Witam, moje audi nie chce odpalić. Jeździło, paliło, nagle nic. Doszedłem do tego, że nie ma iskry na świecach oraz przekaźnik 208 nie styka, jak zwarłem go ręcznie to załączyła się pompa paliwa ale iskry dalej nie ma. Pytanie moje jest czy może być to wina cewki. Dodam, że cewka w tym aucie składa się z dwóch części MODUŁ + CEWKA. Tyle, że nowa kosztuje ok 500zł, a nie wiem, czy używkę warto kupić i jak sprawdzić czy działa? czujni halla był zmieniany na nowy, świece i przewody również. Auto ma instalację LPG i silnik ADA z układem wtryskowym Hitachi.
: 27 lis 2015, 11:20
autor: maciek889
Jeśli pompka paliwa nie startuje przy kręceniu rozrusznikiem to nie ma co się dotykać do cewki bo ecu nie wysyła sygnału.
A pompka paliwa załącza się na chwilę po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie to może być coś z zasilaniem ECU.
mma5 pisze:czujni halla był zmieniany na nowy
W tym silniku jest indukcyjny czujnik położenia wału i on w głównej mierze odpowiada za wtrysk iskrę i wtrysk paliwa. Nawet można odpalić samochód z odłączonym hallem.
Aparatu zapłonowego też nie można zamieniać z innymi silnikami audi 80 bo ten w ADA ma tylko jedno wycięcie w "blaszce" przesłaniającej halla.
: 13 gru 2015, 12:07
autor: mma5
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też.
[ Dodano: 2015-12-13, 12:07 ]
Po przekroczeniu zapłonu pompka paliwa nie odzywa się bo nie zwiera przekaźnik 208. Poza tym nie ma iskry na świecach. Przy przekroczony zapłonie ręczne zwarcie przekaźnika 208 powoduje uruchomienie pompki paliwa. Stało się to nagle. Po prostu auto jeździło i nagle przestało odpalać. Bez żadnych objawów. Rozrusznik kręci, prąd do cewki dochodzi. Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki. Pytanie czy ten moduł przy cewkę nie jest połączony z tym przekaźniki em. Nie mam schematu elektrycznego.
: 13 gru 2015, 12:55
autor: Jarewa
A kiedy w końcu sprawdzisz czujnik położenia wału??
: 13 gru 2015, 21:37
autor: maciek889
mma5 pisze:Do przekaźnika widocznie też dochodzi skoro ręczne zwarcie go powoduje start pompki.
Co z tego że dochodzi prąd na styk 30, jak przekaźnik nie jest sterowany z ECU.
Jak masz iskrę i sterowanie wtryskiwaczy to sprawdź czy czy w miejscu przekaźnika pompki paliwa masz plus po zapłonie na "dziurce" 46 (tam gdzie wchodzi styk 15 przekaźnika pompki).
: 13 gru 2015, 21:39
autor: Jarewa
Macku pisze że nie ma iskry, wiec nic nie zrobił czepia się przekaźnika pompki a nawet nie sprawdził zasilania ecu a nawet i czujnika.
: 22 gru 2015, 11:22
autor: mma5
Jak możecie to podrzućcie gdzie ten czujnik położenia wału się znajduje w tym silniku?
[ Dodano: 2015-12-22, 11:22 ]
i jak sprawdzić prawidłowo ten czujnik? dzięki za odpowiedź.
: 22 gru 2015, 14:19
autor: maciek889
Czujnik jest na bloku za filtrem oleju:
Pomiędzy pinami 1 i 2 tego czujnika przy mierzeniu oporu powinien pojawić się odczyt w okolicach 1000 ohmów. Dalsza diagnostyka to VAG albo oscyloskop.
Nie wiem czy wcześniej pytałem. Startuje pompka paliwa po włączeniu zapłonu? Bo jeśli nie wina zasilania nie czujnika. Sprawdź bezpieczniki te podpięte od dołu skrzynki, szczególnie te po osłonką z napisem "Motor".
: 23 gru 2015, 12:13
autor: mma5
pompka paliwa nie startuje po włączeniu zapłonu, dopiero startuje po zwarciu ręcznym przekaźnika 208. Iskry też nie ma na świecach a prąd do cewki dochodzi.
: 23 gru 2015, 17:35
autor: maciek889
To trzeba zacząć od sprawdzenia zasilania ECU. Ale widzę że jest problem ze znalezieniem jakichkolwiek schematów. Trzeba na czuja posprawdzać wtyczkę ECU czy pojawia się gdzieś plus po zapłonie (zazwyczaj kabel czarno-niebieski), czy jest stały plus (czerwony) i masy (brązowe kable z paskami różnych kolorów).
Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe się rozłączyła.
: 23 gru 2015, 17:40
autor: Jarewa
No nie jestem pewny ale ada to hitachi i pompka chyba nie startuje po zapłonie dopiero przy probie odpalania i odpaleniu.
: 23 gru 2015, 18:17
autor: maciek889
Jeśli tak to trzeba w inny sposób sprawdzić czy ECU się załącza. Np. sprawdzając czy na odłączonej kostce czujnika temperatury silnika pojawia się 5V po zapłonie albo napięcie na skrajnych pinach halla.
: 23 gru 2015, 22:13
autor: mma5
jakbyście mogli podrzucić w którym miejscu jest ECU? Bo pod siedzeniem z tyłu jest sterownik ABS i w bagażniku po prawej jest takie urządzenie m.in od centralnego zamka (nie wiem od czego jeszcze?) A gdzie jest ECU?
: 23 gru 2015, 22:31
autor: maciek889
Jest na ścianie grodziowej pod nogami pasażera. Jak zdejmiesz osłonę poniżej schowka to będzie widać samą wtyczkę ECU.
: 24 gru 2015, 15:59
autor: Piotrekdriver1
Sprawdź czy Ci palec w aparacie się obraca,może ścięło klinek na wałku pośrednim stąd brak iskry.