[B3 1.8S 90KM] gaźnik Keihin II
: 05 sie 2015, 02:03
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Od półtora roku mam problem z moją dziewczynką. A raczej kilka problemów. Ma już 26 lat z czego od 23 lat jest u mnie w rodzinie. W sumie ze mną 3 właścicieli od nowości, ale to nieistotne. Zanim opiszę swój problem dodam, że przestudiowałem to co się dało na forum i nic nie pomogło. Mam nadzieję, że ktoś z was pomoże. Bo ładuję ciągle kasę w naprawę elementów które nie są zepsute.
Jakiś czas temu zaczęło się lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym na benzynie razem z drgawkami (przewody WN, kopułka, palec, świece, przewody gumowe (prawie wszystkie), poduszki silnika i skrzyni zostały wymienione. Co najciekawsze problem początkowo występował tylko na benzynie więc myślałem, że to gaźnik a ze przepona pompki przyspieszania lekko podzielała to kupiłemm zestaw naprawczy za horendalna sumę 340PLN z czego pasowały 4 najważniejsze uszczelki które wymieniłem. Nic to nie pomogło. Po jakimś czasie zaczęły sie problemy z gazem wymieniony został reduktor. Jeździł ale zaczęły sie wibracje na biegu jałowym na gazie. Podstawka gaźnika jest. Cała nie popękana. W lutym miałem problem, nie mogłem w ogóle odpalić dziewczynki na benzynie, objawy były takie ze na full ssaniu plus non stop pompując pedałem gazu utrzymywałem go jakoś na 2000 obr. Bez pompowania odpalał i od razu gasł. W końcu zacząłem zabawę z gaźnikiem. Rozebrałem go prawie do ostatniej śrubki. Okazało sie ze 2 dyszki paliwowe były zarabane mułem. Wygotowalem je w wodzie z octem a gaźnik wyczyściłem ze wyglada jak nowy. Wszystkie kanaliki przedmuchalem i sprawdziłem ich drożność. Wszystko jest OK. Złożyłem do kupy włożyłem. Odpaliłem i okazało sie ze cieknie teraz znowu pompka przyspieszenia i to konkretnie. (Gdzie mógłbym dostać ta przeponie nie płacąc za nią 70zl bo tylko jedna firma w internetach ja oferuje i właśnie za tyle) no i następne pytanie. Czym mogą być spowodowane te wibracje (4 gar jak sprawdzałem czasami nie zaskakuje i dlatego one występują) dodam ze sprawdzałem kompresje i jest książkowa. Do tego trochę zmniejszyły sie te wibracje gdy znalazłem lewe powietrze dostające sie przez rozgałęźnik za głowica do którego wchodzą przewody podciśnieniowe. Był tak taki Krociec który wystawał. Nasunalem wyżej przewód i potraktowałem silikonem i było lepiej bo wcześniej to trzeci i czwarty gar czasami niedomagała teraz tylko czwarty.
Proszę o wskazówki co jeszcze mógłbym sprawdzić, podejrzewać. Itd. Wymieniłem jeszcze elektroniczny przekaźnik który jest przy progu kierowcy pod kierownica (chwilowo nie pamietam jak sie ta cześć nazywa).
Jakiś czas temu zaczęło się lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym na benzynie razem z drgawkami (przewody WN, kopułka, palec, świece, przewody gumowe (prawie wszystkie), poduszki silnika i skrzyni zostały wymienione. Co najciekawsze problem początkowo występował tylko na benzynie więc myślałem, że to gaźnik a ze przepona pompki przyspieszania lekko podzielała to kupiłemm zestaw naprawczy za horendalna sumę 340PLN z czego pasowały 4 najważniejsze uszczelki które wymieniłem. Nic to nie pomogło. Po jakimś czasie zaczęły sie problemy z gazem wymieniony został reduktor. Jeździł ale zaczęły sie wibracje na biegu jałowym na gazie. Podstawka gaźnika jest. Cała nie popękana. W lutym miałem problem, nie mogłem w ogóle odpalić dziewczynki na benzynie, objawy były takie ze na full ssaniu plus non stop pompując pedałem gazu utrzymywałem go jakoś na 2000 obr. Bez pompowania odpalał i od razu gasł. W końcu zacząłem zabawę z gaźnikiem. Rozebrałem go prawie do ostatniej śrubki. Okazało sie ze 2 dyszki paliwowe były zarabane mułem. Wygotowalem je w wodzie z octem a gaźnik wyczyściłem ze wyglada jak nowy. Wszystkie kanaliki przedmuchalem i sprawdziłem ich drożność. Wszystko jest OK. Złożyłem do kupy włożyłem. Odpaliłem i okazało sie ze cieknie teraz znowu pompka przyspieszenia i to konkretnie. (Gdzie mógłbym dostać ta przeponie nie płacąc za nią 70zl bo tylko jedna firma w internetach ja oferuje i właśnie za tyle) no i następne pytanie. Czym mogą być spowodowane te wibracje (4 gar jak sprawdzałem czasami nie zaskakuje i dlatego one występują) dodam ze sprawdzałem kompresje i jest książkowa. Do tego trochę zmniejszyły sie te wibracje gdy znalazłem lewe powietrze dostające sie przez rozgałęźnik za głowica do którego wchodzą przewody podciśnieniowe. Był tak taki Krociec który wystawał. Nasunalem wyżej przewód i potraktowałem silikonem i było lepiej bo wcześniej to trzeci i czwarty gar czasami niedomagała teraz tylko czwarty.
Proszę o wskazówki co jeszcze mógłbym sprawdzić, podejrzewać. Itd. Wymieniłem jeszcze elektroniczny przekaźnik który jest przy progu kierowcy pod kierownica (chwilowo nie pamietam jak sie ta cześć nazywa).