Strona 1 z 1

[B4 ABK] Problem z obrotami.

: 13 lip 2015, 19:49
autor: fcwiatrak
Witam.
Również mam problemy z obrotami, ale nieco inne niż u większości użytkowników.
Objawy:
na benzynie obroty są za wysokie - ok 1300, po nagrzaniu 1400-1500., ale to jeszcze przeżyje...
Główny problem polega na pracy na gazie na zimnym silniku, ponieważ bardzo mocno faluje ( od 500 do 2000 obrotów ). Po nagrzaniu obroty są takie jak powinny.
Odpinałem krokowca od gazu ale silnik nie wykazywał żadnej reakcji, chodzi tak samo przy wpiętym jak i wypiętym krokowcu. Z odpiętym krokowcem od benzyny silnik przygasa. Przelutowałem przekaźnik numer 30, niebieski czujnik od temperatury podmieniłem na drugi ale to nic nie pomogło. Nasuwa mi się wniosek, że krokowiec od benzyny dostaje jakieś lewe sygnały podczas pracy na gazie w niskiej temperaturze i dlatego występują takie objawy. Tylko gdzie takich lewych sygnałów szukać ? Ktoś ma jakiś pomysł ?
Pozdrawiam.

: 14 lip 2015, 20:19
autor: Pieterb
fcwiatrak pisze: Nasuwa mi się wniosek, że krokowiec od benzyny dostaje jakieś lewe sygnały podczas pracy na gazie w niskiej temperaturze i dlatego występują takie objawy.
a moim zdaniem to błędnie myślenie

: 14 lip 2015, 22:19
autor: fcwiatrak
Możliwe. Co byś sugerował ?

: 14 lip 2015, 22:54
autor: maciek889
Jak na benzynie trzyma złe obroty to może być brudny zawór stabilizacji obrotów albo też ktoś podkręcił śrubką przepustnicę i wtedy komputer benzyny w ogóle nie zaczyna regulować obrotów bo nie widzi zamknięcia przepustnicy.

: 15 lip 2015, 10:13
autor: fcwiatrak
Maciek czy mógłbyś wskazać o którą dokładnie śrubkę chodzi ? Jak to się ma do LPG ? Chciałbym się najpierw tym zająć, ponieważ pracę na PB jestem w stanie jeszcze zaakceptować, ale działanie silnika na LPG doprowadza mnie do szału.

: 15 lip 2015, 14:02
autor: maciek889
Najlepiej by było zobaczyć na vagu czy widzi 0° otwarcia przepustnicy albo czy na środkowym pinie wtyczki TPSu jest 0,5-1,5V.
O tą śrubkę chodzi.
Obrazek

: 15 lip 2015, 19:04
autor: Pieterb
fcwiatrak, ja bym udał się do kogoś kumatego na kompa i posprawdzał wszystkie parametry przy pracy silnika na bp a potem zajął się lpg, moim zdanie wszystkie te problemy z lpg biorą się stąd że z bp coś nie halo. Oczywiście mogę się mylić bo lpg dobrze jeszcze nie ogarniam szczególnie tej o której piszesz bo to zapewne II gen.