Strona 1 z 2

[ABK] Wysokie obroty

: 08 lip 2015, 23:07
autor: bodzio1819
Witam!Taki o to problem co jakiś czas obroty na ciepłym silniku trzymały się ok 1500 na wolnych.A co jakiś czas było normalnie.Ostatnio zdażyło się mi jechać ok 160km/h no i teraz obroty nie spadaja na wolnych trzyma 1200.Krokowym przemyłem naftą.Przewody sprawdziłem od filtra do krokowego.

: 08 lip 2015, 23:24
autor: tomek1982
samo przemywanie ,nie zawsze doprowadza krokowca by trzymał owe 850 obr,czasami skutkuje mycie 2,3 razy

: 09 lip 2015, 01:23
autor: Francis1982
Po nafcie trzeba koniecznie nasmarować krokowca. Bo nafta wysycha. Już chyba lepiej zostawić na 24 h w ropie jak się da oczywiście.

: 09 lip 2015, 08:25
autor: bodzio1819
Aha czyli też obstawiacie krokowca.Dziś pojade na szrot i zobacze inny.Ale tez przemyje ropa.Podejrzewam ze ta nafta załatwiłem go jeszcze bardziej bo nie nasmarowałem później.Dużo z niego było rakiej czarnej mazi.A czujnik przepustnicy.Bo niebieski profilaktycznie zmieniłem.

: 09 lip 2015, 08:38
autor: Pieterb
bodzio1819, przemyj jeszcze raz, skoro dużo syfu wyleciało to może jeszcze tam coś jest. Ja swój przemywałem ale niczym nie smarowałem i nic mu się nie stało dopiero na forum wyczytałem że trzeba nasmarować no to po pół roku jeżdżenia wyjąłem i nasmarowałem ;-)
bodzio1819 pisze:A czujnik przepustnicy
też może być ale tu trzeba by na kompa lub chociaż miernikiem sprawdzić czy działa płynnie
bodzio1819 pisze:Bo niebieski profilaktycznie zmieniłem.
nowy, używany :?:

: 09 lip 2015, 13:17
autor: bodzio1819
Na nowy.Czyli jeszcze raz go przmyc ropą.Bo co jakiś czas było dobrze a teraz za kaźdym razem trzyma równe wysokie obroty.Pali na dotyk.

: 10 lip 2015, 08:17
autor: Pieterb
bodzio1819 pisze:Na nowy
no to mam nadzieję że jakiś dobry a nie najtańszy bo one są do dupy
bodzio1819 pisze:Czyli jeszcze raz go przmyc ropą
no tak to przecież nic nie kosztuje, troszkę czasu tylko

: 13 lip 2015, 21:14
autor: bodzio1819
Wiec czujnik niebieski sprawny drugi krokowiec i to samo.Zmieniałem rozrząd ale przed też robiły się takie cyrki.A po zmianie rozrządu normalnie chodziło Znaki wszystko ok.Odpaliło i trzymał 1000.Za jakiś czas dalej te 1300 trzyma równo pracuje przyspieszenie też ok.Może czujnik przepustnicy albo sonda lamda czy źle kombinuje.I czasmi na gorącym Cięzej odpalał a po zrobieniu przewodów dolotowych znaczy przed tym grzybkiem i na tym krokowcu odpala odrazu.

: 13 lip 2015, 22:51
autor: Francis1982
Znaki na pewno ok? Skoro rozrząd rozebrany nacięcie/kółko na kole zamachowym ma się pokrywać z płaskim nadlewem w okienku skrzyni potem prowizorycznie przykręcone koło pasowe i nacięcie na kole pasowym ma się pokrywać z znakiem na kole wałka pośredniego do aparatu plus kropka na kole wałka rozrządu po stronie silnika ma się pokrywać z krawędzią głowicy przy alternatorze. Wówczas środek palca w aparacie ma być ok. 1,5 mm na "dalej" od nacięcia.

Masz tak?

: 14 lip 2015, 09:03
autor: bodzio1819
"kropka na kole wałka rozrządu po stronie silnika ma się pokrywać z krawędzią głowicy przy alternatorze'' Tego nie wiem.Reszta napewno tak jak piszesz.Tylko że przed rozrządem tez były takie cyrki.Może jeszcze raz rozbiorę i sprawdzę.Ale odrazu po wymianie było ok.Odpaliłem i miał normalnie te ok 1000obr.Dopiero po ok 20 km znów zaczeło trzyma obroty.Jak znaki złe to odrazu wskoczyłby na te 1300-1500obr.

: 14 lip 2015, 11:07
autor: Francis1982
Niewłaściwie ustawiony rozrząd lub ruszony zapłon to same kłopoty. A jeśli w dodatku masz za wczesny zapłon to dopiero będą cyrki bo na to ABK jest nieziemsko czuły...

: 14 lip 2015, 12:38
autor: bodzio1819
Zapłonu nie ruszałem czyli rozebrac rozrzad i jeszcze raz ustawic.O tej kropce co pisałeś to nawet jej nie sprawdzałem.Czyli mała powtórka z rozrzadem.Mógłbyś to jakoś te znaki rozrysowac.Chodzi o te na kołach zebatych z głowica?

: 14 lip 2015, 13:15
autor: Francis1982

: 15 lip 2015, 19:01
autor: bodzio1819
Niestety rozrząd ustawiony był tak jak w twoim opisie.Więc to odpada.Szukam dalej jakiś pomysłów.Co może powodowac te wzsokie obroty.

[ Dodano: 2015-07-15, 19:01 ]
A czujnik położenia przepustnicy może być temu winny?Tylko nie mogę zanleśc jak go sprawdzić.Z zewnątrz u mnie jest cały w oleju

: 15 lip 2015, 19:09
autor: Pieterb
bodzio1819, oj mizernie szukasz ;-)

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/PvhVMJkFe ... detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Można też prościej przez vag'a ;-)