Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3
: 06 sie 2015, 08:55
autor: chrzestny
Witam. Ostatnio wymienialem silnik w mojej b4. Silnik jaki mialem to abt. Zamienilem go rowniez na abt lecz od b3. W tamtym silniku mialem silnik krokowy 6-pin. W tym z b3 jest 4-pin. Powiedzcie mi czy stary krokowiec bedzie dobrze wspolpracowal zreszta tego ustrojstwa.
: 06 sie 2015, 08:57
autor: Leo
nie wiem na jaki silnik wymieniłeś bo na pewno nie na ABT , bo on pracował tylko w b4 od września 1991.
: 06 sie 2015, 10:01
autor: chrzestny
No to nie wiem. Podobno b3 ale moze to jakas przejsciowka byla. Silnik i podzespoly wygladaja tak samo jak abt. Jedynie kolektor wydechowy na jednorurke byl no i ten krokowiec.
: 06 sie 2015, 10:28
autor: Leo
żadna b3 czy b4 nie była przejściówką. to wymysł handlarzyn co nigdy etki nie widzieli na oczy.
nie masz na 100% ABT.
Z prostego powodu. Wszystkie dwulitrowe czyli 2.0 L dla jasności, z B3 to pięciocylindrówki
Tobie sprzedali najprawdopodobniej jakiegoś 1.8.
[ Dodano: 2015-08-06, 10:28 ]
No chyba, że nie rozrózniasz b3 od b4, i kupiłeś z b4 z pierwszych roczników, jak pisałem po wrześniu 91 roku.
: 06 sie 2015, 10:39
autor: chrzestny
Nie widzialem samochodu. Jedynie silnik. Powiedzial ze z b3. A jest jakis silnik wizualnie identyczny jaj abt (taki sam filtr powietrza, wtrysk, sprzeglo)? Jezeli nie, to mogl bys mi odpowiedziec na pytanie dotyczace krokowca?
: 06 sie 2015, 11:04
autor: Leo
są wizualnie podobne.
Oznaczenie silnika sprawdzisz po jego lewej stronie (czyli po stronie kierowcy), pomiędzy bodaj 2 a 3 cylindrem.
jeśli chodzi o krokowiec - przełóż po prostu krokowiec na ten który pasuje do wiązki.
: 06 sie 2015, 11:18
autor: chrzestny
I powinno byc ok? Nie ma potrzeby jakiegos zestrjania go?
: 06 sie 2015, 11:23
autor: Leo
krokowiec to krokowiec, zasada działania ta sama, nie będzie działał tylko wtedy jak zepsuty.
: 06 sie 2015, 11:56
autor: maciek889
Nie możesz wsadzić wtrysku z od którego masz instalacje elektryczną? Bo jak masz instalacje pod krokowiec 6 pinowy a chcesz podłączyć 4 pinowy to może być problem bez przekładania całej instalacji. Ewentualnie wziąć schemat jednego i drugiego i próbować podłączyć te funkcje które są takie same w jednym i drugim krokowcu.
W B3 nie było żadnego silnika 2.0 na monowtrysku. Jedynie ostatnie B3 1.8 PM na monowtrysku i pierwsze ABT miały tą samą wersje układu wtryskowego.
: 06 sie 2015, 14:14
autor: chrzestny
Zaczalem troche grzebac w necie i rzeczywiscie chyba nacialem sie na tego 1.8 pm. Ma on mocniejszy alternator i inny kolektor wydechowy. A tak to wypisz wymaluj abt. Nr nie sprawdzalem. Teraz pytanie czy wogole bedzie chcial on smigac? Spotkal sie ktos z taka przekladka?
: 06 sie 2015, 15:05
autor: Roman_S
Witam. Ostatnio wymienialem silnik w mojej b4.
Teraz pytanie czy wogole bedzie chcial on smigac?
Nie wierzę że nie odpaliłeś silnika po wymianie...? Odpal to się okaże czy będzie śmigać, raczej powinien.
: 06 sie 2015, 16:37
autor: chrzestny
Nie odpalilem, bo wczoraj wieczorem dopiero go wpasowalem pod maske. Zostalo pare rzeczy jeszcze pozapinac.
: 06 sie 2015, 17:00
autor: maciek889
Miałeś łapy z tamtym silnikiem (te przykręcane do bloku silnika)? Bo jak miałeś z lapami i pasowało do twojego samochodu to raczej jest ABT bo B3 ma inne łapy.
W tym miejscu masz oznaczenie silnika:
http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg trzeba trochę podrapać bo już brud i rdza pewnie przykryła. Nie przejmuj się że na obrazku jest silnik poprzeczny bo jest w tym samym miejscu.
W załączniku porównanie podłączenia jednego i drugiego "krokowca". Ten 6 pinowy ma dodatkowo coś co wygląda jak czujnik halla. Może eksperci od ABT powiedzą od czego on jest (daje inforamcje zwrtoną o pracy silniczka czy jego położeniu?).
: 06 sie 2015, 17:50
autor: Jarewa
Oj po kole pasowym idzie dojść b3 nie miały wspomagania alternator i pompa wody na jednym pasku.
: 06 sie 2015, 19:47
autor: tomi4m10
6 pinowy nastawnik sklada sie z czujnika zamknietej przepustnicy - pin 4 i 5
silnika styk 1 i 6
czujnika polozenia nastawnika pin 2 i 3.
w abt do 06 1992 byl rowniez 4 pinowy nastawnik ktory sklada sie z
silnika (1 i 2) czujnika zamknietej przepustnicy 3 i 4.
powinienes sprobowac dopasowac wtrysk, moze razem z kolektorem ssacym stary do nowego silnika.