Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Ostre puknięcie silnika przy zmianie biegu,doda

: 06 wrz 2015, 12:38
autor: zakwas
Witam

Od początku zakupu samochodu borykam się z pewnym problemem
Przy raptownym wciśnięciu gazu (lub zmianie biegu z szybkim puszczeniem sprzęgła)następuje ostre puknięcie a zarazem szarpnięcie silnika,które na dłuższą metę stało się bardzo nieprzyjemne.
Dzieje się to na benzynie jak i na gazie.Zauwazyłem,że w chłodniejsze dni rano na benzynie puknięcie jest dwa razy bardziej odczuwalne.
Poduszki silnika zzewnątrz nie są uszkodzone,szarpanie silnikiem,ruszanie na ręcznym nie wykazuje,żeby któraś była walnięta.
Silnik chodzi bez problemów,zero błędów,zapłon ustawiony u elektryka..sprzęgło bierze dość wysoko.
Zupełnie nie wiem gdzie szukać problemu.Czy ktoś miał podobne bolączki ?

: 06 wrz 2015, 13:30
autor: maciek889
A poduszki skrzyni biegów? Może wydech. Najlepiej by było wziąć łom i na kanale ruszać nim poduszkami, silnikiem, skrzynią.

: 07 wrz 2015, 00:06
autor: zakwas
Wydech ok.Wieszaki całe
Skrzynia sztywna.Sprawdziłem poduszki za pomocą łoma i obejrzałem je dokładnie.Brak uszkodzeń.

: 07 wrz 2015, 07:52
autor: tomi4m10
a przy gaszeniu silnika tez slychac, ze sie cos obija?, ja w b3 mialem poduszki silnika obrocone o 90 stopni, wtedy nie pracuja jak trzeba.

: 07 wrz 2015, 08:53
autor: zakwas
Nic z tych rzeczy
Zauważyłem wczoraj z kanału spory luz na półosi od strony pasażera.Luz wzdłużny ok 2cm ? Ciężko określić ale na pewno nie taki minimalny jak na drugiej półosi.Ruszając ręcznie prawo-lewo,puka.

: 07 wrz 2015, 15:22
autor: Mowad
Ale to pukanie dochodzi ze strony silnika, czy moze od podlogi gdzies z tylu? Ja mialem wydech za blisko jakiegos elementu konstrukcyjnego poprowadzony i tez potrafil pukac, a wieszaki byly wszystkie cale, trzeba bylo na laczeniu tylko poprawic.

: 10 lis 2015, 22:34
autor: zakwas
Temat do zamknięcia.
Problem powodował brak złączki elastycznej.

: 10 lis 2015, 23:48
autor: maciek889
zakwas pisze:Problem powodował brak złączki elastycznej.
Chodzi o złączkę wydechu? Fabrycznie te silniki wychodzą bez złączki, chyba nawet w B4 na "jajku" między portkami a katalizatorem nie było sprężyn dla jakiegoś ruchu. Musiała ci puścić któraś ze śrub na jajku albo wydech albo silnik musiał zmienić pozycje.

: 11 lis 2015, 01:35
autor: zakwas
Seryjnie jest.
Ktoś je usunął
Przy poprawianiu wydechu dodaliśmy splotkę wzmocnioną peszlem i problem zniknął

: 11 lis 2015, 09:30
autor: maciek889
W rysunkach w katalogu nic takiego nie widać.
Portki i katalizator: http://www.vagcat.com/p/B142/253550.png
Reszta wydechu: http://www.vagcat.com/p/B142/253800.png
Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.

: 11 lis 2015, 09:45
autor: Jarewa
maciek889 pisze:Rysunki oczywiście z coupe sprawdziłem trzy roczniki 1990-1993-1995 i wszędzie jest tak samo.
I będzie nie było złączek elastycznych. Jedynie to co na pierwszym zdjęciu mocowanie sprężyste i to miały wszystkie.

: 11 lis 2015, 13:26
autor: zakwas
Mocowanie sprężyste oczywiście jest jak w serii
Drugim problemem były nieustannie zrywające się wieszaki tłumika środkowego.