Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Z jaką siłą napiąć rolkę paska rozrządu ?

: 19 lip 2015, 12:08
autor: sargi35
Witajcie, powiedzcie z jaką siłą napiąć rolkę paska rozrządu aby nie zsuwało paska na chłodnicę, bo czym lżej napięty to mniej zsuwa, silnik ABK ?

: 19 lip 2015, 12:19
autor: karolas123
Łopatologicznie, to z siłą taką by pasek uchwycony w 2 palce odchylał sie do pionu a dalsze jego przekrecanie jest juz utrudnione, w innym przypadku użyć testera napięcia. Zsuwanie paska to jednak nie problem zbyt słabego napięcia, tylko krzywej szpilki napinacza lub zużytych kół rozrzadu.

: 19 lip 2015, 13:40
autor: sargi35
karolas123 pisze:Łopatologicznie, to z siłą taką by pasek uchwycony w 2 palce odchylał sie do pionu a dalsze jego przekrecanie jest juz utrudnione, w innym przypadku użyć testera napięcia. Zsuwanie paska to jednak nie problem zbyt słabego napięcia, tylko krzywej szpilki napinacza lub zużytych kół rozrzadu.
To co zużyte zostało wymienione, że szpilką włącznie, problem nie ustąpił

: 19 lip 2015, 14:43
autor: karolas123
Wadliwa rolka lub koła. Zwłaszcza koło wału powoduje zsuwanie paska z rolki.

: 19 lip 2015, 15:19
autor: sargi35
Kółko jest nowe

: 19 lip 2015, 15:44
autor: karolas123
Słuchaj, niestety jeśli wszystko jest sprawne, to pasek chodzi idealnie i nic sie z nim nie dzieje. Wiec czujnik zegarowy w dłoń i sprawdzaj koła.

: 19 lip 2015, 21:31
autor: majkel1987
Miałem ten sam problem. Pasek mi darło, zsuwało w stronę silnika. Przypadkowo udało mi się zauważyć, pasek był zdarty do połowy, lada moment by strzelił. Problem tkwi w nierówno zamocowanym napinaczu. Koło napinacza jest krzywo zamontowane., lekko przekoszone i zsuwa pasek. U mnie pomogła mała cienka podkładka. Musisz poobserwować dokładnie napinacz podczas pracy. Ja zaraz zejdę i zobaczę gdzie ja dałem tą podkładkę.

[ Dodano: 2015-07-19, 21:31 ]
Podkładkę dałem na samej szpilce z przodu. najprawdopodobniej koło od napinacza się giba. Jedyne co mi na myśl przychodzi. Sprawdź może jeszcze koło pośrednie.

: 21 lip 2015, 13:53
autor: sargi35
majkel1987 pisze:Miałem ten sam problem. Pasek mi darło, zsuwało w stronę silnika. Przypadkowo udało mi się zauważyć, pasek był zdarty do połowy, lada moment by strzelił. Problem tkwi w nierówno zamocowanym napinaczu. Koło napinacza jest krzywo zamontowane., lekko przekoszone i zsuwa pasek. U mnie pomogła mała cienka podkładka. Musisz poobserwować dokładnie napinacz podczas pracy. Ja zaraz zejdę i zobaczę gdzie ja dałem tą podkładkę.

[ Dodano: 2015-07-19, 21:31 ]
Podkładkę dałem na samej szpilce z przodu. najprawdopodobniej koło od napinacza się giba. Jedyne co mi na myśl przychodzi. Sprawdź może jeszcze koło pośrednie.
A możesz zapodać fotkę, bo ja też dałem ale nie wiem czy w dobrym miejscu

: 21 lip 2015, 14:27
autor: majkel1987
Teraz będzie problem bo nie mam za bardzo czasu. Może wieczorem się postaram zrobić. Jak zdejmiesz osłonę i odpalisz silnik to będziesz widział czy pasek faluje na kole wałka rozrządu czy nie i czy się zsuwa w jakąś stronę. ogólnie ja mam go u siebie po środku koła. Jeśli zjeżdża no to podkładkę podłuż z tyłu koła napinacza. Pokombinuj, są tylko dwie możliwości jeśli zakładasz podkładkę na szpilkę, albo za albo przed koło. Musi być sztywno, jeśli szpilka nowa to możemy wykluczyć to że jest krzywa, chociaż nigdy nie wiadomo.