Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Woda z wydechu - co może być przyczyną? Filmik.

: 24 sie 2015, 14:10
autor: Oltajmerz
Witam, tak jak w tytule tematu. Od pewnego czasu zauważyłem, że strasznie kapie a właściwie tryska woda z wydechu. Czytałem, że ogólnie woda z wydechu to normalna sprawa, ale chyba nie w takiej ilości? (Wziąłem na rękę, jest to przezroczysty płyn, więc raczej woda) Auto nie posiada LPG, spalanie w normie, praca silnika również. Bierze olej (Pół litra na 3000km, dużo?) głowica była dokręcana, ale widzę, że dalej się troche poci przy uszczelce. Dosyć często muszę dolewać płynu do chłodnicy (ogólnie autko w trasie nie osiąga 90 stopni, jest jakieś 80-85, na postoju za to potrafi dogrzać do 90 stopni po czym włącza się wentylator, dziwne)

FILMIK:

: 24 sie 2015, 14:23
autor: comd89
A jaki jest stan oleju ? Nie ma masła? albo oznak że może dostawać się tam płyn chłodniczy?
Czy układ chłodzenia masz szczelny?
Jeśli układ jest szczelny to możesz mieć podobnie jak ja samochód kopcił na biało i wylewał się płyn z tłumnika przyczyną była pęknieta głowica obok kolektora wydechowego przez co płyn szedł odrazu w kolektor i wylatywał tłumnikiem.

: 24 sie 2015, 19:51
autor: Jarewa
Oltajmerz pisze:Czytałem, że ogólnie woda z wydechu to normalna sprawa, ale chyba nie w takiej ilości?
Robisz krótkie odcinki dlatego nie dogrzewasz wydechu i woda się zbiera a ze tak dużo czasami bywa.
Oltajmerz pisze:(Pół litra na 3000km, dużo?)

Mało choć najlepiej wcale.
Oltajmerz pisze:Dosyć często muszę dolewać płynu do chłodnicy
Szukaj wycieku, jak nie widać to czesto pada tylny kruciec głowicy, kolanko nieszczelne gumowe do kolektora ssącego itd. Płyn ma to do siebie że szybko gorący paruje i nie widać małych nieszczelności. Najlepiej ściągnąć osłonę silnika dolną i na noc podłożyć karton.

: 24 sie 2015, 19:55
autor: Roman_S
A z wentylatorem to nie dziwne tylko normalne <ok>

: 25 sie 2015, 23:46
autor: Riley
comd89, jak temu zaradziłeś?

: 07 wrz 2015, 14:44
autor: Oltajmerz
Przepraszam Panowie za brak odpowiedzi, ale nie miałem internetu.
Przejechałem 1000km i zaraz będę musiał uzupełniać znowu poziom oleju do maksimum na co pójdzie prawie litr ! teraz jest pomiędzy minimum a maksimum, więc idzie go sporo... Masła nie ma, auto nie kopci. Co do płynu chłodzącego i jego wycieku to go znalazłem... codziennie rano jak ide do auta to jest pod nim plamka. Wszedłem pod samochód i widzę, że małe kropelki pojedyńczo zbierają się na tych żeberkach czarnych
(nie wiem jak to się fachowo nazywa, zdjęcie podglądowe nie moje):
Obrazek

nie mogę zlokalizować jakoś dokładnie tego wycieku skąd to idzie...

: 07 wrz 2015, 15:20
autor: Mowad
To jest zdaje sie skrzynia biegow? nie ida nad nia jakies weze od nagrzewnicy, albo jakies inne z plynem? Moze kapie gdzies na polaczeniu, scieka po skrzyni a widac to dopiero jak sie zbiera na dole.

: 07 wrz 2015, 17:05
autor: Roman_S
Prędzej obstawiałbym olej ze skrzyni. Płyn zanim by tam ściekł to już by wyparował. Daj zdjęcie tych kropelek to będzie jasne. Olej ze skrzyni jak cieknie to często widac na niej od spodu właśnie takie czerwono-bursztynowe kropelki.

: 07 wrz 2015, 21:05
autor: Jarewa
Kruciak z tyłu głowicy do wymiany.

: 07 wrz 2015, 23:12
autor: Oltajmerz
Dziękuję Wam bardzo za sugestie, jutro w południe będę na kanale, dokładnie popatrzę, porobie zdjęcia i podzielę się nimi z wami.

: 08 wrz 2015, 08:37
autor: Mowad
Ale jak sie rozetrze na palcu to raczej da sie wyczuc czy to jest olej czy plyn. Plyn az tak znowu chetnie tez nie odparowuje, mi notorycznie cieknie na trojniku od lpg, wcale duzo nie ubywa, ale widac ze jest mokro, wiec nie paruje tak szybko.

: 09 wrz 2015, 11:02
autor: Oltajmerz
Panowie, na razie nie mam dostępu do kanału, króciak z tyłu głowicy to jest króciec nr 13 na poniższym schemacie? bo numer 9 jak i wszystkie te przy chłodniczy są ok.

Obrazek

Wiecie co, poci mi się jeszcze głowica, jeździłem miesiąc temu do mechanika, mówił że uszczelki nie trzeba wymieniać, dokręcił głowicę i mówił żebym zobaczył jak się będzie sprawowało, co 2 dni muszę wycierać (przed dokręceniem pociła się trochę mocniej), no i takie efekty:

Obrazek

Czy to przez to, może brać mi a raczej ubywać tyle oleju? Może za słabo dokręcił? Ale z tego co widziałem to nie było już oporu żeby dało radę mocniej.

: 09 wrz 2015, 12:55
autor: Roman_S
Tak, to nr 13.

: 12 wrz 2015, 17:11
autor: Oltajmerz
Ktoś wie przez co może pocić się ta głowica? ;-)

: 12 wrz 2015, 18:04
autor: Jarewa
Uszczelka głowicy nie szczelna. Znany temat.