Strona 1 z 1
					
				[B4 2.0 ABT] Ustawianie zaplonu
				: 12 wrz 2015, 16:53
				autor: culesik91
				Witam, jak ustawić zapłon na sluch bez zadnych lamp itp. Co dokładnie musze slyszec, widzieć w pracy silnika? Po wymianie kopułki silnik delikatnie szarpie przy schodzeniu z obrotow i ma strasznie nie rowne obroty na luzie, podkreślam ze to się dzieje dopiero po zmianie kopulki, wcześniej ciężko palil ale nie szarpal, stara kopulka miała zasniedziale i już dobrze uszczerbione styki. Chciałbym ustawić zapłon metoda na sluch przynajmniej na jakiś czas.
			 
			
					
				
				: 12 wrz 2015, 17:52
				autor: maciek889
				Jakbyś miał byś wakuometr to można ustawić patrząc na podciśnienie na wolnych obrotach (jeśli sterownik silnika jest w stanie utrzymać wolne obroty). 
Na słuch to na odpalonym silniku kręć w zapłonem tak aby uzyskać najwyższe obroty, sterownik będzie to korygował otwarciem przepustnicy ale da się znaleźć ten punkt. Ale w takim wypadku prawdopodobnie będzie za wczesny i może słabo wkręcać się na obroty albo dzwonić więc można troszeczkę opóźnić zapłon aby uzyskać dobrą reakcje na dodanie gazu.
			 
			
					
				
				: 12 wrz 2015, 18:35
				autor: culesik91
				Dzieki wielkie, czyi krece aparatem tak aby obroty były jak najwyższe, jeszcze jedno pytanie, może głupie..strony w które się kreci maja znaczenie ?
			 
			
					
				
				: 12 wrz 2015, 19:39
				autor: maciek889
				Zgodnie z ruchem wskazówek zegara przyspieszasz a przeciwnie opóźniasz. I jak ustawisz najwyższe obroty na jałowych i przejdziesz do drugiego punktu to będziesz musiał przekręcić trochę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
			 
			
					
				
				: 12 wrz 2015, 19:42
				autor: Pieterb
				A ja się zastanawiam czy to wina tego zapłonu czy aby nie tych rzeczy które wymieniłeś.
Po drugi nie wiem czy aby na pewno na ten słuch ustawisz dobrze.
			 
			
					
				
				: 12 wrz 2015, 23:46
				autor: culesik91
				A co masz dokładnie na myśli ? W sumie zaczalem się zastanawiać, bo jak go uruchomie to często chodzi jakby nie na wszystkie gary 

 dopiero jak trochę mocniej gazu powciskam i odpuszczę to praca silnika się jako tako wyrownuje..
 
			
					
				
				: 13 wrz 2015, 08:39
				autor: maciek889
				culesik91 pisze:W sumie zaczalem się zastanawiać, bo jak go uruchomie to często chodzi jakby nie na wszystkie gary 
 
  
Może przewód idący do serwa masz dziurawy albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone. I to jest najbardziej odczuwalne na wolnych obrotach bo sobie ssie powietrze bez paliwa.
 
			
					
				
				: 13 wrz 2015, 13:30
				autor: culesik91
				maciek889 pisze:albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone.
Z racji tego ze nie wiem za dużo i jestem trochę zielony moglbys dokładniej powiedzieć o które krocce chodzi dokładnie ? 

 
			
					
				
				: 13 wrz 2015, 13:51
				autor: maciek889
				culesik91 pisze:maciek889 pisze:albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone.
Z racji tego ze nie wiem za dużo i jestem trochę zielony moglbys dokładniej powiedzieć o które krocce chodzi dokładnie ? 

 
O miejsce gdzie wchodzą te dwa cienkie wężyki na dole: 
http://images39.fotosik.pl/1571/9173338a180fea4fmed.jpg 
			
					
				
				: 14 wrz 2015, 21:04
				autor: culesik91
				Już je ogladalem, wygladaja na jakby nie do końca docisniete, i te polaczenie niedaleko kopułki i po stronie filtra z drugiej strony głowicy, dziś już nie mam czasie się z tym bawic ale jutro podociskam wszystko i po dokręcam wszystkie cybanty itp.   
 [ Dodano: 2015-09-14, 21:04 ]
 
[ Dodano: 2015-09-14, 21:04 ]
No wiec, wezyki podociskalem, kopulka pokrecilem i niunia nie szarpie, palic raz dobrze pali raz krece troche, ale w wiekszosci przypadkow lapie sama, bez pomagania pedalem gazu, ma ogolnie wolne obroty, tzn troche telepie na jalowym, zamowilem kabelki sobie i jak przyjda podlacze pod kpmp, zobacze co tam wyjdzie 
