Strona 1 z 1

[COUPE ABK] Niebieski czujnik temperatury

: 05 lis 2015, 12:11
autor: Wiciunt
Witam, wiem że tego typu tematów jest dużo, ale nie znalazłem w żadnym rozwiązania mojego problemu.

Przy ustawianiu zapłonu wg. instrukcji na forum, a dokładniej przy blokowaniu sterownika okazało się że problemem z zapłonem i pracą silnika jest niebieski czujnik temperatury - po odpięciu go auto zaczyna normalnie pracować. Dzisiaj wymieniliśmy czujnik i na nowym jest to samo :-( Silnik przebiera i nie może się wkręcić na obroty.

Poza tym wymianie uległy kable, świece, kopułka, palec, przekaźnik 30.

Edit: następny problem - po zablokowaniu sterownika i ustawieniu zapłonu auto jedzie normalnie. Po zgaszeniu auta i odblokowaniu się sterownika, zapłon się rozregulowuje i auto znowu nie pracuje :evil:

: 05 lis 2015, 12:45
autor: Pieterb
Wiciunt, coś musi być nie tego skora tak się dzieje, na pewno sterownik Ci się zablokował przy ustawianiu zapłonu :?:
Sprawdź jeszcze czy rozrząd jest na pewno na znakach łącznie z aparatem zapłonowym.

: 05 lis 2015, 13:06
autor: Wiciunt
Rozrząd był ustawiany na znaki i sprawdzany starą metodą - ściągana pokrywa zaworów itp.

Wszystko jest ok, problem jest tego typu że silnik nie pracuje, mechanik blokuje sterownik - wyciąga wtyczke od niebieskiego czujnika, przegazowuje na 3 tyś obrotów 3 razy tak jak było w instrukcji na forum - ustawia na lampę zapłon i silnik pracuje normalnie. Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.

Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?

Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:

: 05 lis 2015, 13:15
autor: Pieterb
Wiciunt pisze:Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
nie rozumiem, przy niezablokowanym nie ustawisz
Ustawiasz go manualnie przesuwając aparat więc on nie ma możliwości sam się przesunąć no chyb że nie dokręcony ale to pomijamy. Jedynie ecu widzi złe ustawienie i koryguje.
Wiciunt pisze:Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
a który rocznik auta, ktoś kto Ci ustawiał powinien widzieć czy kreska mu ucieka czy nie
Wiciunt pisze:Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownika

: 05 lis 2015, 13:26
autor: Wiciunt
PieterB pisze:
Wiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
nie rozumioem
Chodziło mi o ustawienie zapłonu bez zablokowania sterownika. Nvm
PieterB pisze:
Wiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
a który rocznik auta, ktoś kto Ci ustawiał powinien widzieć czy kreska mu ucieka czy nie
Rok produkcji 1992, kreska nie ucieka, ustawione jest na 6" i jest ok, auto reaguje na gaz, wkręca sie na obroty. Po zgaszeniu silnika nagle kreska ucieka i trzeba od nowa ustawiać.

Druga sprawa, po podpięciu niebieskiego czujnika też zaczyna wariować.
PieterB pisze:
Wiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownika
No ale kreska nie ucieka, ustawić da rade normalnie na te 6" i nic się nie dzieje do puki nie zgasi się silnika, bądź nie podepnie czujnika od temp :-/

Edit: Podejrzewam jeszcze jakieś problemy z elektryką - masą, swego czasu właśnie brak masy robił dziwne rzeczy z autem i pytanie czy problem nie powrócił.

: 05 lis 2015, 13:36
autor: Pieterb
Wiciunt pisze:Chodziło mi o ustawienie zapłonu bez zablokowania sterownika. Nvm
to spróbuj zobaczysz jaki jest efekt
Wiciunt pisze:Nvm
a to co to :?:
Wiciunt pisze:PieterB napisał/a:
Wiciunt napisał/a:
Wiciunt napisał/a:
Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.


to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownika


No ale kreska nie ucieka, ustawić da rade normalnie na te 6" i nic się nie dzieje do puki nie zgasi się silnika, bądź nie podepnie czujnika od temp :-/
wiesz takiego przypadku nie miałem więc szczerze mówiąc nie wiem czemu tak

: 05 lis 2015, 13:50
autor: Wiciunt
Dalsza walka odbędzie się chyba dopiero po weekendzie, ale sprawdze ustawienie bez zablokowania sterownika.

Nvm - never mind - tł. "nie ważne"

PieterB pisze:wiesz takiego przypadku nie miałem więc szczerze mówiąc nie wiem czemu tak
Szczerze mówiąc jak czytałem tematy odnośnie ABK to najbardziej liczyłem na Twoją pomoc :-P Więc nie napawa mnie to optymizmem :-P Ale dobra, będziemy walczyć i szukać dalej :-)

Z pomysłów przychodzi mi jeszcze motyw z założeniem aparatu zapłonowego na platynki bez elektroniki :-P

: 05 lis 2015, 14:35
autor: Pieterb
Wiciunt, a tak jeszcze błędów brak w ecu :?: jeszcze bym sprawdził stukowca może on coś świruje i daje złe info do sterownika.

: 05 lis 2015, 15:29
autor: Wiciunt
Podepnę go pod kompa jutro albo dopiero w przyszłym tyg. ale jak zaczęły się te jaja z zapłonem to był podpinany pod kompa i żadnego ze wskazanych przez Ciebie błędów nie wyrzucił. Podepnę i zobaczymy raz jeszcze.