[B3 1.8 PM] Problem z odpalaniem, obrotami, spalaniem.
: 13 sie 2015, 10:43
Witam, mam taki problem że gdy silnik jest ciepły to musi kręcić tak z 5-6 sekund żeby odpalił. Gdy jest zimny pali od strzała. Wymieniłem niebieski czujnik temperatury na DELPHI i dalej to samo. Wiem że jest jeszcze jakiś drugi czujnik (szary?) który odpowiada za temperaturę na zegarach bo mi pokazuje po rozgrzaniu cały czas 110 Stopni.
Druga rzecz jest taka, że silnik pracuje strasznie nie równo. Jeden z mechaników podpowiedział mi że mogą to być już wypalone zawory. Na dole zamieszczę film z pracy silnika.
Kolejną rzeczą jest to, że auto (chyba) bierze mi równocześnie gaz i benzynę. Benzyna służy mi tylko do odpalania a znika w zaskakująco szybkim tempie (sonda lambda nowa BOSCH) przy tym auto pali bardzo mało gazu. Wychodzi mi 6.5l gazu na 100km. :shock:
Info o aucie: Przebieg 260 tys. na pewno oryginalny to wiem. Silnik wiele lat zaniedbywany, oleju bierze ok 0,5l na 1000km. Przy tym uchodzi płyn chłodniczy ale w małych ilościach i nie ma oleju w zbiorniczku ani "masła" pod korkiem oleju. Palec, kopułka, kable, świece- wszytko nowe. Olej na jakim auto jeździ ELF Sporti 15W40.
Pomóżcie bo nie wiem czasem czy nie będzie potrzebny kompletny remont silnika..
Film z pracy silnika:
Druga rzecz jest taka, że silnik pracuje strasznie nie równo. Jeden z mechaników podpowiedział mi że mogą to być już wypalone zawory. Na dole zamieszczę film z pracy silnika.
Kolejną rzeczą jest to, że auto (chyba) bierze mi równocześnie gaz i benzynę. Benzyna służy mi tylko do odpalania a znika w zaskakująco szybkim tempie (sonda lambda nowa BOSCH) przy tym auto pali bardzo mało gazu. Wychodzi mi 6.5l gazu na 100km. :shock:
Info o aucie: Przebieg 260 tys. na pewno oryginalny to wiem. Silnik wiele lat zaniedbywany, oleju bierze ok 0,5l na 1000km. Przy tym uchodzi płyn chłodniczy ale w małych ilościach i nie ma oleju w zbiorniczku ani "masła" pod korkiem oleju. Palec, kopułka, kable, świece- wszytko nowe. Olej na jakim auto jeździ ELF Sporti 15W40.
Pomóżcie bo nie wiem czasem czy nie będzie potrzebny kompletny remont silnika..
Film z pracy silnika: