Strona 1 z 1
[B4 ABK] VAG przerywa, falowanie obrotó, szarpanie silnika
: 28 sie 2015, 11:20
autor: Twingol
Witam!
Podczas wakacyjnej podróży dopadło mnie parę problemów z moją 80tką.
Pierwsza sprawa falowanie obrotów i gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła.
Druga to przerywanie podczas dodawaniu gazu.
Po podróży postanowiłem podpiąć komputer do auta i tu pojawił się trzeci problem - problem z komunikacją komputera z samochodem. Póki silnik jest wyłączony wszystko jest ok, nie ma problemów z odczytami. Jednak podczas pracy silnika ciągle mi przerywa komunikację. Co może być tego przyczyną? TPS w porządku jest przekaźnik nr 30 również wyglądał w porządku.
: 28 sie 2015, 15:27
autor: Pieterb
Twingol, przyczyn tego stanu rzeczy może być kilka i chyba wszystkie są już opisane na forum więc po raz enty nie będę o tym się rozpisywał ale zapytam tak jak sprawdziłeś tps że jest oki i to samo z przekaźnikiem 30. Bo to że wygląda na ładny nie znaczy że sprawny.
Nie napisałeś też czy jakieś błędy były czy czysto czy też nie dałeś rady sprawdzić.
: 28 sie 2015, 16:32
autor: Twingol
TPS mierzyłem miernikiem mierząc oporność i w VAGu. W obu wypadkach wszystko było płynnie. Błędy to brak sygnału sondy lambda, i błąd czujnika spalania stukowego, jednak te błędy wyskakiwały zanim były problemy. VAG działa tylko na wyłączonym silniku. Objawy zarówno jak na LPG i PB.
Przekaźnik po podaniu napięcia zamyka obwód więc rozumiem, że jest sprawny.
Wiem, że temat był wałkowany dziesiątki razy. Regulator wolnych obrotów jakiś czas temu płukałem, nie sądzę by znowu był zabrudzony.
: 28 sie 2015, 16:42
autor: Pieterb
Twingol pisze:Przekaźnik po podaniu napięcia zamyka obwód więc rozumiem, że jest sprawny.
wiesz mój też się zamykał ale dopiero poprawienie lutów skończyło objaw szarpania podczas dodawania gazu. Możesz też sprawdzić vagiem czy napięcie jakie widzi ecu jest stabilne i nie ma skoków.
A co do falowanie sprawdź czy nie masz nieszczelności gdzieś.
: 28 sie 2015, 17:20
autor: Twingol
Nieszczelności też poszukiwałem, znalazłem pęknięty wężyk podciśnienia, ale to nic nie zmieniło. Jeszcze jedna rzecz mnie zaniepokoiła, temperatura powietrza w dolocie wynosiła -6stopni.
: 28 sie 2015, 21:10
autor: maciek889
Zobacz na 2 pinie przepływmierz czy na wolnych obrotach masz 0,8-0,9V i przy 2000 obr/min około 1,6V.
Twingol pisze:temperatura powietrza w dolocie wynosiła -6stopni.
Możliwe że ktoś wsadził przepływomierz z innego samochodu. Czujnik temperatury jest w przepływomierzu i można go przerobić albo naprawić albo dać jakiś zewnętrzny.
Odłącz też sondę i kabel idący do ECU (ten z meską wsówką 1 pinową) podłącz do masy bo czasem ABK jak sygnał bogoto z sondy to zubaża mieszankę momentu aż silnik nie chce jechać.
: 30 sie 2015, 19:39
autor: Twingol
Na wolnych obrotach na pinie 2 mam 1,1V a na 2tyś mam 1,6V. Jak puszczam gaz to obroty potrafią mi skoczyć do góry a dopiero potem opaść
[ Dodano: 2015-08-30, 19:39 ]
Rozumiem, że te problemy z Vagiem to raczej wina sprzętu a nie samochodu ?
: 30 sie 2015, 22:47
autor: Pieterb
Twingol pisze:Rozumiem, że te problemy z Vagiem to raczej wina sprzętu a nie samochodu ?
tu słyszałem opinię że jak napięcie w instalacji nie jest stabilne to tak może być ale ręki sen nie dam uciąć, najlepiej jak byś mógł swoje urządzenie na jakimś innym aucie wypróbować lub/i odwrotnie inne urządzenie na Twoim.
: 01 wrz 2015, 22:57
autor: Twingol
Wczoraj w rodzince pojawiło się Lupo i problem jest na szczęście z kablem. Przelutowałem przekaźnik, wyczyściłem jeszcze raz regulator wolnych obrotów, jest lepiej, ale dalej trochę faluje. Rozumiem, że teraz warto zainteresować się regulacją zapłonu i przyjrzeć się tej nieszczęsnej lambdzie?