Strona 1 z 2

[b4 2.0 ABK ] konserwacja przepustnicy

: 13 lis 2007, 20:36
autor: wilu8
Jakiś czas temu przy okazji mycia reg. wolnych obrotów zajżałem do przepustnicy , była lekko zasyfiona czarną mazią wziąłem mały pędzelek z benzyną i delikatnie wyczyściłem to potem wszystko wytarłem do sucha
Czy po takim zabiegu nalezy ją w jakiś sposób nasmarować ,sądze że troche wleciało benzyny w oś przepustnicy .
Zauwazyłem równiez że po tym zabiegu jak szybko wcisne sprzęgło po puszczeniu gazu to obroty wzrastają o ok 100obr i potem dopiero spadają ;-)

: 14 lis 2007, 13:38
autor: Grzes
Mam takie samo zjawisko od roku(odkąd kupiłem auto) :roll: , ale uznałem to za normalne.

: 14 lis 2007, 13:46
autor: arti029
mam pytanie : czy przed myciem tych dwóch elementó nie miałeś tego problemu?
bo mam taki sam problem

: 14 lis 2007, 14:12
autor: Grzes
Nic nie czyściłem. Takie auto kupiłem. Nie uważam, że jest to problem. Po gwałtownym wciśnięciu sprzęgła, przy obciążonym silniku powinien przyspieszać zapłon ze względu na bogatą mieszankę.Spróbuj bez dodawania gazu przy ciepłym silniku na jedynce puścić gwałtownie sprzęgło.Obroty powinny spaść a następnie wzrosnąć do ok 1000-1100 na minutę.Potem się unormować do ok.900. Jak jest tak to jest super. :)

: 14 lis 2007, 16:53
autor: wilu8
Zauważyłem to po tych zabiegach , wydaje mi sie ze przed tego nie był pewności nie mam <co>

: 15 lis 2007, 10:12
autor: arti029
u mnie to występuje nie tylko przy włączaniu sprzegła ale tez przy odpuszczaniu pedału gazu auto w pierwszym momen
cie przyspiesza a potem dopiero zwalnia
i jest to dosyć uciążliwe zwłaszcza korkach

[ Dodano: 2007-11-15, 10:13 ]
u mnie to występuje nie tylko przy włączaniu sprzęgła ale tez przy odpuszczaniu pedału gazu auto w pierwszym momencie przyspiesza a potem dopiero zwalnia
i jest to dosyć uciążliwe zwłaszcza korkach

: 15 lis 2007, 10:36
autor: WOJTEK26
Ja mam tak samo na małych obrotach jak jade w korku np. na 2 lekko mam dodany gaz i jak puszczam to lekko przyspiesza i dopiero zwalnia, jakby reagował z lekkim opóźnieniem na zmiane położenia przepustnicy. Przy wiekszych obrotach tak ponad 2000 juz tegoo tak mocno nie wyczuwam

: 15 lis 2007, 11:50
autor: arti029
dokładnie tak jest u mnie
i jeszcze dodatkowo po mocnym nagrzaniu silnika szarpie mi przy ruszaniu ale to chyba odrębny problem jest

a tak na marginesie to normalne jest jak przekaźniki te pod kierownicą dość mocno się nagrzewają???

: 15 lis 2007, 11:56
autor: WOJTEK26
Na PB mam podobnie tylko że nie przyspiesza ale z opóźnieniem reaguje troche mniejszym jak na LPG ale jest wyczuwalne moze cos sie dzieje z czujnikiem położenia przepustnicy

: 15 lis 2007, 16:30
autor: Doc
U mnie nie ma czegoś takiego, a również mam ABK, albo Was nie rozumiem.

Jadę, wciskam sprzęgło jednocześnie zdejmujac noge z gazu. Obroty spadają do ok 950 i absolutnie nie wzrastają nawet ma moment.

: 15 lis 2007, 17:59
autor: wilu8
U mnie jest to ruch na obrotomierzu rzędu ok 2 mm wzrostu obrotów więc możesz nawet tego nie wyczuć ;-)

: 15 lis 2007, 18:02
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Ja też mam podobny objaw, zwłaszcza jak w korku ruszan co chwilke i lekko dodaje gazu. Po wciśnięciu sprzęgła obroty lekko wzrastają a poźniej spadają na "wolne" Może ten typ tak ma :?:

: 15 lis 2007, 20:59
autor: wilu8
Na to wygląda wiec znaczy że wszystko jest ok ;-)

: 16 lis 2007, 17:56
autor: Darecki3037
cześć też kiedys myłem przepustnice, było tak jak u Ciebie, przemyłem więc jeszcze krokowca i przedmuchałem , odlączyłem akumulator żeby zresetować komputer i po tych zabiegach wróciło do normy. Spróbuj.

: 16 lis 2007, 21:00
autor: IC69
Pewnie mi się zaraz oberwie <dynamit> ale czy to nie jest przypadkiem kwestia zsynchronizowania lewej nogi z prawą ;-)
Kiedyś też czyściłem przepustnice z tego "syfu", i nic takiego u siebie nie zauważyłem <co>