Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT + LPG] zimny silnik ma niskie obtory i gaśnie
: 15 lis 2007, 13:32
autor: Bastek
Od dłuższego czasu borykam się z problemem. Otóż po odpaleniu silnika rano (odpala bez problemu) osiąga on ok 500 obrotów, po czym obroty stopniowo maleją, silnik zaczyna się tłuc (mniej więcej jak silnik od malucha) i gaśnie. Jak ruszam na zimnym silniku (rano, lub po każdym dłuższym postoju), to przy zmianie biegów czuje jakby go coś dławiło. Jak wolniej zmienię bieg lub wrzucę na luz to gaśnie. Nie ważne, czy jadę na gazie czy na benzynie.
Ciepły silnik pracuje bez problemu, obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie ok 1000 obr/min.
: 15 lis 2007, 13:44
autor: WOJTEK26
Na poczatek do sprawdzenia czujnik temp silnika na komputer
: 15 lis 2007, 13:50
autor: Bastek
Jak on wygląda (szary, niebieski)? W którym miejscu znajduje się ten czujnik w silniku ABT?
: 15 lis 2007, 14:19
autor: Danek
Chodzi o niebieski czujnik w krućcu przy głowicy po prawej stronie, stojąc przodem do autka. Poza tym dobrze by było podpiąć się do VAG-a i zczytać błędy ECU oraz przetestować nastawnik przepustnicy . Do sprawdzenia również rodzaj ustawionej emulacji sondy lambda w kompie LPG (II generacja) lub oddzielnym emulatorze lambdy. Ma być na "masa". Dlaczego? Polecam lekturę artykułu:
http://www.centrum.audi80.pl/content/view/162/2/.
Dobrze by było sprawdzić też sondę lambda i sprawdzić czy instalacja LPG jest dobrze wyregulowana.
: 15 lis 2007, 16:37
autor: Bastek
A może to być wina silniczka krokowego? Jak tak, to gdzie on się znajduje?
: 15 lis 2007, 21:29
autor: Danek
Właśnie w nastawniku przepustnicy, ale najczęściej padają w nim styki mikrowyłącznika, a nie sam silniczek. Nastawnik masz pod filtrem powietrza z boku zespołu wtrysku.
: 16 lis 2007, 11:56
autor: Bastek
Czym bezpiecznie mogę przeczyścić przepustnicę? Jakiś denaturat może być? Czy są do tego specjalne płyny?
: 16 lis 2007, 16:59
autor: xavier
mam podobny problem, tyle ze mi nie gasnie ... choc kiedys gasl. temat bylo poruszony w temacie bodajrze Problem z LPG. Danek radzi tam sprawdzic parownik (na zimnym gaz dobrze nie odparowuje i silnik jest zalewany nieodparowanym gazem). Na goracym silniku a co za tym idzie na goracym plunie chlodniczym, ktory podgrzewa parownik, wszystko pracuje dobrze. Ja jutro jade do gazownika
: 16 lis 2007, 17:26
autor: Bastek
xavier pisze:mam podobny problem, tyle ze mi nie gasnie ... choc kiedys gasl. temat bylo poruszony w temacie bodajrze Problem z LPG. Danek radzi tam sprawdzic parownik (na zimnym gaz dobrze nie odparowuje i silnik jest zalewany nieodparowanym gazem). Na goracym silniku a co za tym idzie na goracym plunie chlodniczym, ktory podgrzewa parownik, wszystko pracuje dobrze. Ja jutro jade do gazownika
Zgodzę się z tym, tylko że mi się tak dzieje również na benzynie.
: 16 lis 2007, 19:06
autor: Danek
Bastek, a jak z emulacją sondy na LPG? Koledzy, ponieważ LPG to jest paliwo alternatywne to przede wszystkim autko ma idealnie pracować na benzynie, a dopiero potem można "czepiać się" gazowni. Głównym powodem problemów z benzyną po założeniu LPG jest zła emulacja sondy lambda. Opisałem to bardzo obszernie w artykule o LPG (do pobrania w dziale dowload/lpg. Jeśli po ustawieniu emulacji na "masa" i zrobieniu resetu ECU oraz jego adaptacji na benzynie problem nie ustąpił to należy znaleźć i wyeliminować przyczynę złej pracy na benzynie. Bardzo często jest tak, że po jej zlikwidowaniu problemy z gazem ustępują.
Najczęściej zła praca na benzynie mimo ustawienia emulacji sondy na "masa" jest spowodowana uszkodzeniem: czujnika temperatury do ECU, sondy lambda, nastawnika przepustnicy, regulatora ciśnienia paliwa.
: 16 lis 2007, 19:19
autor: Bastek
Danek, a emulację sondy można ustawić tylko podpinając pod komputer? Czy można to zrobić w jakiś mechaniczny sposób? Pytanie może wydać się głupie, ale pytam bo kompletnie nie znam się na mechanice samochodowej.
: 16 lis 2007, 19:28
autor: Danek
Chodzi o emulację sygnału sondy lambda podczas pracy na LPG. W zależności od rodzaju instalacji (komputerka LPG) emulację ustawia się albo mikroprzełącznikami (dość rzadko), albo za pomocą softu dedykowanego do danego komputerka. Napisz jaki masz komputerek LPG to postaram się napisać jak się ustawia emulację. Jeśli emulator sondy jest oddzielnym urządzeniem to emulację ustawia się switchami, jeśli jest wbudowany do kompa LPG to najczęściej za pomocą oprogramowania do LPG.
: 16 lis 2007, 19:55
autor: Bastek
Danek, ja mam reduktor Landi i komputer do gazu też Landi typ L.E.S 98 A
: 16 lis 2007, 20:07
autor: Danek
Bastek, o ile dobrze pamiętam to w landi L.E.S. 98 jest wbudowany emulator w kompa i do zmiany emulacji jest niestety potrzebne podpięcie pod PC-ta
. Dla wszystkiego sprawdź pod maską, czy nie masz jakiegoś dodatkowego "black-boxa" z napisem w stylu: lambda system/emulattore . Jeśli nie to zdejmij osłonę wiązki wchodzącej do kompa LPG i zajrzyj tam czy nie widać gdzieś mikroprzełączników. Jak nic takiego nie znajdziesz to tylko PC-t i odpowiedni soft
.
: 16 lis 2007, 20:23
autor: Bastek
Dzięki Danek. Na Ciebie zawsze można liczyć
Jutro wszystko dokładnie posprawdzam. Wymienię czujnik (okazało się że ojciec kupił nie ten czujnik co trzeba do swojej audiczki i leży teraz niepotrzebny), spróbuję przeczyścić silniczek krokowy. Posprawdzam też wszelkiego rodzaju rury, węże itp. Jak nic nie pomoże to będę zmuszony jechać na diagnostykę.
[ Dodano: 2007-11-17, 18:05 ]
Jak powiedziałem, tak zrobiłem. I mam dosyć. Wymieniłem świece, wymieniłem czujnik i... nic. Coś mnie tknęło i odkręciłem pokrywę filtra powietrza - pół filtra zabrudzone olejem, a z pokrywy aż kapało. Poszedłem za ciosem. Odkręciłem korek wlewu oleju i myślałem, że dostanę zawału. Na korku osadzona była dosyć spora ilość dziwnej mazi, w konsystencji podobnej do bitej śmietany, a w kolorze podobnej do kawy z mlekiem. Wyciągnąłem miarkę oleju i to samo. Mało mnie szlag nie trafił. Samochód w tej chwili unieruchomiony. W tygodniu jwstem umówiony z mechanikiem na wymianę uszczelki pod głowicą. Ciekaw jestem, co jeszcze przy okazji wylezie. Może to było powodem złej pracy silnika?
[ Dodano: 2007-11-22, 15:23 ]
Uszczelka już wymieniona
, głowica splanowana, a wskazania temperatury na zegarze wróciły do normy :mrgreen: tylko, że znowu mi obroty falują