otóż mam pytanie natury technicznej
czy w audi 80 b3 wentylator działa po wyłączeniu silnika, jeśli jest gorąco?
bo pamiętam, ze w passacie b2 ojca jak było ciepło, to po zgaszeniu silnika jeszcze chodził przez chwilkę wentyl.
u mnie w audi jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby po wyłączeniu silnika chodził wentylator, a z pod maski czuć, że bucha ciepłem, nawet jak podejde już jakiś czas (poł godz - godzina) po wyłączeniu
i zastanawiam się, czy tak jest i już, czy może to być spowodowane czymś?
: 14 cze 2015, 00:15
autor: Wino
Tak w mojej wentylator chodzi nawet po wyłączeniu silnika ale w audi naprawdę dużo trzeba żeby on się w ogóle włączył, ale zawsze możesz podpiąć wentylator na krótko i zobaczyć czy w ogóle działa. A jak ze wskazaniami na zegarach?? Jaką temperaturę ci pokazuje.
: 14 cze 2015, 08:31
autor: Jarewa
W PM takiego czegoś nie ma to jest monowtrysk i nie obejmuje tego, stosowali tylko to w mechanicznych wtryskach lub wielopunktowy wtrysk.
: 14 cze 2015, 10:23
autor: Wino
Jarewa pisze:W PM takiego czegoś nie ma to jest monowtrysk i nie obejmuje tego, stosowali tylko to w mechanicznych wtryskach lub wielopunktowy wtrysk.
Ale ja mam gaźnik i u mnie wentylator się nie wyłącza jak zgaszę silnik tylko jeszcze chwilę chodzi.
Ale faktycznie masz rację w PM wentylator powinien się wyłączać przy zgaszeniu silnika http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=42755 tutaj opisany przypadek. Więc u mnie albo jest coś dłubnięte albo gaźniki miały to rozwiązane tak jak wtryski mechaniczne.
: 14 cze 2015, 10:44
autor: Pieterb
Wino, no dziwne bo właśnie chyba tylko wtryskowe miały takie coś
: 14 cze 2015, 10:45
autor: Jarewa
Ale ja mam gaźnik i u mnie wentylator się nie wyłącza jak zgaszę silnik tylko jeszcze chwilę chodzi.
Rozwiń to bo to sprzeczne informacje, w twoim przypadku wygląda jakby było przegrzebane i nie wyłącza wentylatorów po wyłączeniu zapłonu wtedy może być uszkodzony przekaźnik styku "X" bo się to zdarzało.
: 14 cze 2015, 11:21
autor: Wino
PieterB Ja mam tylko czujnik przy chłodnicy.
Jak miałem golfa II na gaźniku to było tak samo, dlatego myślałem że w audi to normalne możliwe że ktoś z poprzednich właścicieli coś pokopał, albo wziął się za to jakiś elektryk który przerobił instalację na wzór VW. Może wystarczy tylko podmianka przekaźnika na ten z VW bo z tego co pamiętam reszta jest tak samo skonstruowana.
: 14 cze 2015, 11:27
autor: Jarewa
A nadmuch w środku działa po wyłączeniu zapłonu?
: 14 cze 2015, 11:38
autor: MrKovski
dzięki za odpowiedzi,
może jeszcze dlaczego pytam
jeśli chodzi o zegary, to temp raczej zazwyczaj pokazuje niską, termostat mam nowy kupiony, czekam tylko az bedzie troche czasu na wymiane, ale druga sprawa to mam w aucie zamontowane zabezpieczenie, które odcina pompke paliwa(kupiłem auto z czyms takim, nie wiem do konca jak to działa:P), które wyłącza sie, przez dotknięcie w miejscu, gdzie podłączony jest kabelek, a drugą ręką do masy(np klamka)
no i czasem jest tak, że gdy to robię, to nie wyłącza sie to, pozatym znika mi czasem zegarek pod obrotomierzem, więc zastanawiałem się, czy np może gdzieś tam masy brakuje albo coś i dlatego może się takie coś robić
dlatego też pomyślałem o tym wentylatorze, czy przyczyna przypadkiem nie jest taka sama
edit.
nadmuch działa tylko w momencie, jak mam przekręcony kluczyk, a wentylator od chłodnicy działa napewno, bo jak eksperymentowałem z adaptacją ecu, to pochodził chwile i włączył sie
: 14 cze 2015, 11:49
autor: Jarewa
Spoko ja się pytałem "wino"
: 14 cze 2015, 12:23
autor: Wino
Jarewa pisze:A nadmuch w środku działa po wyłączeniu zapłonu?
Nie nadmuch w środku nie działa po wyłączeniu zapłonu.