Strona 1 z 2
					
				[2.0 ABT] strasznie wolne obroty
				: 07 paź 2015, 21:35
				autor: culesik91
				Witam, problem wygląda tak, silnik ABT, strasznie wolne obroty po wylaczeniu ssania, przy wysprzeglaniu potrafi az zawibrowac w taki sposób jakby chciał zgasnąć, a czasami nawet gasnie, krokowiec według mnie chodzi, przy wlaczeniu zapłonu ustawia przepustnice dobrze, to znaczy uchyla ja delikatnie, lewusów zadnych tez raczej nie lapie, na odpalonym ruszałem całym filtrem w rozne strony i zero zmian w pracy silnika, dodam ze nie zawsze się tak dzieje, ale coraz częściej, wtrysk z obserwacji leje normalnie paliwko w przepustnice, pytanie czy można wplynac na te obroty ? z ilu czujnikow ecu dostaje informacje po których dostosowywuje obroty ? 
[ Dodano: 2015-10-07, 21:35 ]
niestety mam wersje z big benem, obrotow w konkretnej liczbie nie potrafie podac, chodzi często jak stary rozkekotany ropniak, wszystko az wibruje, cala buda
			 
			
					
				
				: 07 paź 2015, 22:45
				autor: maciek889
				Masz LPG? Raczej problem z krokowcem albo czujnikiem położenia przepustnicy bo sterownik jak może będzie starał się utrzymać zadane obroty. Jeszcze raz sprawdź szczekność, szczególnie połączenia serwa hamulców.
			 
			
					
				
				: 07 paź 2015, 23:35
				autor: Pieterb
				culesik91,  _uwaga
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 18:52
				autor: culesik91
				Mam LPG, przewod do serwa szczelny, zamieniłem silniczek krokowy na sprawny, od golfa 1.8, 4 pinowy, golf ladnie trzymal obroty..ale, dalej to samo, jak odpale i bystro dodam gazu to pusto przez chwilke i dopiero lapie, odpalac tez ciężko, kreci kreci i po zalapaniu każdy gar się odpala oddzielnie chyba 

, może ten czujnik polozenia przepustnicy co ? tylko ja go odkrecilem dzisiaj chcąc przeczyscic lecz tam nie ma co czyscic, szczelnie zamknięte a w srodku ladnie wygada, a jeszcze pytanie odpaliłem dzisiaj go i jak chodzil odpialem niebieski czujnik, czy powinna być jakas reakcja po jego odpięciu ?
 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 19:07
				autor: maciek889
				Jak rozkręcałeś czujnik położenia przepustnicy to później trzeba umieć go ustawić bo mogą być problemy. 
Próbowałeś odłączać akumulator na kilkanaście minut, później odpalić i sprawdzić jakie są obroty?
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 19:52
				autor: culesik91
				Ale ja odkrecilem te czarna oslonke tylko od tego czujnika polozenia przpustnicy, trochę z ciekawości i trochę z nadzieja ze cos tam zobaczę co przykuje uwagę, no i nic, dokrecilem z powrotem i to samo, reset ecu poprzez odlaczenie aku robilem, objawy dalej te same..

 dzieje się to i na lpg i na pb wiec raczej na pewno cos wspólnego musi być, tyko na pb obroty sa ciut ciut większe, ale taki naprawdę maly ciut ledwo zauważalny
 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:04
				autor: maciek889
				Jak osłonkę tylko odkręcałeś to nie powinno to nic zepsuć. Jak masz ABT z późniejszego okresu produkcji to można by zacząć oglądać wskazania jakie widzi ECU i porównać je ze sprawnym samochodem. 
A kiedyś ten samochód dobrze chodził? Czy masz tak od początku?
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:18
				autor: culesik91
				Problem z odpalaniem był od początku, tylko sporo rzadziej się zdarzal, ostatnio coraz częściej musze sporo pokrecic, no i te obroty kiedyś miał wyższe, nie wiele ale jednak miał, nie telepał się tak. Wracajac do niebieskiego czujnika, czy powinna być jaka reakcja po jego odlaczeniu ? gdy jest on odlaczony to rozumiem ze sterownik nie ma z niego danych, i tu pytanie..nie majac z niego danych "zakłada" ze temp plynu jest chlodna ? czy zakłada ze jest cieplejsza i dawkuje paliwo odnośnie tej temp ? Czy może zapamietuje jakies dane których się ze tak powiem "trzyma" nawet gdy jest odlaczony ten czujnik ? Poza tym nie mam jak podejrzeć wskazan z "zdrowego" abt zbytnio 

 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:23
				autor: maciek889
				Po odłączeniu czujnika zazwyczaj komputer steruje tak paliwem i obrotami jakby silnik miał 20 stopi C, ale nie daje ręki że w każdym tak jest. Czujnik temperatury płynu możesz zmierzyć miernikiem na pomiarze oporu (ohm) bo dane do niego są łatwo dostępne.
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:24
				autor: Pieterb
				culesik91 pisze:gdy jest on odlaczony to rozumiem ze sterownik nie ma z niego danych, i tu pytanie..nie majac z niego danych "zakłada" ze temp plynu jest chlodna ? 
 chyba -30 a na pewno sporo na minusie i nie warto jeździć z odpiętym
a jutro z ciekawości sprawdzę to u siebie
 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:53
				autor: culesik91
				W sumie po odpaleniu jak postoi trochę ma te obroty większe, pochodzi na nich trochę osiagajac jakas temp i nagle spowalniają jak ssanie się wylaczy, czyli podejrzewam ze czujnik ok, zastanawialo mnie tyko wlasnie czy jego odpięcie cos powoduje, bo jak odpialem ( gdy już się obroty zwolnily) nie było zadnej reakcji w pracy silnika
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 20:57
				autor: Pieterb
				culesik91, na pewno różnica w spalaniu by była 

 , a samo odpięcie zwykle nie powoduje żadnych objawów ale z tego co wiem to też nie reguła. Dużo zależy od kondycji silnika i pozostałego osprzętu.
 
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 21:15
				autor: culesik91
				No dobra a jeszcze jedno, przepustnica "fizycznie" otwarta maksymalnie w momencie kręcenia rozrusznikiem, paliwo dawkowane, a nie zapala, dopiero pa jakims czasie stałego kręcenia zalapuje...
			 
			
					
				
				: 10 paź 2015, 22:28
				autor: maciek889
				Jak trzeba długo kręcić to może parownik puszcza gaz po zgaszeniu i silnik musi przepompować czysty gaz aby mógł zaciągnąć powietrza. W ten sposób silnik będzie ciężko odpalał czy to na gazie czy benzynie. 
Druga sprawa jeśli palisz z benzyny to może być niskie ciśnienia paliwa.
			 
			
					
				
				: 11 paź 2015, 18:42
				autor: Pieterb
				Panowie sprawdziłem dziś z odpiętym czujnikiem niebieskim ecu widzi temp -40°C