Strona 1 z 3
[B4 2.0 ABK] Dlawienie szarpanie silnika przy jezdzie ze sta
: 07 kwie 2015, 16:33
autor: farow
Witam,
mam maly problem z silniczkiem. Otoz jadac ze stala predkoscia co jakis czas samochod
zaczyna krzstusic sie, dusic, tak jakby chcial zgasnac. Pomaga popuszczenie lub dodanie gazu,
po chwili autko na jakis czas wraca do normy. Podobnie przy gwaltownym przyspieszaniu bywa ze sie zadusi na chwilke, i zaraz przyspiesza dalej. Zauwazylem, ze problem pojawia sie o wiele rzadziej przy jezdzie ponizej 2 tys obrotow.
Kable, swiece, kopulka i palec wygladaja ok, sprawdzilem w pierwszej kolejności. Wiadomo, na wzrok to takie sprawdzanie niezbyt dokladne, ale moze ktos podpowie, czy grzebac dalej w tym czy szukac gdzie indziej raczej?
: 07 kwie 2015, 18:49
autor: Francis1982
Sonda, niebieski czujnik do sprawdzenia i przekaźnik 30 do przelutowania najpierw. Jak tu nic nie pokaże to będziemy myśleć dalej.
: 07 kwie 2015, 19:13
autor: farow
Czujnik kupie na podmiane, nie będzie pewnie drogi. Właśnie przed chwila zauważyłem ze problem pojawia się tylko na ciepłym silniku. Kilka minut po odpaleniu jedzie normalnie. Czy to zaweza nam krąg poszukiwań?
Za co odpowiada przekaźnik 30?
: 07 kwie 2015, 19:46
autor: Francis1982
Za napięcie zasilania sterownika. Jak nie łączy sterownik głupieje...
Czujnik możesz zmierzyć multimetrem. Na gorącym ma być ok 190-220 omów.
Kupowanie na pałę nic nie pomoże.
Masz LPG?
[ Dodano: 2015-04-07, 19:47 ]
Tanie zamienniki niebieskich są na chwilę a ori troszkę kosztuje.
: 07 kwie 2015, 21:05
autor: farow
Nie, LPG nie mam. Ok to pobawie się miernikiem w takim razie. Myślę że gdyby to było od przekaźnika to raczej na zimnym by też wariowal?!
: 08 kwie 2015, 07:34
autor: Jarek-LT
U mnie 80tys. km temu było coś podobnego, pewnie nie wiesz kiedy były części zapłonu wymieniane - ja też nie wiedziałem. Nikt nie mógł tego ogarnąć, ani serwis ani znachorzy...
Każdy wymyślał różne kwoty a zamknęło się na zajechanym silniku - kompletna regeneracja.
Podjechałem do kolegi elektryka który posprawdzał po swojemu. Ma swój warsztat i ogarnia elektrykę samochodową, ma dział przewijania silników...
Przez szkło powiększające obejrzał świece i kable stwierdzając zużycie. Zauważył, widział, pokazał mi gdzie iskra skacze po świecy ucieka z kabla i takie tam.
Podjechałem do sklepu zakupiłem nowe świece, przewody, kopułkę i palec, założyłem i okazało się że problem ZNIKNĄŁ - samochód znów jeżdził jak dawniej, zapie...lał . <ok>
<ok> <ok> <ok>
: 08 kwie 2015, 09:03
autor: farow
Jarek, ale miales ten problem i na zimnym i cieplym silniku? Bo u mnie na zimnym jedzie bardzo ładnie, a jak sie zagrzeje zaczyna wariowac.
: 08 kwie 2015, 09:59
autor: tomek1982
przpływomierz sprawdzales ? czesto są zajechane plytki w nich pod tym czarnym plastikowym dekielkiem,układ wytarty do żywego i moze pokazywac podobny objaw , nie zaskodzi sprawdzic czujnik położenia przepustnicy,u jednych objawia sie podnoszeniem obrotów samoczynnie u innych problemem podobnych jak opisujesz.
Na początku niebieski czujnik jezeli miernik pokazuje rezystancje nie taka jak kolega wyzej napisał to zerknij do przepływki
: 08 kwie 2015, 20:04
autor: koziolmc60
U mie tez walczylem z szarpaniem samochodem ale jeszcze mi podnosilo obroty. I tez jak lapal temperature to zaczynalo glupiec. Po wymianie przeplywki jak na razie wszystko ok. A tez czujniki, krokowiec, aparat zaplonowy i WN podmienialem i nic niepomagalo.
: 08 kwie 2015, 21:55
autor: farow
A jest jakis sposob zeby sprawdzic przeplywke? Czy tylko podmiana wchodzi w gre?
: 10 kwie 2015, 08:22
autor: tomek1982
Poszukaj,na forum jest temat jak miernikiem sprawdzić.
U siebie miałem przypadek ze padł,czujnik w przepływce,vag nie wykazał żadnych nieprawidłowości,parametry byly nawet ok i auto tez szalalo zmiana przeplywki wyleczyla auto
: 10 kwie 2015, 19:13
autor: farow
Czujnik pomierzylem - na cieplym silniku pokazuje 175 Ohm, czy to moze byc winowajca?
Zauwazylem tez, ze jak mocno sie rozgrzeje silnik to czuc silny zapach benzyny. Nie ma nigdzie zadnych wyciekow, wyglada to tak jakby nie przepalal paliwa i pchał w wydech?!
: 11 kwie 2015, 15:52
autor: Francis1982
Jak wali benzyną to sonda do obejrzenia.
: 11 kwie 2015, 19:32
autor: farow
To jak? Ktoś podpowie czy ten czujnik może być winowajca czy szukać dalej?
: 11 kwie 2015, 19:46
autor: Pieterb
farow, aby dobrze sprawdzić ten czujnik należało by go pomierzyć w kilku temperaturach a przede wszystkim wiedzieć jak ona jest w czasie pomiaru. Aczkolwiek nie wydaje mi się by to on mógł być winowajcą tego szarpania.
Druga sprawa że sprawdzanie układu WN na oko to też jest mało miarodajne, chodź zwykle jak coś jest z nim nie halo to poszarpuje w każdej temperaturze i obr ale to pewnie też nie reguła.
Jak dla mnie do sprawdzenia sonda i przepływomierz w pierwszej kolejności. Jak je sprawdzic są już do tego tematy.