Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Brak rozpylanego paliwa w zespole wtryskowym.
: 23 lis 2015, 19:58
autor: AnotherWorldTM
Witam. Otóż od wczoraj mam problem z moją 80. Chodzi o to ze auto nie odpala, rozrusznik kręci normalnie, więc zdjąłem pokrywę filtra i w czasie kręcenia rozrusznikiem widzę że wtrysk nie podaje kompletnie żadnego paliwa. Dodam że auto posiada LPG i już od kupna (4msc. temu) trochę kulawo jeździł na Pb - auto na benzynie nie miało odpowiedniej mocy, często się dławiło , nie trzymało stabilnych obrotów, zimny silnik musiał wykonać parę obrotów wału żeby odpalić (mam instalacje BRC z jakimś zabezpieczeniem i nie mam możliwości odpalić go awaryjnie na gazie kiedy reduktor nie ma temperatury). Na gazie zawsze jeździł perfekcyjnie - pełna moc, absolutnie żadnych oznak żeby coś było nie tak. Pytanie do Was co obstawiacie, bo wg. mnie na 98% to pompa paliwa, możecie mi łopatologicznie napisać jak sprawdzić napięcie na pompie ? P.S ile filtrów Pb po drodze od zbiornika paliwa do wtrysku ma układ zasalania w paliwo ? Czytałem ze jeden jest gdzieś pod tylnym prawym nadkolem i ciężko go wymienić za pomocą samego lewarka bez kanału... prawda to ?
: 23 lis 2015, 20:30
autor: maciek889
Napięcie najlepiej sprawdź bezpośrednio na wejściu do zbiornika paliwa w bagażniku pod klapką przykręconą 3 wkretami. Masz tam kostkę i na grubych kablach stykach kostki jest zasilanie pompki paliwa. Możesz sprawdzić zwykłą żarówką.
A z gazu możesz odpalić podając plus z akumulatora na plusowy zacisk dowolnego
elektrozaworu gazu. Tylko jak będziesz odpalał sam to po podłączeniu plusa musisz szybko lecieć do samochodu kręcić rozrusznikiem bo inaczej zaleje cały dolot gazem i trzeba będzie długo kręcić.
: 24 lis 2015, 13:29
autor: AnotherWorldTM
maciek889 pisze:Napięcie najlepiej sprawdź bezpośrednio na wejściu do zbiornika paliwa w bagażniku pod klapką przykręconą 3 wkretami. Masz tam kostkę i na grubych kablach stykach kostki jest zasilanie pompki paliwa. Możesz sprawdzić zwykłą żarówką.
A z gazu możesz odpalić podając plus z akumulatora na plusowy zacisk dowolnego
elektrozaworu gazu. Tylko jak będziesz odpalał sam to po podłączeniu plusa musisz szybko lecieć do samochodu kręcić rozrusznikiem bo inaczej zaleje cały dolot gazem i trzeba będzie długo kręcić.
Mam multimetr - jakie powinno być właściwe napięcie na kostce ?
: 24 lis 2015, 13:38
autor: Jarewa
Mam multimetr - jakie powinno być właściwe napięcie na kostce ?
no przecież nie 230V, tyle ile w instalacji auta.
: 24 lis 2015, 13:45
autor: AnotherWorldTM
Jarewa pisze:Mam multimetr - jakie powinno być właściwe napięcie na kostce ?
no przecież nie 230V, tyle ile w instalacji auta.
Sorry, ale ja sie znam na elektronice i autch jak świnia na gwiazdach
: 24 lis 2015, 13:48
autor: Jarewa
Tak apropo to powinieneś słyszeć pompkę jak włączasz zapłon.
: 24 lis 2015, 13:59
autor: AnotherWorldTM
A on działa cały czas po ustawieniu kluczyka na zapłon ? Czy tylko chwile, bo po przekreceniu kluczyka cos 1 , 2 sek słychać, ale nie wiem czy to pompa...
: 24 lis 2015, 14:06
autor: Jarewa
Właśnie chwile 2-3sek.
: 24 lis 2015, 14:13
autor: AnotherWorldTM
Jarewa pisze:Właśnie chwile 2-3sek.
Nosz ku**a mać - to jaka może być przyczyna że wtrysk nie pryska paliwem podczas kręcenia ?
: 24 lis 2015, 14:35
autor: Jarewa
Odepnij waz paliwowy zasilajacy od monowtrysku jeżeli siknie paliwem przyczyny szukaj w elektryce. Masz lpg i pewnie przekaźnik odłączający wtrysk.
A po za tym iskra jest??
: 24 lis 2015, 18:28
autor: AnotherWorldTM
Jarewa pisze:Odepnij waz paliwowy zasilajacy od monowtrysku jeżeli siknie paliwem przyczyny szukaj w elektryce. Masz lpg i pewnie przekaźnik odłączający wtrysk.
A po za tym iskra jest??
Jutro zdejme wezyk doprowadzajacy do wtryskiwacza i sprawdze czy podaje paliwo. A powiedz iskre na swiecy sprawdze jak wykrece swiece naloze przewod WN i pokręce rozrusznikiem - gwint świecy musi dotykać jakiegoś konkretnego miejsca zeby bylo uziemienie ?
: 24 lis 2015, 18:34
autor: maciek889
Jak masz jakąś inną świece to nie musisz wykręcać. A świeca musi leżeć na jakimkolwiek metalowym elemencie silnika i najlepiej aby nie stykała się z żadnymi kablami.
: 04 gru 2015, 18:27
autor: AnotherWorldTM
Cześć, witam. Przepraszam że tak długo nie odpowiadałem, ale byłem w trasie prawie 2tyg. , dzisiaj wróciłem i przed chwilą podpiąłem akumulator kablami, sprawdziłem to co miałem sprawdzić, okazuje się że pompa jest sprawna, zdjąłem wężyk z wtrysku i siknęło paliwem że mi pół silnika i osprzętu zalało
Okazuje się że nie ma iskry
Co dalej sprawdzać ?
: 04 gru 2015, 19:04
autor: Jarewa
Hall
: 04 gru 2015, 19:42
autor: AnotherWorldTM
Jarewa pisze:Hall
Jest możliwość sprawdzenia czy to czujnik halla, podpiąć żarówkę, albo jakąś diode LED pod kostkę na aparacie zapłonowym ?