Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] czujnik temperatury oleju
: 22 paź 2015, 16:14
autor: venuss
Witam
Mam w swoim cabrio trzy dodatkowe zegary dwa dzialaja normalnie(ladowanie i cisnienie oleju) lecz nie dziala czyjnik temperatury oleju. Gdy podpinam kabelek do czujnika zapala mi
sie kontrolka oleju na czerwono. Znajomy mechenik poradzil zeby wymienic czujnik wiec wymienilem lecz nie pomoglo.
fajnie by bylo gdyby wszystkie zegarki chodzily .
Dodam ze nie dziala jeszcze podswietlenie tych zegarow.
pozdrawiam V.
: 22 paź 2015, 17:14
autor: maciek889
venuss pisze:Gdy podpinam kabelek do czujnika zapala mi
sie kontrolka oleju na czerwono.
Musisz mieć coś pomieszane bo czujnik temp. oleju a czujniki ciśnienia od kontrolki to są różne czujniki.
Czujnik temperatury oleju wygląda tak:
http://t.motocentrum.pl/002/E234/dokume ... -hella.jpg i powinien iść do niego kabel zielono-czarny.
: 22 paź 2015, 17:33
autor: venuss
taki sam czujnik zalozylem i tylko jeden kabelek tam wisi zielono czarny
i gdy go podpinam na zegarach (pomiedzy obrotomierzem a predkosciomierzem )
zapala sie kontrolka oleju.
gdy odpinam kabelek kontrolka gasnie
cisnienie pokazuje ok .
ladowanie aku. tez
: 22 paź 2015, 17:34
autor: DiiLZone
Mam również dołożone te 3 zegary dodatkowe do swojego ABT i wszystkie działają plus podświetlenie lecz co jakiś czas zapala mi się kontrolka od oleju w liczniku
Znajomy mówił, że przez te zegary dodatkowe robi się ten błąd i czasem świeci czasem nie. Oczywiście stan oleju jest ok z silnikiem nic się nie dzieje bo już z 10tys km zrobione tylko denerwuje mnie to, że się czasem zapala kontrolka od oleju. Da radę coś z tym zrobić czy wywalić po prostu diodę :lol: tak samo z Air Bagu tylko tamten cały czas świeci ^^
: 22 paź 2015, 17:54
autor: venuss
U mnie zegary org.
i kontrolka oleju swieci non stop
: 22 paź 2015, 18:55
autor: maciek889
To coś musicie mieć nieźle namieszane bo te rzeczy idą na całkiem oddzielnych kablach.
Raz że trzeba by było przedzwonić kable idące od czujników ciśnienia oleju do liczników czy dochodzi sygnał na odpowiednie piny i czy na odłączonym wszystkim nie ma żadnego przejścia masy czy do plusa.
Tak samo zrobić z kablem od temperatury oleju.
Trzeba wyjąć liczniki i we wtyczce mini-checka (ta biała na środku liczników) ustawić miernik na sprawdzanie diod (aby piszczał jak się zetknie końcówki miernika). Jedną końcówkę miernika podłączyć do masy (w dobre miejsce aby łączyło) a drugą do pinu 7.
Później pójść pod maskę i szukać po odłączeniu której wsuwki dźwięk na mierniku będzie się pojawiał albo znikał. Jeśli będzie milczał to trzeba wsuwkę pod maską dotknąć do masy. Wtedy będzie wiadomo czy kabel jest dobry i nigdzie nie przerwany.
I tak pin 7 kostki mini-checka powinien być połączony z bańką od wskaźnika ciśnienia oleju na złącze oznaczone WK
Pin 4 z czujnikiem na dole podstawy filtra (obok filtra oleju)
Dalej trzeba dostać się do kostki od dodatkowych zegarów i zrobić tak samo. Tylko tam do sprawdzenia pin 5:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd5080275f4e6a8f
i jego kabel powinien być podłączony do czujnika temperatury oleju.
: 22 paź 2015, 19:47
autor: venuss
ok w sobote rozbieram liczniki oba i szukam
mam miernik i mnostwo czasu
: 22 paź 2015, 21:08
autor: DiiLZone
No ja w sobotę chyba wyciągnę licznik i wyjmę tylko diodę z oleju i air bagu bo w tym co napisał kolega wyżej i tak się pogubiłem i nawet miernika nie mam.