieszacza a on nic do przodu, ledwo co, na każdym biegu tak jakby brakowało mocy, nie wkręcał sie na obroty. Objaw taki sam na paliwie i gazie. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy! Jeszcze jedno na paliwie na wolnych obrotach troszeczkę kuleje tak skacze po miedzy 800 a 900 obrotów nie zawsze, na gazie ok trzyma równe 900. Czy ktoś miał taki problem? Dodam jeszcze ze zlokalizowałem wyciek paliwa, leje z pod wtrysku najprawdopodobniej dostała gumka. W związku z tym mam pytanie czy można wymienić gumki na wtryskiwaczach bez odkręcania kolektora ssącego?
: 15 lis 2007, 21:33
autor: czarekj
Nie trzeba odkręcać kolektora. Radzę sie pospieszyć bo Ci się auto może zapalić.
: 15 lis 2007, 21:59
autor: Sosna
Dzięki "czarekj" jutro mam zamiar oddac do mechanika
A co poradzisz co do innych problemów?
[ Dodano: 2007-11-15, 22:23 ]
Jeśli ktoś może poradzić to proszę! Bo zaczynam sie denerwować :-x tym co sie dzieje! A nie chce oddawać autka od mechanika do mechanika.
: 17 lis 2007, 11:32
autor: kyto
ile zaplaciles za przeplywomierz?? nowy czy uzywany?
: 17 lis 2007, 12:04
autor: Sosna
używany 400zł. Ale po tym zabiegu jeszcze troszkę kuleje. "kyto" miałeś masz podobne objawy co ja?
: 17 lis 2007, 12:26
autor: Danek
Wygląda mi to na siadającą lub niedogrzaną sondę.
: 17 lis 2007, 13:00
autor: Sosna
Danek chodzi o nierówną prace silnika na paliwie po rozgrzaniu? (na gazie ok!) czy wszystkie objawy które opisałem??? Przez siadajaca sonde oczywiscie! Pozdrawiam!!!
: 17 lis 2007, 13:11
autor: WOJTEK26
Sprawdx cisnienie wtrysku (regulator cisnienia) i wymień oring na wtryskiwaczu bo to od tego moze sie dziac, sonda to raczej nie poniewz ja miałem uwalona sonde to trzymał obroty tylko miał za bogata mieszanke i czuc było po chwilowym postoju pod światłami że cięzko jest mu wejsc na obroty ale jak wszedł to juz normalnie jechał, a i kopcił na ciemno. Sprawdż też szczelnośc całego dolotu ale to i na LPG by nie równo pracował ale nie zaszkodzi. Jeżeli chcesz sprawdzic sonde czy nie sieje to odłacz ja i przejedź sie na PB
: 17 lis 2007, 13:37
autor: Sosna
A w którym miejscu mam rozłączyć bo nie bardzo kumam
: 17 lis 2007, 13:55
autor: Danek
Sosna, "zamulona" sonda może dawać podobne objawy, przy dobrze wyregulowanej gazowni na gazie objawy mogą się nie pojawić. Ale oczywiście przyczyna może leżeć gdzie indziej (np. w regulatorze ciśnienia jak pisał Wojtek26).
Sondę rozłączasz na wtyczce (czarny przewód sondy).
: 17 lis 2007, 14:30
autor: Sosna
Zaraz pójdę odłączę sondę i sprawdzę. Ale dodam coś jeszcze. Po odpaleniu i jeździe do póki sie nie zagrzeje tak gdziekolwiek 60° wszystko jest ok! Potem zaczyna przebierać na wolnych obrotach tak jakby zapłony wypadały objaw tylko na paliwie! Natomiast przy ruszaniu i jeździe zaczyna mulic paliwo i gaz! Efekt taki ze coś go przytrzymuje a za chwile do przodu, dodam ze jak popuszczę nogę z gazu to zaczyna ciągnąc! Tak jak pisałem wcześniej po przejechaniu kilku km. autko jedzie normalnie.