Strona 1 z 1

[B3 1.8 NE/JV] Kontrolka ciśnienia oleju nie gaśnie...

: 13 kwie 2015, 15:26
autor: Patryk0720
Oczywiście moje auto nie było by sobą żeby przynajmniej raz w miesiącu nie trzeba było coś robić. Wczoraj jeździłem było ok dziś odpalam świeci sie kontrolka oleju, jestem niestety pewny że to nie wina czujnika, zawory klepią jakby chodziły na sucho tak jak i cały silnik, czyżby smok z dnia na dzien pękł lub sie rozleciał?? niepozostaje nic innego niż sciągać miskę??

filmik z pracy silnika

: 13 kwie 2015, 15:59
autor: elektronic
A poziom oleju jaki? Bo jak nie sięga bagnetu już to i jak ma być ciśnienie. A jak nie ma oleju to i klepie.

: 13 kwie 2015, 16:00
autor: Patryk0720
Ponad połowe dolnej części bagnetu...

: 13 kwie 2015, 16:06
autor: elektronic
Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem. Bo jak skończyły się panewki to trza rozbierać dół. Ale dolej jeszcze trochę oleju dla pewności.

: 13 kwie 2015, 16:10
autor: Patryk0720
elektronic pisze:Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem. Bo jak skończyły się panewki to trza rozbierać dół. Ale dolej jeszcze trochę oleju dla pewności.
Odrazu dokładnie tak zrobiłem dwa tygodnie temu zmieniałem mu uszczelniacze zaworowe bo pobierał delikatnie olej... ECH mam odrazu takie pytanie czy jest jakaś duża rozbieżność jakbym szukał całego silnika? jakie silniki najlepiej by podpasowały pod NE, znalazłem ładny silniczek od b3 też 1.8 tyle że był na wtrysku ale to chyba nie powinien być problem po wymianie korektora?

: 13 kwie 2015, 16:18
autor: elektronic
Teoretycznie lepsze rozwiązanie, ale może po jakimś czasie sie okazać ze to gorsze padło niż ten twój. Mogą go odpicować, nalać jakiegoś specyfiku co by kompresja była, a potem się okaże że to złom.
Co do góry silnika to niech się mądrzejsi wypowiedzą. Ale generalnie to wszystko da się zrobić. Już tu niektórzy robili hybrydę z 8-mio i 16-to zaworówki. I chodziło to to.

: 13 kwie 2015, 16:33
autor: Patryk0720
No tak ale mi zależy żeby to było jak najmniej bezproblemowa przekładka a 1.8 od b3 z silnikiem typu NE jak można sie domyśleć nie ma za dużo więc skoro to są niemalże bliźniacze konstrukcje wolę wiedzieć czego szukać i ewentualnie ile trzeba dopłacić, swoją drogą jeśli to panewki to koszt naprawy chyba nie powinien być aż tak duży?

: 13 kwie 2015, 19:45
autor: elektronic
Same panewki to koszt znikomy. Jeśli coś z panewkami nie jest ok, to trzeba sprawdzić wał. Silnik (sam słupek) to małe kilka stówek.
Jeśli poziom oleju zawiera się między przetłoczeniami czy znakami na miarce, a ciśnienia brak to nie ma co cudować tylko brać auto na kanał.
Jest jeszcze jedna opcja; padła pompa oleju. Ale to łatwo sprawdzić. Odkręcasz czujnik i ktoś zapala auto. Jak zacznie lecieć olej to znaczy że tłoczy.

: 13 kwie 2015, 22:22
autor: Patryk0720
Ale jaja, zadzwoniłem po kumpla żeby mnie sciągnął bo już miałem jechać rozkrecać silnik, co sie okazało? odpalił tak jak trzeba i kontrolka zgasła a silnik nie stukał ... jakiś cyrk nigdy tego nie miałem... pytanie co przyczyną i ile jeszcze tak pojeżdze

: 14 kwie 2015, 14:45
autor: wojcenty
Miałem coś podobnego mogło się zapchac coś na Twojm miejscu wymienił bym filtr oleju i zalal na nowo olej. Może Ci się to powtórzyć dlatego dobrze by było zdjąć miske wyczyścić smok i kanały które prowadzą do filtra.A przy okazji sprawdzisz panewki.