Strona 1 z 1

[B3 2.0 3A] Brak wolnych obrotów.

: 29 paź 2015, 14:40
autor: mayster750
Witam, mam taki problem otóż jak silnik jest zimny nie może utrzymać wolnych obrotów. Jak jest ciepły to przebiera nie ma wolnych obrotów nie raz przy spuszczeniu z gazu auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. W aucie jest goła benzyna auto nigdy nie widziało gazu. Nurtuje mnie co to może być.

: 29 paź 2015, 15:05
autor: maciek889
1. Szczelność wszystkiego co gumowe pod maską + szczelność wtryskiwaczy w gniazdach
2. regulacja mieszanki na rozdzielaczu
3. ciśnienie paliwa

: 29 paź 2015, 15:34
autor: mayster750
OK posprawdzam a mam pytanie czemu ona na zimnym ciężko pali trzeba kilka razy przekręcić? Mam jeszcze w planach wymienić czujniki temperatur.

: 29 paź 2015, 16:20
autor: maciek889
Może źle palić jeśli dawka na przepływomierzu będzie źle ustawiona. Do tego odbój przepływomierza wygnie się klapa będzie opadać poniżej "lejka" to też będzie źle odpalać.

: 29 paź 2015, 21:05
autor: mayster750
Obrazek który to ten regulator mieszanki? Bo do końca nie wiem.

: 29 paź 2015, 21:39
autor: maciek889
Regulator mieszanki to numer 5. Ale w tym temacie nic o nim nie wspominałem.

: 30 paź 2015, 13:39
autor: mayster750
maciek889 pisze:1. Szczelność wszystkiego co gumowe pod maską + szczelność wtryskiwaczy w gniazdach
2. regulacja mieszanki na rozdzielaczu
3. ciśnienie paliwa
tutaj o tym wspomniałeś :)

: 30 paź 2015, 15:48
autor: maciek889
Chodziło mi ręczna regulację. Do aby ją przeprowadzić trzeba wydłubać korek w rozdzielaczu a później reguluje się długim kluczem imbusowym chyba 4 czy 5mm.
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... cisadj.jpg
Tylko najlepiej regulować na analizatorze albo jak się ma sprawną sondę lambda to patrząc z użyciem miernika badać natężenie prądu na regulatorze o który wyżej wymieniłeś.

Ostatnio podawałem jak bez analizatora to wyregulować.
1. Rozgrzej samochód i zgaś
2. Odłącz regulator
3. podłącz miernik na pomiar napięcia do 20V do czarnego kabla sondy (nie musisz rozłączać)
4. Regulujesz aby uzyskać mniej więcej 0,5V. Jeśli będziesz miał 0,5V a samochód będzie źle pracował to sondę masz zepsutą.
5. Gasisz samochód
6. wpinasz się w kabel regulatora mierząc ampery, oczywiście regulator podłączasz: http://images78.fotosik.pl/2/fe3d9077a87822eb.jpg
7. odpalasz i badasz jak zmienia się natężenie (A) na regulatorze.

: 01 lis 2015, 15:39
autor: mayster750
maciek889, napisałem Ci PW bardzo potrzebuje twojej pomocy.

[ Dodano: 2015-11-01, 15:39 ]
Mam problem bo raz ma wolne obroty raz nie ma. I ogóle po odpaleniu chodzi tak jak by na trzy cylindry strzela z rury itd nie ma mocy po przegazowaniu tak do 4.5tyś obrotów auto ma moc nie strzela z rury co to moze byc?

: 03 lis 2015, 11:09
autor: maciek889
ja ci nie powiem z tego co opisu który dałeś. najlepiej by było sprawdzić czy to przez paliwo. Tylko bez analizatora albo odpalenia na paliwie alternatywnym może być trudno.

: 09 lis 2015, 23:17
autor: ziemor
Ustawić mieszankę spróbuj - da się to zrobić jak sonda lambda działa i jak czujnik temperatury z tyłu bloku silnika jest dobry
Link jak to zrobić
https://audi80.pl/80-b3-20-3a-regula ... htm#314922