Strona 1 z 1

[B3 2.0 3A] Zmiana układu zasilania na gaznik i jeszcze...

: 22 paź 2015, 18:50
autor: Gotram
Witam, jestem posiadaczem 2 zacnych 80tek B3. Ale w jednej z nich mam problem.
Ów 80tkę nabyłem 13 października tego roku.
W sumie co wymagać. Zwykłe 80tka w quattro. Poprzedni właściciel dostał wylewu (możliwe że w audi, bo coś takie po obijanie <lol> , choć nie dopytywałem. Nawet nie wiem czy żyje...) kupił ją jakiś handlarz, i dostała się w moje ręce.
Miałem po nią 130km w jedną stronę, nie dużo co prawda, no ale cóż....
Z wykształcenia jestem mechanikiem i elektromechanikiem. Więc myślę ha! Tu się zrobi tam się zrobi będzie ok.
Mija 11 dni od kupna. A już musiałem zrobić
-Wydech
-Hamulce
-Ładowanie
-Termostat
-Wiatraki od chłodnicy. Dmuchały tylko na wyłączonym zapłonie.
-Zagotował mi się płyn a na zegarach stałe 90 stopni...
-Znów termostat bo wywaliło termostatem płyn, termostat pogieło a to kolanko wyłamało..
-Pompę do wspomagania.
-Wyciek z chłodnicy.
-Wymiana zegarów.
-Wymiana zarówek 3 dodatkowych zegarów.
-Ręczny.
-ABS nie sprawny czeka na naprawę.
-Radio gaśnie jak dam głośniej np. 18 a z płytą 7...
-Wymiana wkładek zamków, bo ten handlarz dał mi 2 kluczyki... Ale głupi sprawdziłem tylko stacyjkę a drzwi juz nie... A do drzwi mówi że szuka...
- Wielozawór w butli LPG. Dziś po wymianie pompy przejechałem 100 metrów. I przestał pracować na gazie.
Ten samochód chyba jest przeklęty... W drodze do domu po zakupie było wszystko ok. Tylko wymiana termostatu...
I wisienka na koniec.
Jako że mam mechaniczny wtrysk, planuję zmienić na gaźnik. Ten pierwszy z linką ssania :). Taki jaki mam w 1.8S SF.
Z tego co wiem to potrzebuje:
-Kolektor ssący.
-Dłuższą linkę gazu
-Linkę ssania
-Poduszkę gaźnika wraz z gaźnikiem
-Obudowę filtra powietrza
-Nowy prawnik na podciśnienie
-Nową centralkę gazu
- I chyba nowy wielozawór
Pytanie jak zatkać te dziury po wtryskach w głowicy? Wymienić głowicę np z 1.8? A moze jakoś da radę je zatkać :P?


Czekam na jakieś porady, opinie, komentarze.
Z poważaniem Gotram. :-)

: 22 paź 2015, 18:57
autor: Pieterb
Gotram pisze:Pytanie jak zatkać te dziury po wtryskach w głowicy? Wymienić głowicę np z 1.8? A moze jakoś da radę je zatkać :P?
gdzieś czytałem że jakoś tam da się zatkać ale nie wiem czy nie lepiej kupić drugą głowicę, fakt że też pewnie wymagała będzie pewnych operacji wiadomo jakich. Ale ja sam napisałeś że jesteś mechanikiem więc to chyba nie problem.
Gotram pisze:Czekam na jakieś porady, opinie, komentarze.
hmm komentować nie ma co bo to nie ten dział, chyba że ten temat zawędruje do działu nasz audi i tam nam je przedstawisz i opiszesz jak to robią inni koledzy.
Gotram pisze:Jako że mam mechaniczny wtrysk, planuję zmienić na gaźnik. Ten pierwszy z linką ssania :) . Taki jaki mam w 1.8S SF.
ja bym tu założył monowtrysk czyli PM, jeśli oczywiście zamierzasz auto trzymać dalej u siebie.

: 22 paź 2015, 19:00
autor: maciek889
Gotram pisze:-Nowy prawnik na podciśnienie
Tego nie musisz zmieniać tylko odepnij wąż kompensacji. Wiele samochodów z gaźnikiem jeździ bez parowników dedykowanych do gaźnika.
Gotram pisze: Pytanie jak zatkać te dziury po wtryskach w głowicy? Wymienić głowicę np z 1.8? A moze jakoś da radę je zatkać :P?
Zrób metalową uszczelko-podkładkę między gaźnik a głowicę która zakryje gniazda wtryskiwaczy. Były chyba kiedyś na forum jakieś zdjecia takiej przeróbki.
Gotram pisze:- Wielozawór w butli LPG. Dziś po wymianie pompy przejechałem 100 metrów. I przestał pracować na gazie.
Skąd diagnoza że to wina wielozaworu?

: 22 paź 2015, 21:00
autor: Gotram
maciek889, Skąd ta diagnoza? Do parownika nie dochodzi gaz, wielozawór nie puszcza gazu. Potwierdził tą diagnozę zawodowy mechanik.

Parownik? Chcę palić auto z gazu. A nie benzyny. Do 10 października miałem e34 2,5 i jak zbrakło benzyny nie odpalisz ;P. Nie nie było tam sekwencji.

Co do uszczelki chciałbym to zobaczyć jak to wygląda ;P.

PieterB, Nie chce jedno punka ;P. Wolę gaźnik.
Mam w domu 80-b3 1.8s SF na gaźniku tym z linką ssania. I jestem bardzo ale to bardzo zadowolony. Machnął u mnie przez rok 30tyś, bezawaryjnie :). Oczywiście benzyny nie widzi :D.

: 22 paź 2015, 21:55
autor: maciek889
Do parownika nie dochodzi gaz, wielozawór nie puszcza gazu. Potwierdził tą diagnozę zawodowy mechanik.
Tylko po drodze masz jeszcze elektrozawor z filtrem i na pewno jeszcze masz zawór na parowniku (chyba że masz parownik zintegrowany z filtrem to będzie jeden). Zacznij od sprawdzenia czy do każdego elektrozaworu dochodzi prąd przy przełączaniu na gaz. I sprawdź czy butla nie jest zakręcona. I czy na pewno masz gaz w butli.
Gotram pisze:Parownik? Chcę palić auto z gazu.
Na zwykłym też idzie odpalić z gazu tylko parownik nie może być zbyt mocno skręcony na bypassie i napięciu membrany aby bez podciśnienia na mikserze poszedł gaz (ale takie rzeczy głównie będą się działy gdy mikser będzie bardzo mały i trzeba będzie skręcić wszystko na minimum). Do tego trzeba mieć przełącznik, który podaje dawkę gazu po włączeniu zapłonu (albo dorobić sobie przycisk do tego). Kilka włączeń na zapłon i dawka startowa jest.

Tutaj jest temat ze zdjęciami z tym gaźnikiem zamiast mechanicznego wtrysku: https://audi80.pl/topics77/b3-18-zam ... htm#909945

Jak będzie jeździł tylko na gazie to może wsadź coś tańszego niż gaźnik kaihina (chyba że już masz gdzieś taki). Np sam korpus z monwtrysku + mikser. Chyba silnik AEE z Audi C4 miał największą przepustnicę z monowtrysków. Albo zostaw gaz taki jest tylko wywal przepływomierz albo tylko tarcze z przepływomierza po tym będzie można odpiąć kompensacje. A ssanie i tak będziesz sobie mógł zrobić aby podciągało przepustnicę zwiększając obroty bo i tak ssanie od benzyny nie zwiększy dawki gazu. Zresztą do gazu ssanie nie jest tak potrzebne po do silnika trafia LPG odparowane a nie jak benzyna którą trzeba lać w dużej ilości na zimnym silniku bo nie odparowuje do postaci gazowej i większość leci niespalona w wydech.