Witam, Panownie pilna potrzebna pomoc,
Pacjent jak wyżej 80 B4 93.r 2.0 ABT
Od kiedy kupiłem byly problemy chodzenia na benzynie, traci obroty nie trzyma, gaśnie. Po wciśnięciu gazu zadławią się i przygasa. Na wolnych nie chodzi.
Pojeździłem na samym gazie lecz no tak nie może być zima zapasem trzeba benzynę zrobić.
Oddałem do jednego z większych warsztatów w moich okolicach. Zaczęli szukać kłopotu.
Wymienili
-Wtrysk
-Pompę
-Przewód paliwowy
-Kable zapłonowe
Żadna z tych rzeczy nie pomogła samochód, odpala z delikatnie wciśniętym pedałem gazu utrzymuje obroty, gdy puszczę pedał samochód gaśnie, zaś gdy wcisnę mocniej samochód przydławią się.
Propozycje ? Czego szukać ? Co robić ? W moich okolicach sami "mechanicy" którzy rozkładają ręce...
: 02 lis 2015, 13:55
autor: petel
może elektrozawór nie odłącza gazu i dostaje 2 paliwa. Najprościej sprawdzić to zakręcają gaz na butli i poczekać aż sie wypali z przewodów i wtedy z benzynki go próbować.
: 02 lis 2015, 16:11
autor: maciek889
Odłącz akumulator na 20-30 minut, podłącz, odpal i zobacz jak będzie chodził.
No albo problem z zepsutym odcięciem benzyny do jazdy na gazie. Albo to co sugeruje kolega wyżej, może też przez podobną usterke dostawać dwa paliwa na raz.
: 02 lis 2015, 17:04
autor: szaraf
mam albo ten sam,albo podobny problem. Na benzynie bardzo rzadko odpala, a jak juz odpali to praktycznie slabiutki jest do poki go nie przepaluje. Wiem w czym jest u mnie przyczyna, zerknij na przekazniki z gazu, ja wiem ze u mnie szwankuje sterowanie wlasnie na przekaznikach, palcem zrobie styk ktory ma byc na benzynie to jest igla, odpala odrazu, puszcze styk i zamiast trzymac, to sie odgina. Wymienilem pompe paliwa bo myslalem ze to pompa [zbedne 500zl poszlo...] czasem nie warto zaczynac od grubych poszukiwan, zerknij sobie na to,
p.s przekazniki wymienilem na nowe i dalej to samo bylo, wiec na 100% sterowanie, dzwonilem do gazownika to mowil ze 100zl diagnoza z naprawa, bo to bedzie pierdolka
: 23 lis 2015, 11:09
autor: maxwwy
Ponownie powracam
Wycięty gaz całkowicie wyrzuciłem gaz oraz wiązkę z auta. Została czysta benzyna.
Wymieniony silniczek krokowy.
Odpinałem aku nawet na kilka godzin.
Wyczyszczony bak
Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa.
I dalej ta sama sytuacja, samochód na postoju chodzi idealnie równo trzyma obroty nie przerywa ani nic podobnego, lecz gdy tylko wcisnę pedał gazu i podskoczą obroty powyżej 2.5 tys auto zaczyna się przyprawiać, dusić. Przekładałem wtrysk z innego sprawnego audi i dalej było to samo więc wtrysk wyeliminowałem.
Są jeszcze jakieś inne pomysły co może byc przyczyną ?
: 23 lis 2015, 12:25
autor: Jarewa
vag-com
A po drugie czy trzymałeś się procedur przy wymianie nastawnika?? Jak czy wymieniałeś sam wtrysk czy cały mono-wtrysk??
: 23 lis 2015, 15:01
autor: maxwwy
Żaden program nie chce się połączyć z komputerem.
Jak wymieniałem to wymieniałem całość począwszy z przepustnicą, silniczkiem, wtryskiem itp. Adaptacja była robiona.
Sprawdzona wiązka pod maską itp, lecz doszedłem do czegoś nowego. Komputer który był zamontowany zamiast u pasażera jest włożony u kierowcy. I wygląda tak jak na fotkach ktoś spotkał się z czymś takim ? Wiązka normalnie poprowadzona podpięta.
Po wyszukaniu nr pokazuje wujek google że komputer pochodzi od Opla Mazdy Rovera itp. czy to było montowane w 80 czy aż taka rzeźba jest u mnie zrobiona...
Tak to wygląda. Sam juz ubolewam tyle porobione a cały czas jest problem, na wolnych obrotach chodzi nic się nie dzieje ale wystarczy dotknąć gazu na powyżej 2tys obrotów i spada, dławi się...
: 23 lis 2015, 17:20
autor: Lichy
Stawiam na lambdę
: 23 lis 2015, 17:25
autor: Jarewa
Rzuć fotkę silnika bo jeszcze się okaże ze to nie orginał audi a nawet i nie ABT. Bo to co pokazałeś to rzeźba z innego auta to nie jest oryginalne.
: 23 lis 2015, 18:58
autor: maciek889
Wychodzi że to komputer od instalacji LPG NECAM. A komputera wtrysku pewnie za słabo szukałeś.
: 23 lis 2015, 19:12
autor: aluminium
A podciśnienie na wtrysku masz zaślepione bo jak nie to na PB może mieć takie objawy to znaczy nie równe obroty i ciężkie odpalanie.
: 23 lis 2015, 21:49
autor: maxwwy
Jarewa pisze:Rzuć fotkę silnika bo jeszcze się okaże ze to nie orginał audi a nawet i nie ABT. Bo to co pokazałeś to rzeźba z innego auta to nie jest oryginalne.
Nie no silnik prócz skrzyni się zgadza z oryginałem
maciek889 pisze:Wychodzi że to komputer od instalacji LPG NECAM. A komputera wtrysku pewnie za słabo szukałeś.
No dobra a gdzie go tak naprawdę szukać ? Gdzie może być zamontowany ? No i jak on tak wygląda Bo ja spodziewam sie czegoś takiego jak na tym zdjęciu.
aluminium pisze:A podciśnienie na wtrysku masz zaślepione bo jak nie to na PB może mieć takie objawy to znaczy nie równe obroty i ciężkie odpalanie.
Sprawdzę to jutro, gdzie szukać tego zaślepienia jak to wygląda ? Aczkolwiek auto pali od strzała obroty na biegu jałowym trzyma tylko gdy depniesz i zaczyna podnosić obroty to dopiero zaczyna się dławić.
: 23 lis 2015, 22:03
autor: Jarewa
maxwwy pisze:No dobra a gdzie go tak naprawdę szukać
Za dmuchawa prawa strona na miejscu pasazera
: 24 lis 2015, 08:23
autor: aluminium
Tego podciśnieniani szukaj na wtrysku od strony pasażera gazownik odpina jedno z nich od wtrysku i wkręca śróbkę
: 24 lis 2015, 17:59
autor: Serus
Mialem te same objawy z tym,ze przy ABK.
W moim przypadku winna byla sonda. Proponowałbym przyjrzeć sie jej dokladnie