Strona 1 z 1
					
				[B4 2.0 ABK] Przerywanie, szarpanie, spadek obrotów
				: 28 lis 2015, 23:18
				autor: SUPER R.
				Witam.
To mój pierwszy post i pierwszy poważniejszy problem.
Chodzi mianowicie o to, że jak silnik już złapie temperaturę (tak mi się wydaje, bo nie działa mi wskaźnik temp na zegarach pomimo trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie) to jakoś tak całe auto się trzęsie na postoju i jak wciskam gaz i trzymam w jednym miejscu np na 3 tys obrotów to po jakichś dwóch sekundach te obroty spadają pomimo mojego trzymania pedału w jednej pozycji. Gdy dodaje gaz do konca obroty wzrastaja normalnie na ful (na postoju).
Inaczej ma się to gdy jade na dwójce lub trójce, w sumie to na kazdym biegu auto szarpie i gdy wciskam gaz do konca to tak jakby sie dławi i ciągle szarpie oraz wolno wzrastają obroty i to tez do ok 4tys obrotow...
Co to może być ? 
Dodam jeszcze ze jak sie zatrzymalem to widać było, że chodzi tak na 800-900 obrotow w miare rowno ale co chwile tak jakby sie przydusza jakby miał zgasnąc i zaraz spowrotem obroty sie zwiekszaja i jest lepiej. Widac to nawet po spalinach ze nastepuje tak jakby przerwanie i za chwile dalej leci dym z rury.
Pozdrawiam i proszę o pomoc dla laika ;P
			 
			
					
				
				: 28 lis 2015, 23:49
				autor: maciek889
				Masz instalacje LPG?
			 
			
					
				
				: 28 lis 2015, 23:55
				autor: SUPER R.
				Nie
			 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 07:40
				autor: Pieterb
				SUPER R. pisze:trzeciego już nowego czujnika i o to też mam pytanie) 
 wtyczka, przewody lub sam licznik
SUPER R., tu trzeba by vag'a zapiąć może by coś wykazało
 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 09:05
				autor: SUPER R.
				No spróbuje zaprowadzić go do mechanika. Może ten przekaźnik 30 albo przepustnica ? Nie mam pomysłu. Warto dodać,ze to zaczęło sie nasilać gdy zostało wymienione takie jakby gumowe kolanko od odmy. Może to miec jakiś związek ? Dziwne jest to, ze auto rano jak jest zimne pracuje normalnie. Nawet jak wczoraj szarpało to postawiłem je na dwie godz i potem jak ostygło nadal było dziwne zachowanie obrotów ale do domu dojechałem juz bez szarpnięcia. (Ok 2 km)
Pozdrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi.
			 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 09:14
				autor: maciek889
				To może po wyminie tego kolanka zaczął łapać lewe powietrze. Powiedz mechanikowi o tym to powinien szybciej znaleźć nieszczelność niż ty sam. 
Tak jak piszesz może być ten przekaźnik 30. Może być problem sondą lambda albo układem zapłonowym (przy problemie z zapłonem też wyskoczy błąd sondy). 
Co do wskazań temperatury to czasami pomaga wykręcenie i wyczyszczenie styku śrubek trzymających wskaźnik temperatury z licznikiem  
 http://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e333dff614e76
 http://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e333dff614e76 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 09:24
				autor: SUPER R.
				No ten wskaźnik temp to nawet mechanik mi mówił, że już teraz jak nie bedzie działać to problem jest już chyba jedynie w liczniku 

A ten przekaźnik 30 można gdzieś kupić oprócz ASO ?
Bo troche mam daleko do najbliższego.
 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 10:08
				autor: maciek889
				Zaminnik możesz dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym sprzedającym części zamienne. 
Tylko spisz sobie ten 9 cyfrowy numer 165 906 381 bo na hasło "przekaźnik 30" nie zawsze mogę wiedzieć. Tylko w sklepie dostaniesz zamiennik. A z ASO powinno dać się zamówić telefonicznie. 
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 12:14
				autor: SUPER R.
				Byłoby zaj....cie jakby sam przekaźnik rozwiązał problem.
Teraz byłem na przejażdżce w celu sprawdzenia czy na pewno wystepuje to na cieplym silniku i po przejechaniu jakichs 10-15km nie było tak tragicznie jak wczoraj, ze dlawil sie przy dodawaniu gazu na dwojce albo trojce ale ciężej chodziła kierownica co mialo miejsce wczoraj tez i były mocne drgania na kierownicy przez jakies 2 minuty, zatrzymalem sie na chwile i ruszylem i drgania przestały się objawiać.
Nie jestem pewny czy ten przekaźnik pomoze i dlaczego dziś się objawiało słabiej niż wczoraj no ale cos tak czy siak cos jest nie tak, jutro wstawiam do mechanika i zobaczymy.
Gdyby ktoś miałby jeszcze jakieś pomysł to proszę o info, na pewno każda pomoc się przyda.
Pozdrawiam i dziękuje osobom, które się udzieliły 
 [ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-11-29, 12:27 ]
 
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-11-29, 12:27 ]
nie używaj wulgaryzmów  :!:
 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 12:46
				autor: maciek889
				Możesz jeszcze próbować podłączyć sondę do masy. Bo czasem jak padnie to potrafi zubażać dawkę paliwa w nieskończoność. 
Zobacz w tym temacie są zdjęcia jak to zrobić: 
https://audi80.pl/topics80/b4-20-abk ... htm#999435 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 13:13
				autor: SUPER R.
				To jutro mu powiem, zeby zwrocil uwage na sonde, przekaznik i co jeszcze ?
			 
			
					
				
				: 29 lis 2015, 13:19
				autor: maciek889
				Jeszcze szczelność dolotu po tej wymianie rurki odmy.
			 
			
					
				
				: 08 gru 2015, 20:42
				autor: SUPER R.
				Witam.
Odebrałem samochód. Został wymieniony paluch, świece (były oryginalne - mechanik stwierdził, że od nowości nie wymieniane 

) przewody, i chyba kopułka ?
Wracałem do domu, naprawili mi wskaznik temperatury - pokazywal 90 stopni i samochod poki co chodzi miodzio. Oby tak juz było 
 
Dziekuje i pozdrawiam !