Strona 1 z 1

[B3 1.6 PP] Uszczelnienie pokrywy zaworów

: 12 lis 2007, 18:47
autor: servuz
Witam!
W moim 8 zaworowym silniku mam problem z cieknącym olejem spod pokrywy zaworów. 2 lata temu wymieniłem uszczelke pod klawiaturą i zalożylem korkową firmy Goetze. Jak widać nie wytrzymała zbyt długo bo już mam cały kolektor wydechowy zalany olejem. Tym razem kupiłem uszczelke firmy Elring 457.200 (jest ona jednoelementowa i cała wykonana z gumy). Przed jej założeniem chce się zapytać na forum czy jest sens dodatkowo smarować uszczelke czerwonym silikonem wysokotemperaturowym??? Pewnie niektórzy tak postąpili dlatego czekam na wasze opinie czy to przyniesie efekt i uszczelni pokrywe zaworów.

: 12 lis 2007, 18:51
autor: Kokolino
Założyłem do swojej taką samą uszczelkę jak ty kupiłeś. Ja osobiście uszczelek nigdy niczym nie smaruje i jakoś mi z nich nie cieknie. Warunek musi być czysto i prosto aby było szczelnie. Można jeszcze zastosować nakrętki samokontrujące te z plastykiem gdyż często się zdaża że olej sobie wycieka po gwintach szpilek. Pozdrawiam

: 12 lis 2007, 19:02
autor: fazi
witam
nie polecam uszczelki całej gumowej gdyż ja sobie też wymieniłem oprócz tego że szpilki trzeba było wykręcić i zastąpić śrubami to lała jak :oops:
Założyłem sobie korkową delikatnie posmarowałem olejem i gra nawet kropelki nie ma
tak ze nie warto ulepszać fabryki a jak raz na jakiś czas pooglądasz sobie wałek i silnik w środku to nic nie zaszkodzi <mikolaj>

<mikolaj>

: 12 lis 2007, 19:27
autor: servuz
Dzięki za szybkie odp!
Ciekawe z tymi plastykowymi nakrętkami samokontrującymi. Nigdy o tym nie słyszałem. Można je kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym?
Do fazi:
Czy ta gumowa uszczelka była Elringa? Dlaczego trzeba było wykrecać szpilki i zastąpić śrubami? :-/

: 12 lis 2007, 19:54
autor: goldi j51
witaj kolego z takim samym silnikiem jak mój co do tej uszczelki ja zakładałem korkową i z dwóch stron smarowałem ją czerwonym silikonem typowo do uszczelek albo zamiast uszczelki w takiej tubce jak pasta do zębów niestety nazwy nie pamiętam on jest do wysokich temperatur powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym pozdrawiam ;-)

: 12 lis 2007, 19:55
autor: Kokolino
servuz pisze:Ciekawe z tymi plastykowymi nakrętkami samokontrującymi. Nigdy o tym nie słyszałem. Można je kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym?
Tak można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym. To są zwykłe nakrętki samokontruące takie jak np. do końcówek kierowniczych tylko 6.

: 12 lis 2007, 20:39
autor: Plastman
A ja kupiłem kiedyś uszczelkę korkową za całe 22zł i się po wymianie lało z silnika. Nie ciekło, po prostu się lało. Kupiłem drugą, całą gumową, z jednego kawałka gumy, firmy Elring i teraz jest super. Fakt faktem, że musiałem wymienić szpilki pokrywy zaworów, ale były one dołączone do uszczelki.

: 12 lis 2007, 21:11
autor: servuz
Kolego Plastman a smarowałeś silikonem tą uszczelke Elringa przed założeniem?
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

: 12 lis 2007, 21:19
autor: Plastman
Nie, złożyłem tak po prostu, bez żadnego silikonu. Przejechałem od tamtej pory 15 000km i góra silnika suchutka. Jeszcze wymienię uszczelkę króćca filtra oleju i w ogóle będzie już całkiem suchutko.

: 13 lis 2007, 00:32
autor: servuz
Mam jeszcze dwa pytania; czy pokrywe koniecznie trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym? Poprzednio dokręcałem recznie chociaż w książce serwisowej napisane jest żeby dokrecać kluczem dynamometrycznym.
I drugie to czy pamietacie może które szpilki dołączone do gumowej uszczelki Elring 457.200 trzeba będzie wkręcić? Te czarne krótkie czy dłuższe złote? Bo fabryczne pewnie będą za krótkie ze wzgledu na grubość gumowej uszczelki.

: 13 lis 2007, 00:38
autor: Plastman
Fabryczne mają taki kołnierz dzielący dwie części gwintu. Elring na to nie wejdzie, bo ma zatopione w gumie takie jakby tulejki, które kolidują z kołnierzami fabrycznych śrub. Ja wkręciłem te czarne, nie wiem do czego służą złote. Może w innych silnikach przykręca się nimi coś jeszcze. Mi w 1,6TD wszystkie złote zostały, same czarne starczyły. Uszczelkę dokręcałem ręcznie, po prostu mocno, ale z czuciem. Oczywiście dużo lepiej jest dokręcać dynamometrycznym. Jak masz od kogo pożyczyć, to pożycz i nim dokręcaj. Ja chwilę przed robieniem uszczelki urwałem swój klucz i musiałem na czuja skręcać. Ale i tak jest dobrze.

: 13 lis 2007, 02:06
autor: servuz
Dziękuję kolego Plastman i wszystkim, którzy udzielili się w moim temacie! Bardzo mi pomogliście.
Pozdrawiam!