Witam, posiadam b3 z lpg drugiej generacji, więc mam pogląd na pracę sondy lambda, auto na benzynie cały czas nawet po rozgrzaniu podaje bogatą mieszankę, sonda stoi na bogato na prawie 1V wolne obroty i przyspieszanie, podmienilem sondę i monowtrysk i jest to samo.
na lpg sonda ładnie oscyluje.
został mi tylko sterownik do podmianki
macie jakieś inne pomysły?
: 03 wrz 2015, 08:34
autor: maciek889
Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz, odpal, rozgrzej i wtedy zobacz czy sonda pracuje.
Sprawdź czujniki temperatury płynu i powietrza dla ECU.
: 03 wrz 2015, 12:20
autor: tomi4m10
odłaczalem i rozgrzewałem, czujnik temp powietrza zasyssanego jest w monowtrysku, a caly byl podmieniony, czujnik temp wody jest nowy, z tego co wiem to on chyba tylko odpowiada za otwieranie przeslony podgrzewania kolektora dolotowego, moge go jeszcze sprawdzic, tylko jak?
: 03 wrz 2015, 21:46
autor: maciek889
tomi4m10 pisze:czujnik temp wody jest nowy, z tego co wiem to on chyba tylko odpowiada za otwieranie przeslony podgrzewania kolektora dolotowego,
No też odpowiada za ssanie czyli wzbogacanie dawki paliwa bo na zimnym silniku benzyna nie paruje i gorzej się spala (tu lpg ma przewagę bo paruje w temp. powyżej -25 stopni C)
: 04 wrz 2015, 09:16
autor: Pieterb
tomi4m10 pisze:moge go jeszcze sprawdzic, tylko jak?
na forum są dane trzeba poszukać
: 05 wrz 2015, 07:49
autor: tomi4m10
mam drugie takie samo audi, zamienilem czujniki i nic sie nie zmienilo w zadnym z nich, w drugim sonda ladnie oscyluje na wolnych obrotach.
moim zdaniem winny moze byc sterownik, bo skoro sonda pokazuje bogata mieszanke sterownik powinien zareagowac i ja zubozyc - po prostu.
jednak zauwazylem, ze przy wcisnieciu gazu tak przynajmniej 1\3 - sonda nie stoi na bogato a oscyuje, stoi tylko na wolnych obrotach i przy lekkim gazie.
a moim zdaniem nie, bo sterowniki bardzo rzadko padają
: 08 wrz 2015, 08:45
autor: Mowad
A masz dobra mase na silniku? Ja kombinowalem z czujnikami, przekladalem, podmienialem, tez zmienilem monowtrysk, a na koniec sie okazalo ze wystarczylo przeczyscic kable masowe, bo czujnik "widzial" silnik jako zimny przez to ze zaklocona mial rezystancje (teraz tylko nie pamietam czy ona rosnie w czujniku w ramach rozgrzewania czy odwrotnie, ale to nie ma tu akurat wiekszego znaczenia). Na lpg bylo dobrze, a na pb ciagle za bogato (nie podlaczalem sie pod lambde, ale dlawil sie i rura wydechowa i swiece okopcone na czarno byly).
: 08 wrz 2015, 20:58
autor: tomi4m10
to byłby dobry trop, właśnie tak się zachowuje sterownik, podaje stały skład mieszanki, nie działa w trybie pętli sprzężenia zwrotnego czytając sondę, tylko tak jakby cały czas leciał program w którym nie jest załączona sonda(program zimnego silnika), przez co sonda stoi, raz na 0,4, raz na 0,7 itp
właśnie wróciłem z garażu, przeczyściłem masę na głowicy i na skrzyni, ale nic nie dało.
po odłączeniu czujnika jest wyraźna reakcja, silnik zwiększa obroty, więc to nie jest tak, że całkiem nie widzi czujnika, może go coś faktycznie zakłócać, ale co?
: 08 mar 2016, 20:55
autor: Piotrek_łódź
Witam koledzy ja mam u siebie podobny problem z tą dawką paliwa ostatnio właśnie mnie martwiło nierówna praca silnika przy przyspieszaniu buczał silnik a po dodawaniu gazu i puszczaniu obroty spadaja poniżej jałowych po czym wracają na te właściwe ale silnik nie pracuje równo i byłem wczoraj na ustawieniu sterownika od gazu bo był wymieniony na nowy oraz regulacji instalacji i po podłączeniu do oscylatora okazało się że auto ma za bogatą mieszankę cały czas nawet jak silnik był rozgrzany to po dodaniu gazu puszczał z rury czarną chmurkę a oleju nie ubywa i teraz nie wiem od czego zacząć czy od czyszczenia masy na silniku tak jak kolega wyżej poradził by może być cos innego winne za takie zachowanie silnika. Na gazie auto chodzi równiutko nawet sie nie zachwieje, jedzie przyspiesza też ok tylko na tej benzynie ma za bogato
[ Dodano: 2016-03-08, 20:55 ]
koledzy dzisiaj zamontowałem 2 nowe czujniki temp. które są w króćcu wymieniłem ten 1 i 3 dolny na nowe ze sklepu tylko teraz mam pytanie czy ten czujnik 1 to on ma jakąś biegunowość bo do niego nie ma kostki tylko są zwykłe wsówki które pasują na obie nóżki tak samo i też ciekawi mnie jak jest z czujnikiem tym dolnym czyli nr 3 on zapewne ma znaczenie podłaczenie plus i minus tylko u mnie ktoś wcześniej zmieniał kostkę i są luty na przewodach i ciekaw jestem czy dobrze ten ktoś podłączył po podłaczenie obydwóch czujników auto nadal ma za bogatą mieszankę i przy mocniejszym dodaniu gazu zostawia chmurke za sobą. Pomóżcie mi z tym tematem bo nie wiem co mam robić na gazie auto chodzi jak marzenie sonda ładnie pracuje na lpg
: 08 mar 2016, 21:12
autor: Pieterb
Piotrek_łódź, daj jakąś fotkę z zaznaczeniem który to 1, 2 i 3 bo nie wiem czy dobrze czaje
: 09 mar 2016, 20:02
autor: Piotrek_łódź
Prosze tutaj jest zdjęcie wymienione były wczoraj dwa czujniki 1 i 3 bo drugi jest od licznika i działa poprawnie. dzisija byłem zaś u mechanika aby spróbował podłaczyc pod kompa ale vcds nie łączył się a zaś kts nie wiem czy poprawnie zczytał kody błedów bo wyświetlił 2 błedy nr. 212-usterka nieznana i 234-usterka nie znana teraz chce podłaczyć diode aby zczytać samemu kody błyskowe tylko nie wiem jak i jaka diode do tego użyć
[ Dodano: 2016-03-09, 20:02 ]
: 09 mar 2016, 20:56
autor: GerB3
Ten z nr 3 jest najważniejszy - jakiej firmy go kupiłeś i czy sprawdzałeś jego rezystencje i jej zmiany?
: 09 mar 2016, 21:03
autor: Piotrek_łódź
ten co był wsadzony to byl oryginał audi a wsadzony jest jakiś zamiennik lecz nie wiem jaki bo to kupowała mi ktoś i montował też . a jak sprawdzić tą rezystencje
: 09 mar 2016, 21:46
autor: GerB3
No jest opis na forum z tabelką - z doświadczenia wiem ze te zamienniki tanie czujnika potrafią paść nawet po miesiącu i ile nowe już sa sprawne - tylko Bosch za ok 80zł bo starczy na lata