Strona 1 z 4
[B4 2.0 ABT] Dokrecanie panewek walka rozrzadu
: 19 sie 2015, 00:16
autor: darkvon
Witam. Potrzebuje informacji na temat momentu (Nm) z jakim mam dokrecic pol-panewki pod deklem zaworow.
Z gory przepraszam jesli powtorzylem temat ale nie znalazlem nic na forum.
: 19 sie 2015, 09:05
autor: maciek889
Książka obsługa i naprawa Audi 80 mówi żeby dokręcać równomiernie do osiągnięcia momentu 20Nm. Zaczynając dokręcać w ten sposób łożyska 2 i 5 (aby równomiernie dociskać wałek aby go nie złamać).
: 19 sie 2015, 12:42
autor: Thomson26
darkvon jeśli zdejmowałeś wałek rozrządu to przy zakładaniu pamiętaj by krzywki wałka pierwszego cylindra były skierowane ku górze, a tłok w cylindrze nr.1 był w górnym położeniu. Co do pokryw wałka, nie pomyl ich, najlepiej zakładać tak jak były wcześniej przed demontażem ( wałek polej olejem by nie był suchy) i dokręcasz kolejno na krzyż, pierwsze pokrywy " 2 " i " 4 " potem " 1 " i " 3 " momentem 20Nm.
Numery pokryw 1,2,3,4 to patrzysz na silnik od przodu - pokrywa 1 to ta od koła zębatego paska rozrządy dalej 2 i 3 aż do 4 to ta od strony szyby samochodu ( mam nadzieję że wiesz o czym piszę
)
Jeśli zdejmowałeś koło zębate wałka rozrządu to przykręcaj 80Nm. zwróć uwagę na klin między wałkiem a kołem zębatym.
Jak wszystko skręcisz odczekaj około 30 minut by hydropopychacze się osiadły.
Zostanie ci ustawienie rozrządu - to pikuś
: 25 sie 2015, 22:12
autor: darkvon
Dziekuje bardzo za informacje. Na szczescie nie wyciagalem walka rozrzadu tylko sprawdzalem po kolei polpanewki czy nie sa zatarte wiec nie ma mowy o zamianie ich miejscami.
2. Potrzebuje momenty dokrecania polpanewek na korbowodzie oraz polpanewek od tlokow (tez na korbowodzie). Mechanik sprawdzil mi w programie te momenty ale wszystko po angielsku i nie moge rozszyfrowac.
3. Jeszcze jedna sprawa: gdy ostatnio oddalem silnik do roboty (panewka od walka posredniego sie zatarla....) gosc stwierdzil ze to jest silnik 1.8 a nie 2.0 jak mam w dowodzie. I teraz pytanie do was - jak moge to sprawdzic? jakos po numerach silnika?
: 25 sie 2015, 22:58
autor: krs
Na bloku silnika jest wybite jego oznaczenie, a tak w ogóle to w B4 nie było 1.8.
: 25 sie 2015, 23:25
autor: darkvon
Wiem o tym bo nie dawno sprawdzalem na internecie ale myslalem ze moze poprzedni wlasciciel zrobil przekladke z b3 bo tam byl silnik 1.8. Z drugiej strony malo prawdopodobne, raczej ten gosc sie pomylil albo zartowal
Prosilbym jednak o odpowiedz na pytanie nr 2 kogos kto zna sie na tym.
: 26 sie 2015, 18:46
autor: maciek889
darkvon pisze:polpanewek na korbowodzie oraz polpanewek od tlokow
Nie chodziło ci o panewki korbowodów i panewki główne?
Panewki główne 65Nm (nasmarowane)
korbowodowe 30Nm + 90 stopni (nowe nasmarowane)
: 26 sie 2015, 20:49
autor: darkvon
Tak o te mi chodzilo. Dzieki wielkie.
Jak mam rozumiec 30Nm + 90 stopni? ze mam dokrecic sila 30 Nm i do tego jeszcze cwierc obrotu?
I dlaczego piszesz "nowe nasmarowane"? ja zakladam te same - ponumerowalem je sobie tak zeby kazda lezala na swoim miejscu. Czy inna sila dokreca sie nowe a inna uzywane?
: 26 sie 2015, 20:53
autor: maciek889
darkvon pisze:I dlaczego piszesz "nowe nasmarowane"?
Tak mówi instrukcja nowe śruby i posmarowane gwinty. Dla używanych wielu majstrów dokręca słabiej bo już tak się nie rozciągają jak nowe.
darkvon pisze:Jak mam rozumiec 30Nm + 90 stopni? ze mam dokrecic sila 30 Nm i do tego jeszcze cwierc obrotu?
Dokładnie tak. Tylko to ćwierć obrotu rób zwykłym kluczem bo jak masz nastawiany klucz dynamometryczny to może się zepsuć jeśli będziesz kręcił dalej poza kliknięcie.
: 26 sie 2015, 21:10
autor: darkvon
Wiesz ten silnik ma niecale 195 000 przejchane i te paneweczki wygladaja jak nowe...
Wiec skoro zakladam te co byly to jaka sila mam dokrecic? instrukcja instrukcja ale w praktyce nikt nie bedzie za kazdym razem panewek zmienial... btw orientujesz sie ile taka jedna polpanewka kosztuje?
: 26 sie 2015, 21:18
autor: maciek889
Nie nowe panewki tylko śruby. Choć dziwne że było wypisane aby wymienić na korbowodach gdzie są szpilki raczej trudne albo niemożliwe do wymiany a śruby od podpór nie wymieniać.
: 26 sie 2015, 22:35
autor: darkvon
W jakim sensie trudne do wymiany? ciezko je ruszyc?
A jak jest z dostepnoscia tych szpilek w sklepie motoryzacyjnym?
Choć dziwne że było wypisane aby wymienić na korbowodach gdzie są szpilki raczej trudne albo niemożliwe do wymiany a śruby od podpór nie wymieniać.
Jesli dobrze rozumiem dziwisz sie ze kaza wymienic szpilki korobwodow a od panewek glownych nie?
[ Dodano: 2015-08-26, 22:35 ]
Panowie jeszcze jedno (juz ostatnia prosba
) odkrecalem rowniez kolo zamachowe od walu krobowego i potrzebuje momenty dokrecania tych dwoch tarcz ( 1 tarcza 6 srob na klucz 17 przykrecanych do walu korbowego oraz 6 srob dociskajacych sprzeglo na imbus 6).
Prosze o pomoc i z gory dzieki.
: 26 sie 2015, 22:55
autor: maciek889
darkvon pisze:
Jesli dobrze rozumiem dziwisz sie ze kaza wymienic szpilki korobwodow a od panewek glownych nie?
Tak.
darkvon pisze:dwoch tarcz ( 1 tarcza 6 srob na klucz 17 przykrecanych do walu korbowego
Program 30Nm + 90 (nowa śruba), książka stopni 100Nm
darkvon pisze:6 srob dociskajacych sprzeglo na imbus 6
W jednym miejscu w książce jest 25Nm a w drugim 20Nm
Większość osób te dwie rzeczy przykręca na czuja bez użycia klucza.
[ Dodano: 2015-08-26, 22:55 ]
darkvon pisze:W jakim sensie trudne do wymiany? ciezko je ruszyc?
A jak jest z dostepnoscia tych szpilek w sklepie motoryzacyjnym?
Myślałem że są jakoś fabrycznie są wprasowane na amen. Ale spojrzałem w katalog że da się je oddzielić:
https://www.google.pl/search?q=04810542 ... uSaa2IhMgH
: 27 sie 2015, 07:35
autor: darkvon
Troche duza rozbieznosc miedzo 30Nm a 100. Poradzcie cos zevym nie musial drugi raz silnika rozbierac.
: 27 sie 2015, 08:15
autor: maciek889
Ale przy 30Nm masz jeszcze 1/4 obrotu, a często żaby zrobić tą ćwiartkę trzeba się naprawdę dobrze zaprzeć, więc może dojść do tych 100Nm.