Strona 1 z 1

[B3 1.8 RU] Problem z szalejącymi obrotami na benzynie.

: 19 cze 2015, 18:55
autor: savvage
Witam. Przeszukałem większość tematów na forum w których objawy były chociaż podobne do tych u mnie i niestety dalej nie wiem co się dzieje. Zacznę od tego że na dobrą sprawę nie wiem jaki w końcu u mnie jest ten silnik.

Był kiedyś 1.6 ale wiem że został zrobiony swap na 1.8. Teraz nie mam pojęcia czy To RU czy inny i niestety szukałem na bloku znaków między 3 a 4 świecą i nic tam nie widzę.
Silnik to ogólnie rzeźba co zaraz zobaczycie na zdjęciach.
(ostatnio wymieniałem nagrzewnicę i znalazłem wewnątrz sterownik pierburg. Na tej podstawie w takim razie stwierdzam że nie może być to silnik RU, ale nie dam sobie ręki uciąć.)

W moim audi jakiś uczony spec zakładał LPG. Zrobił to tak że najpierw auto jeździło tylko na LPG a na benzynie w ogóle. Później ktoś zaprowadził do kolejnego magika który coś porobił że działa i na tym i na tym.

i teraz mój problem

Po odpaleniu auta na benzynie zimny silnik włącza ssanie i auto pracuje pięknie na tym paliwie. jednak gdy złapie temperaturę na benzynie zaczyna się szatkownica. autem telepie niemiłosiernie, zakres obrotów waha się między 100-900 tak że auto chce zgasnąć lub zgaśnie. Tak samo gdy dojeżdżam do skrzyżowań czy coś wciskam sprzęgło a obroty spadają i zdycha.

a Teraz LPG, na LPG chodzi idealnie. samochód trzyma równe obroty, nic mu kompletnie nie dolega, dodatkowo jest super spalanie około 7/100.

Koledzy nie mam pojęcia co się dzieje, jest mnóstwo wężyków które są nie podłączone lub źle podłączone, nie wiem jak powinny być poprawnie. Potrzebuje pomocy, sugestii. OD czego zacząć gdzie upatrywać przyczyny. Większość takich diagnoz jak podstawa gaźnika czy coś po wykluczałem.

załączam fotki silnika i podłączenia gazu.

Link1
Co powinno być wpięte w te 2 złącza zaznaczone na zdjęciu?
Link2
Tu powinna iść chyba tak rura?
Link3
Cóż to jest ?
Link4
Przewód od serwa od którego idzie wężyk do parownika a pewnie powinien być gdzieś indziej? gdzie?

Link5
Link6
Link7
Link8
Link9
link10
Co powinno być tu wpięte? ( Link 10)

Z góry dziękuje za wszystkie porady i wsparcie.


Ups zapomniałem dodać że w dowodzie ogólnie wbite jest że to składak. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale teraz sobie przypomniałem.

: 26 cze 2015, 23:03
autor: Krys1994
Zdjęcie pierwsze to olej całkowicie. To jest termostat który uchyla klapkę ciepłego powietrza a masz gaz a tutaj pożądane jest tylko zimne powietrze, możesz te dwa króćce zaślepić ewentualnie.
Drugie zdjęcie tam właśnie jest klapka ciepłego powietrza które idzie z kolektora wydechowego, a drugi króciec to właśnie króciec na kolektorze wydechowym - olej całkowicie to.
Trzecie zdjęcie nie wiem co to jest.
Czwarte: zaworek który puszcza powietrze w jedną stronę łatwo go można sprawdzić dmuchając w niego i powietrze ma iść tylko w jedną stronę zgodnie ze strzałeczką. Przewód podłączony ma być do serwa i kolektora dolotowego.
Z reszty zdjęć wnioskuję, że nawet jak silnik był zmieniany to gaźnik został z 1.6 i jest to pierburg 2EE. Regenerowałem tylko Pierburga 2E3 który jest o wiele prostszy w naprawach więc tutaj nie pomogę za bardzo ale podpowiem, ze do sprawdzenia jest nastawnik przepustnicy dolnej i ogólna elektryka gaźnika do tego sprawdzenie czy jest dobra masa na gaźniku bo to bardzo ważne! Wszystko w internecie jest wystarczy poszukać i zaopatrzyć się w miernik uniwersalny. :-P

Co do gazu to on działa poprawnie bo gaźnik nic do tego nie ma. Gaz tylko przez niego przelatuje.