Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Niskie ciśnienie oleju po nagrzaniu.

: 29 wrz 2015, 17:31
autor: mayster750
Witam, dziś załozyłem dodatkowe zegary na zimnym aucie cisnienie oleju utrzymuje się w granicach 3atm a na rozgrzanym około 1.5 czy to są prawidłowe ciśnienia?

: 29 wrz 2015, 20:31
autor: Krys1994
Nie napisałeś na jakich obrotach masz te ciśnienia ale za niskie. Na zimnym bez różnicy na jakich obrotach ma być 5. Na rozgrzanym na biegu jałowym powinno być 2 (ja mam coś koło 1.5) a powyżej 2.5 tyś ponad 4.

: 19 paź 2015, 08:55
autor: Serus
Pozwolę sobie odgrzać troche temat. Ostatnio zmienilem olej na mobil 10w40 plus standardowo wymiana filtra oleju. Po wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a przy nagrzanym silniku ciśnienie na wolnych obrotach schodziło poniżej 2barow. Stwierdziłem,ze winny byl filtr. Zmienilem go ponownie uzupełniłem stan i wszystko bylo ok przez cale dwa dni. Teraz problem powrócił.. Oleju nie ubywa, a po dłuższym postoju jak odpalam przez te 2-3sekundy dzwonią zawory. Po chwili wszystko się stabilizuje przy zimnym mam 5barow. Po rozgrzaniu ciśnienie znow spada poniżej 2bar. I teraz pojawia się zagwozdka . Winien jest znowu filtr? Czy to moze niewłaściwy olej? A moze winna jest pompa oleju? Dodam ze chwile przed 3k obrotow mam ciśnienie 5barow,wiec pompa raczej odpada. Chyba,ze to czujnik.mnie oszukuje.. Nie wiem juz jak podejść do tego zagadnienia..

: 19 paź 2015, 09:51
autor: maciek889
A przed wymianą oleju jakie miałeś ciśnienie?

1.5 bara to chyba norma w bardziej wyeksploatowanym silniku 4 cylindrowym audi. A olej mobila lubi być bardzo rzadki po nagrzaniu dlatego sporo silników bierze go sporo więcej niż np. lotosa czy orlenu. Choć parametr 40 powinien gwarantować że wszystkie z tym oznaczeniem powinny mieć tą samą gęstość po nagrzaniu.

: 19 paź 2015, 10:01
autor: michau_cee
Ja na zniszczonych panewkach i pompie oleju mialem na rozgrzanym ok 0,5 cisnienie, wtedy mozna sie martwic :-P nowe panewki pompa oleju na cieplym od 1,1 do 1,7 i jest wszystko w porzadku ;-)

: 19 paź 2015, 14:16
autor: Serus
Przed wymianą na wolnych stal na dwóch barach. Samochod mam od niedawna i nie wiem co bylo wczesniej,moze ktos jakiegoś doktora lał.
A olej jest rzeczywiście bardzo rzadki. Najbardziej denerwuje mnie ta paląca sie kontrolka plus dzwoniące zawory przy odpaleniu. Wczesniej tego nie bylo
Zastanawiam się czy nie zmienić tego oleju, choc przyznam szczerze troche szkoda mi kasy..

: 19 paź 2015, 15:16
autor: Pieterb
Serus, jaki olej i jaki filtr :?: miałem podobne objawy z zapalająca się kontrolką na filtron'ie po zmianie na man'a problem ustał

: 19 paź 2015, 15:38
autor: Serus
Olej mobil pól syntetyk. A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
No nic spróbuję jutro zmienić ten filtr jeszcze i zobacze jaki będzie dalszy obrót sprawy. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi

: 19 paź 2015, 15:47
autor: Pieterb
Serus pisze:A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
no gdzieś mam w domu pudełko po tym filtron'ie ale chyba inny nr chodź mogę się mylić
Nie zmienia to jednak faktu że filtron zdziadział strasznie zawsze na nich jeździłem i nie było problemu ale po tych akcjach nigdy go więcej nie kupię.

: 19 paź 2015, 15:55
autor: maciek889
Serus pisze: A filtr wlasnie filtrona oznaczenie 526 bodajże
Wg. strony producenta http://www.wixfiltron.com.pl/index.php/ ... 2&v2=10031 to się zgadza.
Serus pisze:o wymianie powstał problem mianowicie po odpaleniu przez 2-3sekundy paliła sie kontrolka oleju a
A co w czasie palenia się tej kontrolki pokazuje wskaźnik ciśnienia oleju? Może czujnik długo się załącza.

: 28 paź 2015, 15:48
autor: Serus
Nic nie pokazuje w czasie świecenia kontrolki. Kontrolka gaśnie i wskaźnik szybuje do 5bar. Z tym,ze nie przy każdym odpaleniu tak sie dzieje.
A cos na rzeczy jest,skoro potrafią zagrać zawory.

Jeszcze takie pytanie czysto teoretyczne. Czy z racji zanieczyszczenia czujnik oleju moze podawać błędne dane /wariować? I gdzie on się znajduje?


Filtr zmieniony na knehta. Ciśnienia sie ustabilizowały, nie klekocze przy rozruchu,kontrolka nadal sie zapala. Może na dniach uda mi sie do kogoś podjechac i sprawdzić manometrem ciśnienie oleju. Bo juz serio nie mam pomysłów.

[ Dodano: 2015-10-28, 15:48 ]
Koledzy problem wciąż występuje. Jakies pomysły? Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?

: 28 paź 2015, 15:58
autor: Pieterb
Serus pisze: Czemu po wymianie filtra jest ok, a później przy odpaleniu zimnego silnika pali sie kontrolka oleju przez okolo 3sekundy. Czy winny moze byc zbyt rzadki olej?
raczej zbyt gęsty jak już
ciśnienie sprawdzałeś?

: 28 paź 2015, 15:58
autor: Krzysiek 84
Nastepnym razem jak bedzieć wlewac olej do silnika to weź trochę lepszy:
Valvoline maxlife , Liqui molly MOS2 , Motul 6100 SYNERGIE

: 28 paź 2015, 16:44
autor: Serus
Płukanka silnika i ponowna wymiana?
Niestety ciśnienia nie sprawdziłem.

: 28 paź 2015, 17:20
autor: Krzysiek 84
Serus pisze:Płukanka silnika i ponowna wymiana?
Może być i płukanka, jak sa jakieś osady to wypłuka od razu.
płukanka to Liqui molly pro line engine flush

Obrazek