Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Problem na PB przy niższych temperaturach

: 11 lip 2015, 19:33
autor: zakwas
Witam

Posiadam pewien problem z 2.0 ABK. Samochód jakiś czas temu był u elektryka.Został ustawiony zapłon,korekta na przepływomierzu,zmieniłem pompę na nową vdo.Sonda i reszta sprawna.
W każdym razie już x razy kasowałem błąd czujnika spalania stukowego (g62 knock sensor)
Elektryk upierał się,że była to kwestia źle ustawionego zapłonu i błąd na ecu już nie wróci..a jednak.
Zauważyłem pewną tendecję auta.. przy niższych temperaturach(jak dzisiaj 11,5st) na zimnym silniku rano nie przyspiesza poprawnie + przy wciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu następuje okropne stuknięcie,szarpnięcie.Do takiego stopnia ogromne,że ma się wrażenie jakby coś uderzyło nas od tyłu..
Gdy pojedziemy kawałek dalej i autko złapie temp na PB jest już bez problemu. Na gazie to nie występuje.Poduszki silnika są całe.

Może ktoś powiedzieć mi ogólnie jakie są objawy uszkodzonego czujnika spalania stukowego i czy owy problem może być z tym związany?

: 11 lip 2015, 21:31
autor: Damian80b4LDZ
Mówiłem ku..a kup ten czujnik ,jak wyskakuje to znaczy ze jest uszkodzony , 130zl za nowy ori to nie majątek

: 11 lip 2015, 23:32
autor: Francis1982
Zmień elektryka <ok>

Stukowiec bardzo rzadko pokazuje błąd a i tak świruje.

A jak pokazuje błąd to albo jest walnięty albo coś z jego kablami nie halo...

: 12 lip 2015, 00:15
autor: zakwas
Czy takie objawy podchodzą tylko pod uszkodzony stukowiec?

: 12 lip 2015, 09:13
autor: Pieterb
zakwas pisze:W każdym razie już x razy kasowałem błąd czujnika spalania stukowego (g62 knock sensor)
skoro tak to bym go wymienił u mnie był tez uszkodzony padł mi zaraz po zakupie wymieniłem i gitarka. Co prawda nie pamiętam by objaw był podobny do twojego znaczy z tym kopnięciem.
Rozumiem że zapłon jest ustawiony tak jak w książce pisali :?: ;-)
Francis1982 pisze:Stukowiec bardzo rzadko pokazuje błąd
może i rzadko ale u mnie był :-P

: 15 lip 2015, 17:15
autor: zakwas
Czy ktoś ma pojęcie co może powodować to,że słabo ciągnie na zimnym silniku i przy zmianie biegu jest takie walnięcie dochodzące z silnika(takie szarpnięcie do przodu) ?
Po prostu stało się to męczące.. ;)

: 15 lip 2015, 20:45
autor: bloku
Jak już Ci pisałem wystarczy sprawdzić czy stuk jest dokręcony odpowiednim moemntem (20Nm +-5). Co do słabej mocy to warto sprawdzić szczelność dolotu oraz czujnik temperatury - może być tak, że dostaje złą mieszankę i wali cofki w dolot. Jak zapłon? Ustawiony na oko czy z lampą?