[B3 1.6 PP] Cała lista dziwnych objawów - jak zrobić diagnos
: 27 sie 2015, 20:18
Witam,
Niestety na forum nie znalazłem wątku który skupiał by wszystkie rzeczy które trapią moją 80, więc zakładam nowy temat:
Zgłosiłem się do mechanika, bo silnik dymił na szaro i znikał płyn chłodniczy. Po diagnostyce okazało się, że uszczelka pod głowicą jest ok, ciśnienia, napięcia, kompresja, świece, kopułki - ideał, tylko pierścienie lekko przepuszczają olej. Jeśli chodzi o moc, to Audi przyspiesza płynnie i bardzo sprawnie. Ustawiono wtedy zapłon, wtedy zaczęła się lawina. Silnik czasem lekko dławił się na biegu jałowym, a czasem zacinał się na około 2 tys obrotów. (zapłon podobno ustawiony idealnie). Pojechałem więc do serwisu wyspecjalizowanego w VW/Audi, gdzie ustawiono zapłon zgodnie z wytycznymi producenta (nic innego nie zrobili, bo podobno rocznik 1991 nie ma komputera, więc jest problem z diagnostyką). Po wizycie w tym serwisie samochód pojeździł 2 dni i zaczęło się znowu - przy dojeżdżaniu do świateł samochód po prostu gasł, a po odpaleniu piszczał pasek klinowy. Zanim udało mi się znaleźć termin u mechanika objaw sam przeszedł (?). Z obrotami jest gorzej, auto czasem chodzi idealnie, a czasem z niczego wkręca się na prawie max obroty i tak sobie stoi. Nie pomaga przygazówka, ponowne uruchomienie, obroty nie falują, tylko zacinają się na 4-6 tys ( na ucho, bo brak obrotomierza). Ponadto czasem w kabinie czuć benzynę.
Szczerze mówią jestem laikiem i już nie wiem co robić. Gaźnik był podobno regenerowany rok temu. Czy jest jakiś sposób na wykrycie usterki, czy trzeba lecieć z wymianą po kolei: gaźnik, silnik krokowy, sonda lambda?
Czy ewentualnie może być tak, że ten silnik jest tak wrażliwy na lewe powietrze? zauważyłem małe dziurki w dolocie i poszarpaną rurę z materiału pod gaźnikiem...
P.S. samochód nigdy nie widział gazu, a paliwo tankuję na sprawdzone stacji.
Chyba że ktoś z Was zna jakiegoś uczciwego mechanika w okolicy Katowic/ Jaworzna? Słyszałem że w Chorzowie jest jakiś cudotwórca od Pierburgów
Ewentualnie czy ktoś ma jakąś opinię o tym? http://www.gaznik.pl/zamiana_2ee_na_inny.html
Bardzo proszę o pomoc, bo auto od tygodnia stoi pod blokiem i marnieje
Niestety na forum nie znalazłem wątku który skupiał by wszystkie rzeczy które trapią moją 80, więc zakładam nowy temat:
Zgłosiłem się do mechanika, bo silnik dymił na szaro i znikał płyn chłodniczy. Po diagnostyce okazało się, że uszczelka pod głowicą jest ok, ciśnienia, napięcia, kompresja, świece, kopułki - ideał, tylko pierścienie lekko przepuszczają olej. Jeśli chodzi o moc, to Audi przyspiesza płynnie i bardzo sprawnie. Ustawiono wtedy zapłon, wtedy zaczęła się lawina. Silnik czasem lekko dławił się na biegu jałowym, a czasem zacinał się na około 2 tys obrotów. (zapłon podobno ustawiony idealnie). Pojechałem więc do serwisu wyspecjalizowanego w VW/Audi, gdzie ustawiono zapłon zgodnie z wytycznymi producenta (nic innego nie zrobili, bo podobno rocznik 1991 nie ma komputera, więc jest problem z diagnostyką). Po wizycie w tym serwisie samochód pojeździł 2 dni i zaczęło się znowu - przy dojeżdżaniu do świateł samochód po prostu gasł, a po odpaleniu piszczał pasek klinowy. Zanim udało mi się znaleźć termin u mechanika objaw sam przeszedł (?). Z obrotami jest gorzej, auto czasem chodzi idealnie, a czasem z niczego wkręca się na prawie max obroty i tak sobie stoi. Nie pomaga przygazówka, ponowne uruchomienie, obroty nie falują, tylko zacinają się na 4-6 tys ( na ucho, bo brak obrotomierza). Ponadto czasem w kabinie czuć benzynę.
Szczerze mówią jestem laikiem i już nie wiem co robić. Gaźnik był podobno regenerowany rok temu. Czy jest jakiś sposób na wykrycie usterki, czy trzeba lecieć z wymianą po kolei: gaźnik, silnik krokowy, sonda lambda?
Czy ewentualnie może być tak, że ten silnik jest tak wrażliwy na lewe powietrze? zauważyłem małe dziurki w dolocie i poszarpaną rurę z materiału pod gaźnikiem...
P.S. samochód nigdy nie widział gazu, a paliwo tankuję na sprawdzone stacji.
Chyba że ktoś z Was zna jakiegoś uczciwego mechanika w okolicy Katowic/ Jaworzna? Słyszałem że w Chorzowie jest jakiś cudotwórca od Pierburgów
Ewentualnie czy ktoś ma jakąś opinię o tym? http://www.gaznik.pl/zamiana_2ee_na_inny.html
Bardzo proszę o pomoc, bo auto od tygodnia stoi pod blokiem i marnieje