Strona 1 z 2
[b4 abk] Spadają obroty na biegu jałowym,trzęsie silnikiem
: 20 paź 2015, 23:22
autor: bigben
Witam,
NIedawno zaczęły się kłopoty. Po nagrzaniu silnika (10km), podczas biegu jałowego obroty spadają do 500, trzęsie silnikiem jakby palił na 3 cylindry, przy dodawaniu gazu zaczyna się mulić. Uruchomienie ponowne silnika powoduje że problem na jakiś czas znika. Podczas właśnie takiej nie równej pracy odpialem czujnik temperatury cieczy do Ecu (niebieski) i silnik zaczął równo pracować. Po wymianie czujnika na nowy Meyle, niestety brak poprawy.
Znalazłem schemat do audi 90 jednostki centralnej, ale z tego co widzę czujnik temperatury nie jest podłączony pod inne elementy które mogłoby być uszkodzone. Musze sprawdzić masę oraz wiązke, a poza tym nie wiem jaka może być przyczyna.
[ Dodano: 2015-10-20, 23:16 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
[ Dodano: 2015-10-20, 23:22 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... GRAMS/itam,
: 20 paź 2015, 23:27
autor: aluminium
Witam
Tutaj może być wiele przyczyn np nowy czujnik też może być walnięty ja na twoim miejscu zdiagnozowałbym auto komputerem.
: 21 paź 2015, 10:01
autor: maciek889
bigben pisze:Znalazłem schemat do audi 90 jednostki centralnej,
Bo to tam masz amerykańskie schematy a tam były tylko silniki 2.8 sprzedawane i ten schemat jest właśnie od 2.8.
I w jakim silniku masz problem bo w temacie ABK a w profilu masz ABT.
: 21 paź 2015, 10:11
autor: bigben
Problem mam z abk. Jeśli macie schemat elektryczny jednostki centralnej od abk to byłbym wdzięczny.
: 21 paź 2015, 11:39
autor: maciek889
Napisz z którego roku masz ABK bo po którymś roku troche się pozmieniało.
: 09 lis 2015, 23:18
autor: bigben
93'
[ Dodano: 2015-11-09, 23:07 ]
Sprawdzałem błędy na VAGu
Address 01: Engine
Controller 039 906 022
Component Digifant 1.6 1243PMC 11
1 Fault
00525 Oxygen Sensor G36
03-00 No signal
Po wykasowaniu nie pojawił się, a silnik i tak po jakimś czasie jazdy zaczyna nierówno pracować. Ponowne uruchomienie silnika lub wypięcie niebieskiego czujnika podczas pracy silnika rozwiązuje problem.
[ Dodano: 2015-11-09, 23:18 ]
Trzeba się zainteresować przekaźnikiem od ECU.
: 09 lis 2015, 23:28
autor: Damian80b4LDZ
Sonda do wymiany
: 10 lis 2015, 08:10
autor: Pieterb
Damian80b4LDZ pisze:Sonda do wymiany
no tu nie byłbym tego taki pewien, kolega napisał
bigben pisze:Po wykasowaniu nie pojawił się
bigben, jak podpinałeś pod kompa to bloki sprawdzaliście? czy tylko błędy?
: 11 lis 2015, 00:10
autor: Francis1982
Sonda może odpowiadać za muła przy przyspieszaniu.
Co do spadania obrotów : problem z powietrzem, zły lub uszkodzony przepływomierz a w ostateczności za wczesny zapłon.
Jeżeli problem sam się pojawił ostatnie można zignorować.
Do diagnozy przeplywomierza pomocna jest grupa z okienkiem Engine Load. Na wolnych ma być 12-16 %.
: 17 lis 2015, 12:33
autor: bigben
Pojawia się błąd sondy ale nie mogę wyczaic czy pojawia się wtedy gdy silnik zaczyna nierówno pracować. Obciążenie silnika 27% na wolnych na zimnym silniku pp odpaleniu. Później sprawdzę po rozgrzaniu.
Gniazdo diagnostyczne w kabinie ułatwilo by pracę. ...
: 17 lis 2015, 22:07
autor: maciek889
bigben pisze: Gniazdo diagnostyczne w kabinie ułatwilo by pracę. ...
Rozwiązanie:
http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-gniazd ... 48936.html
Jak masz problem z zapłonem na którymś cylindrze to błąd sondy wywali bo będzie widzieć cały czas ubogo i zacznie dowalać paliwo na pracujące cylindry.
: 18 lis 2015, 00:03
autor: Damian80b4LDZ
Piotrek akurat komputer abk jest bardzo dziwny, miałem walnietego stukowego. Wykasowalem, przejechałem się, popizdowalem, znowu komp i nic czysto, po 3 dniach pod kompa i błąd juz jest, miałem tak z 5 razy, wymieniłem stukowca i jak ręką odjal a samochód jakby dostał 30 KM więcej. Więc sonda napewno tez do wymiany jeżeli powraca
: 25 lut 2016, 21:23
autor: bigben
Nowa sonda NGK zamontowana, niestety bez zmian. Podejrzewam, że problem leży po stronie sterownika LPG (problem z emulacją)?
zapłon podzespoły
: 25 lut 2016, 21:54
autor: Sapela
na bank coś z zapłonem... może jest mikro pękniecie na kopułce? a może odzywa się cewka? hmm ;>
: 26 lut 2016, 16:45
autor: maciek889
bigben pisze:Podejrzewam, że problem leży po stronie sterownika LPG (problem z emulacją)?
Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut a później jeździć tylko na benzynie(tak z 50-100km)?