Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Grzeje się na postoju

: 15 wrz 2015, 23:23
autor: Jarek_1988
witam.
Ostatnio miewam trochę uciążliwy problem.
Gdy jadę autem w trasie to z temperaturą silnika jest ok, ale problem się zaczyna gdy jeżdzę po mieście lub stoję w korku czy na światłach bo temperatura zaczyna rosnąć do 100 stopni (wentylator włącza się przy około 98 stopniach). Jak mogę sprawdzić gdzie jest przyczyna? Sprawdzić chłodnicę, termostat?
PS. Jestem nabywcą tej Audi od 2 miesięcy i wiem że w silniku jest pół na pół płyn chłodniczy z wodą, może to mieć coś wspólnego?
Taki objaw jest zarówno na benzynie jak i na LPG.
Jaka temperatura jest niebezpieczna dla silnika?

: 16 wrz 2015, 10:45
autor: maciek889
Jarek_1988 pisze: Jaka temperatura jest niebezpieczna dla silnika?
Tak ponad 120°C może być problem. Silniki chłodzone powietrzem tyle wytrzymują i od tylu zapal się kontrolka przegrzania w silnikach chłodzonych cieczą.

A jak nie wygotowuje płynu i nie bucha para spod maski to jest OK.
W nowych autach jak jest wskaźnik to przy rzeczywistej temperaturze 87-105°C wskaźnik pokazuje równe 90°C aby ludzie nie panikowali tak ja ty.

: 16 wrz 2015, 17:51
autor: Oltajmerz
U mnie z kolei w trasie osiąga 80-82 stopnie więcej nie, a na postoju dochodzi do 90 stopni i załącza się wentylator, czy to normalne?

: 16 wrz 2015, 19:44
autor: maciek889
Kolejna sprawa to to że liczniki w Audi 80 pokazują temperaturę jak im się podoba. Więc szukanie bym proponował zacząć od sprawdzenia co widzie ECU benzyny na vagu albo pomierzenie temperatury pirometrem.

: 16 wrz 2015, 23:34
autor: Jarek_1988
Zauważyłem też że wąż idący od chłodnicy do bloku silnika (więc pewnie termostatu) po nagrzaniu silnika jest stracie napięty jakby w nim było duże ciśnienie wody. Może być tak że termostat puszcza tylko mała ilość wody i tak się dzieje?

: 17 wrz 2015, 09:23
autor: maciek889
Jeśli masz sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego to ciśnienie po rozgrzaniu silnika to normalna rzecz. Nawet to dobrze bo masz układ szczelny. Chyba że napompowuje się przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ale wtedy by było czuć spaliny w płynie, napompowywało by się na zimnym silniku a na ciepłym mogłoby wywalać płyn ze zbiorniczka.

: 17 wrz 2015, 12:53
autor: petel
skoro termostat działa to ja bym zmienił biały czujnik pierw. Mi popsuty pokazywał o 10C za dużo zawsze.

: 17 wrz 2015, 22:40
autor: Jarek_1988
No może faktycznie jest uszkodzony czujnik temperatury, załatwię inny, sprawdzę i dam znać.
Wczoraj też próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia.
Odkręciłem korek od zbiorki wlewu płynu, odpaliłem auto (zapomniałem tylko włączyć nawiewu w aucie) i czekałem aż się zagotuje płyn i włączy wentylator. Po tym zgasiłem auto i w tym momencie ze zbiornika płynu wywaliło mi około 1 litr płynu. To raczej nie jest normalne?
Czy jakiś błąd popełniłem czy o co chodzi? W moim poprzednim aucie hondzie civic w identyczny sposób odpowietrzyłem bez problemu układ chłodzenia

: 18 wrz 2015, 07:33
autor: Pieterb
Jarek_1988 pisze:Czy jakiś błąd popełniłem czy o co chodzi?
no ja pierwsze słyszę by odpowietrzać z odkręconym korkiem, nigdy nie udało mi się odpowietrzyć w ten sposób

: 18 wrz 2015, 08:10
autor: Jarek_1988
To w jaki sposób odpowietrzałeś swoją audi?
Ktory to jest dokładnie czujnik od temperatury ten od wskazań na desce rozdzielczej? Bo podobno są 2,3 pinowe

: 18 wrz 2015, 10:38
autor: maciek889
Nawet w książce obsługa i naprawa audi 80 jest napisane aby odpowietrzać z zakręconym korkiem. I jedynie przed odpaleniem silnika okręcić na chwilę odpowietrznik na wężu nagrzewnicy i później jeszcze raz wypuść nim powietrze po rozgrzaniu.

: 18 wrz 2015, 14:00
autor: Pieterb
maciek889 pisze:Nawet w książce obsługa i naprawa audi 80 jest napisane aby odpowietrzać z zakręconym korkiem. I jedynie przed odpaleniem silnika okręcić na chwilę odpowietrznik na wężu nagrzewnicy i później jeszcze raz wypuść nim powietrze po rozgrzaniu.
o właśnie tak <ok>
Jarek_1988 pisze: Bo podobno są 2,3 pinowe
3-pinowy szary

: 18 wrz 2015, 16:12
autor: cielakoer
Witam wszystkich. Podłącze się pod temat bo ostatnio tez miewalem dziwne zachowanie ze strony auta;p
Mianowicie ostatnio ubywal mi gdzies plyn i auto sie grzalo a nie moglem namierzyc wycieku. Wentylator wlaczal sie przy ok 65st. W tym czasie dwoch mechaniorow nastraszylo mnie juz ze najprawdopodobniej jakies mikropekniecie uszczelki pod glowica i dostaja sie tam spaliny bo weze byly dosc twarde i nabija uklad chlodzenia cisnieniem i ze trzeba wymienic uszczelke najprawdopodobniej pod glowica. Tez mialem walniety czujnik temperatury, który pokazywal 50-60st. przed problemem przy normalnej jezdzie. Po wymianie krucca plyn przestal ubywac a auto dziala caly czas normalnie ale wskaznik zaczal skakac na ponad 75 st. wiec wydawalo mi sie ze przegrzewa sie silnik a wentylatorsie nie zalaczal lub bardzo rzadko. Wymienilem czujnik ale teraz pokazuje 102-107st. Powiedzcie czy to wina kolejnego dupnego czujnika czy naprawde szykuje sie cos niedobrego z uszczelka? Dodam, ze auto nie kopci i dzialanormalnie.
Pozdrawiam

: 18 wrz 2015, 16:53
autor: Pieterb
cielakoer pisze:Wymienilem czujnik ale teraz pokazuje 102-107st. Powiedzcie czy to wina kolejnego dupnego czujnika czy naprawde szykuje sie cos niedobrego z uszczelka?
obstawiam że tak, chodź aby to wykluczyć trzeba by pod kompa podpiąć lub w jakiś inny sposób zmierzyć jaką temp ma płyn.

Jakiej firmy czujnik :?:

: 18 wrz 2015, 22:17
autor: Jarek_1988
ktory to dokladnie jest ten czujnik temperatury od wskazan na desce rozdzielczej? chce wymienic go ale nie wiem ktory to dokladnie

[ Dodano: 2015-09-18, 22:17 ]
ktory to dokladnie ten czujnik temperatury od wskazan na desce rozdzielczej? bo chce go wymienicc ale nie wiem ktory ti dokladnie bi w kroccu jest ich kilka