Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Wymiana uszczelki pod glowica

: 23 lis 2015, 19:39
autor: dudi753
Witam jestem nowy na forum wiec z gory przepraszam jeżeli coś złe napisałem.
A wiec tak pół roku temu miałem kłopoty z uszczelka pod głowicą,zbiorniczkiem wywalało cały płyn. Oddałem do mechanika odebrałem wszystko ładnie pięknie aż do teraz. Zaczęło ubywać mi płynu ze zbiorniczka,korek od wlewu oleju biały,węzę strasznie twarde,i z tłumika lecą dosłownie chmury wiec obstawiam ze to znowu uszczelka.Ale tym razem chce ja wymienić sam z tata który ma trochę o tym pojęcia.Ale mam kilka pytań

1. Jeżeli ściągamy głowice trzeba wyciągać szklanki,i spuszczać z nich olej bo podobno będą podparte zawory i samochód nie odpali ?
2. Jeżeli chce założyć stare szklanki trzeba je założyć w te same miejsca skąd je wyjęliśmy?
3.Czy samemu da się wymienić uszczelniacze zaworów ?
4. Jeśli "tłucze" 1 szklanka trzeba wymieniać komplet ?
5.Klucz do odkręcenia samych śrub głowicy to spline m12?
6.Czy to prawda ze najlepiej zakładać za każdym razem nowe szpilki?
7. Jeżeli chciał bym wymienić nakrętki od kolektora wydechowego szukać żaroodpornych czy "miedzionowych" miedzianych ?

: 23 lis 2015, 20:36
autor: maciek889
1. Do zdjęcia głowicy nie trzeba wyciągać wałka i szklanek.
2. Dobrze by było tak zrobić.
3. Jak najbardziej, tylko najwięcej zabawy jest z rozpięciem zabezpieczeń na trzonku zaworu nie posiadając narzędzi do tego.
4. Można wymienić jedną jak wiesz którą. A dla pewności że inna nie zacznie hałasować możesz wymienić komplet. Możesz też pobawić się w rozbieranie i czyszczenie swoich.
5. Różnie może być, możliwe że ktoś wymieniał już śruby to mogą być inne.
6. Tak, tylko tu masz śruby głowicy a nie szpilki.
7. Nie pomogę.

Jak będziesz wkładał szklanki spowrotem to od razu nie odpalaj, nich postoją kilka godzin bo mogą się rozsunąć i tragedia gotowa.

: 23 lis 2015, 20:51
autor: dudi753
Dziękuje za pomoc ale mam pytanie co do tego "Jak będziesz wkładał szklanki spowrotem to od razu nie odpalaj, nich postoją kilka godzin bo mogą się rozsunąć i tragedia gotowa"

O co chodzi z tym rozsuwaniem sie szklanek ?

: 23 lis 2015, 21:34
autor: maciek889
W szklance jest taki tłoczek, który wysuwając się kompensuje luz. Jeśli szklanka jest wymontowana to ten tłoczek może się wysunąć bardzo mocno. Jeśli próbowałoby się odpalać tak samochód może dojść do uszkodzeń bo wałek wciśnie zawór tak mocno że ściśnięta na maxa sprężyna go zatrzyma.

: 24 lis 2015, 08:02
autor: dudi753
Moze zna ktos jeszcze odpowiedz na 7 pytanie bo mam obrobione 2 nakretki i chce je wymienic tylko na jakie ?.

: 30 lis 2015, 11:47
autor: tomek83
Ja założyłem zwykłe miedziowane, wymieniałem to 2 lata temu i nic się nie dzieje - więc spokojnie możesz zakładać takie. Co prawda mam ABT - ale konstrukcyjnie nic się tam nie różni. Nakrętki najlepiej od razu wymień wszystkie profilaktycznie. Ja szpilki też powymieniałem (oprócz dwóch które za chiny nie chciały dać się wykręcić).

Przy okazji że miałem zdjęty kolektor wydechowy - oddałem go do pospawania (miał dwie niewielkie rysy) i planowania powierzchni styku z głowicą. Najtrudniej odkręcić tam śruby łączące kolektor wydechowy z dalszą częścią wydechu (są niefortunnie usytuowane).

: 02 gru 2015, 20:53
autor: dudi753
Dzieki za podpowiedzi.Sprawa już nie aktualna uszczelka zmieniona nakrętki i szpilki tez.Jak narazie wszystko w porządku