Strona 1 z 2

[B3 1.8 JN] Remont silnika. Co i jak? Co z czym?

: 28 paź 2015, 15:31
autor: Kostek80
Panowie podniosłem maskę w swojej audi i powiedziałem dość! Silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko faluje. Zarzygany olejem od głowicy aż po miskę. A oleju więcej palił jak benzyny. Postanowiłem zreanimować te jednostkę. Chciałbym prosić o pomoc w udzielaniu wsparcia bo chcę to zrobić tak jak inżynierowie nakazali wszystko na najlepszych częściach i możliwie najlepsze wykonanie moich rąk.
Wczoraj przystąpiłem do demontażu wszystkiego co jest zbędne do wyciągnięcia jednostki z komory.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziś dojechałem do głowicy której trzeba poświęcić więcej uwagi. Jest do kompletnej regeneracji z wymianą każdej gumeczki w środku i wszystko co kwalifikuje się do wymiany. I rodzi się jeszcze jedno pytanie. Czy jest ktoś na forum co się tym zajmuje? Jakaś polecana firma? Bo jak widać nawet nie mam wszystkich szpilek od kolektora.
Obrazek

: 28 paź 2015, 18:24
autor: maciek889
Kostek80 pisze: Silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko faluje. Zarzygany olejem od głowicy aż po miskę.
Raczej remont silnika na to nie pomoże, bo to trzeba by mechaniczny wtrysk przejrzeć i poregulować.

: 28 paź 2015, 18:48
autor: Kostek80
Tak wiem ale to jest jeden mankament z setki do zrobienia.

: 28 paź 2015, 21:05
autor: Krys1994
Z silnikiem to raczej problemu nie będzie. Ściągaj głowice oddaj do zakładu (musisz poszukać w okolicy) możesz jeszcze zmienić pierścienie i zajrzeć do panewek (od razu uszczelnisz miskę) Jak chcesz porządny remont to jeszcze pasowało by blok oddać do szlifu wstawić nowe tłoki, pierścienie i wtedy jest pewność, ze wszystko będzie ok, oczywiście chyba nie muszę dodawać ze trzeba założyć wszystkie nowe uszczelki. :-P
Co do mechanicznego wtrysku to widzę, że coś jest zrobione z odmą - te silniki muszą mieć szczelną odmę i do tego wężyki muszą być o odpowiednim przekroju bo inaczej silnik nigdy nie będzie miał wolnych obrotów. Można sprawdzić i ewentualnie wymienić (co by nie po szkodziło bo na pewno są już twarde) uszczelniacze na wtryskach. Są tam 4 sztuki na jednym wtryskiwaczu tam też może ciągnąć lewe powietrze i nie będzie wolnych obrotów. Dalej to sprawdzenie czy nigdzie więcej nie ciągnie lewego powietrza i jak już będzie dobrze chodził to wystarczy miernik uniwersalny i wtrysk w kilka minut można wyregulować ale teraz o tym nie będe pisał. ;-) Sam mam ten silniczek i też doprowadzam go do ideału tylko z tym, ze ja zrobiłem tylko uszczelki, głowice i uszczelniacze i oleju nie podbiera, a wtrysk mam idealnie wyregulowany tylko lekko falują obroty bo jedna obudowa wtryskiwacza pękła. Ale to sie ogarnie. :-)

: 30 paź 2015, 12:18
autor: Kostek80
Powiem tak nie będę ruszał ani panewek ani pierścieni. Mierzyłem jakiś czas temu ciśnienie to wyszło ponad 12 na każdym garku. Martwi mnie tylko ta głowica czy w zakładzie zrobią mi ją na glanc. Co do układu wtryskowego zajmiemy się nim później. Na razie zależy mi na wymianie miski i ogarnięciu bloku razem z malowanie bo wygląda strasznie. Macie jakieś metody to dobrego umycia. Ogólnie dziś może dokładnie wezmę się za weryfikacje części.

[ Dodano: 2015-10-30, 12:18 ]
Panowie jeśli bierze olej z litra na miesiąc. Kopci cały czas to będzie wina uszczelniaczy czy pierścieni też?

: 30 paź 2015, 16:14
autor: maciek889
Jak kopci cały czas to bardzie pierścienie, bo przy uszczelniaczach najbardziej dymi po poranny odpaleniu.

Zrób uszczelniacze głowicy bez jej zdejmowanie. Przy okazji będzie mógł trochę poruszać zaworami aby ocenić czy prowadnice są niewyrobione. Jeśli to nie pomoże to rób pierścienie.
Bo ściąganie głowicy do samych uszczelniaczy się nie kalkuluje. Zdejmiesz zrobisz a jak nie pomoże to jeszcze raz będzie zdejmował i tracił kase na uszczelka + ewentualne planowanie.

: 31 paź 2015, 19:39
autor: Kostek80
Głowice oddaje do warsztatu w celu kapitalnego remontu. Natomiast w bloku wymieniam pierścienie i panewki oraz wszystkie uszczelniacze i maluje blok. Tylko teraz jakiej firmy zamawiać pierścienie i panewki?

: 31 paź 2015, 20:20
autor: GerB3
Mahle albo Kolbenschmidt

: 31 paź 2015, 21:03
autor: Kostek80
A gdzie najlepiej zamówić ?

: 31 paź 2015, 21:32
autor: Patrique
Ja założyłem pierścienie Goetze i wszystko działa jak należy. Spreżanie prawie jak w nówce w roku 1989 :D

: 01 lis 2015, 09:25
autor: GerB3
Kostek80 pisze:A gdzie najlepiej zamówić ?
Ja kupuje w http://autowanda.pl/ ceny nieraz o 100zł tansze niz w Intercarsie np: za chłodnice płaciłem 148zł a w IC ta sama 249zł

: 18 lis 2015, 21:11
autor: Kostek80
Zawaliłem głowice i zobaczcie na cylinder nr.2 tłok w oleju jak i zawór jakieś propozycjie dlaczego tak? I chodzi mi o majonez na pokrywie i olej w gwincie szpilki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-18, 21:11 ]
Czy ten olej to przez uszczelniacz czy piercienie???

: 18 lis 2015, 22:04
autor: kamsta
Kolego ja bym powiedział iż to prowadnica jest padnięta w twoim przypadku.

: 19 lis 2015, 07:38
autor: kau
A nie lepiej znaleźć drugi silnik?

: 19 lis 2015, 09:00
autor: Pieterb
kau pisze:A nie lepiej znaleźć drugi silnik?
i co wydaje Ci się że będzie taki sam jak ten po remoncie :?: