Strona 1 z 2

[b4 ABK LPG] Problem z pb

: 01 gru 2015, 15:21
autor: pauelek7732
Mam w audi kolejny raz problem z PB, pierwszy raz padła mi pompa paliwa, tym razem dzieją się cyrki, a mianowicie audi nie odpala na PB, benzyna nie dochodzi do wtryskiwaczy, wtryskiwacze pracują na LPG i strasznie klepią bo po suchu, nie wraca powrót benzyny do baku. A zaczęło się to pewnego razu jak padło mi aku i robiłem sobie przegląd silnika, no i zauwarzyłem że przewód LPG mielił po alternatorze, w czas zauwarzyłem, niestety kostka która idzie z emu która nigdzie nie jest podłączona (chyba pod tester) też się wkręciła i wszystkie przewody dotykały atka i były skręcone ze sobą. Ja swoje podejrzenia kieruje ku samemu Kontrolerowi sondy lambda. Prosiłbym o porady co robić bo nie uśmiecha mi się kręcenie silnikiem z rana przez 5 min. Dodam że instalacja II gen

: 01 gru 2015, 17:29
autor: maciek889
Jak klepią na gazie to pewnie emulator albo przekaźnik odcinający wtryskiwacze nie działa.
Może kolejna pompka przez to się zatarła bo wypompowało paliwo. Tym bardziej że paliwo nie idzie powrotem.

Co do odpalania rano to jaki masz przełącznik od gazu? Taki trzypozycjny?: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3_2.jpg jeśli tak to jeśli przy włączaniu zapłonu na pozycji odpalania na gazie otwierają się elektrozawory (zapala się na chwilę zielona lampka) to włączaj i wyłączaj zapłon kilka razy wtedy silnik będzie miał więcej gazu na start.

A jeśli nie otwierają się elektrozawory (nie zapala się na chwilę zielona lampka) albo masz przycisk tego typu: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_1502_2.jpg to musiałbyś sobie zrobić przycisk zwierny podłączony pod plus i do zasilania elektrozawory i przed odpalaniem wcisnąć aby zalać wstępnie silnik gazem.

: 01 gru 2015, 20:30
autor: aluminium
Sprawdź czy przewód powrotny się nie zapchał.

: 04 gru 2015, 22:02
autor: pauelek7732
maciek889 , mam przełącznik trzypozycyjny, myslałem o przekaźniku pb/lpg ale on "cyka" zwiera działa, auto w momencie przełączenia na pb wyłącza wtryski, jakie są objawy uszkodzonego emu ? Przewody do wtyczki (kontrolnej ?) emu zwarły się do kupy i dotykały masy, może to upalone emu ? Nigdy nie miałem czegos takiego, pompa działa tylko paliwo nie dochodzi na wtryski... Czy jest jakis elektorozawór przed nimi ? To ten obok przepływki ?

: 05 gru 2015, 09:12
autor: maciek889
pauelek7732 pisze:auto w momencie przełączenia na pb wyłącza wtryski
Wcześniej pisałeś:
pauelek7732 pisze:wtryskiwacze pracują na LPG i strasznie klepią bo po suchu,
To w końcu wyłącza wtryskiwacze czy nie.

Pompę paliwa odłącza się tylko w samochodach z mechanicznym wtryskiem. W silnikach z wtryskiwaczami sterowanymi elektrycznie odłącza się tylko wtryskiwacze.
pauelek7732 pisze: Nigdy nie miałem czegos takiego, pompa działa tylko paliwo nie dochodzi na wtryski... Czy jest jakis elektorozawór przed nimi ? To ten obok przepływki ?
A w ogóle pompa daje ciśnienie? Ten zawór obok przepływówki jest od oparów zbiornika (EVAP).

[ Dodano: 2015-12-05, 09:12 ]
pauelek7732 pisze: jakie są objawy uszkodzonego emu ?
Wtryskiwacze albo jeden wtryskiwacz nie pracuje gdy podczas pracy na benzynie albo pracuje na gazie.

: 05 gru 2015, 14:59
autor: pauelek7732
Na LPG wtryskiwacze pracują, podczas przełączania na PB się wyłączają auto gaśnie, Cisnienie jest, bo jak odkręciłem przewód paliwowy przy pompie to walneło że hej..

: 05 gru 2015, 17:34
autor: maciek889
To może masz źle podłączony emulator i pewnie gdy chcesz jechać na benzynie to odłącza oba paliwa. Ale jeśli wtryskiwacze pracują na gazie to powinno zalewać silnik tak że by się nie dało jechać. Chyba że masz jeszcze odcięcie pompy paliwa na gazie.

Jeszcze jest jedna możliwość że przez to że kompletnie się nie znasz źle opisujesz to co się dzieje.

: 06 gru 2015, 14:42
autor: pauelek7732
Znam sie znam, powiedzcie mi czy jest jakis elektrozawór odcinający paliwo podawane na wtryski ?, emu nie da się źle podłączyć, bo innej możliwosci nie ma. Wtryski klepią czyli paliwo nie dochodzi do nich bo i idą po suchu wiec problem leży gdzieś na drodze do nich. No chciałbym się dowiedziec czy jest jakis elektrozawór przed nimi. Czemu wtryski nie wyłączają się na LPG ? Stawiam że walniete EMU

: 06 gru 2015, 15:37
autor: maciek889
Jakbyś się znał to byś nie pytać o takie rzeczy czy jest zawór odcinający paliwo. Taki zawór montuje się tylko gdy montuje się gaz do silnika gaźnikowego. I bardzo w silnikach z wtryskiem bardzo rzadko stosuje się jako zabezpieczenie antykradzieżowe.

A paliwo wraca leci wężem powrotnym z listwy?

Emulator możesz zastąpić zwykłym przekaźnikiem ze stykiem NC bo ABK i tak nie ma samo-diagnostyki obwodów wtryskiwaczy, więc nawet kod usterki wtryskiwaczy się nie pojawi.

: 07 gru 2015, 16:37
autor: pauelek7732
Przecież pisze że wtryskiwacze chodza po suchu, paliwo nie dociera do listwy i nawet z niej nie wychodzi, cisnienie na pompie jest, pompa pracuje normalnie. Jest to dla mnie o tyle dziwne, bo skoro mówisz że w ABK nie stosuje się elektrozaworu to nic nie stoi na przeszkodzie by paliwo swobodnie trafiało do listwy. Może filtr paliwa ? (chociaż zawalony nawet powinien mieć małą przepustowość, tym bardziej pod ciśnieniem), zaworek zwrotny ? Gdy odpinałem przewody z pompy paliwa z powrotu nic nie leciało, sucho i cicho, za to z przewodu pompy walnęło sporym ciśnieniem benzyny. Działanie przekaźnika z instalacji LPG po odłączeniu go podczas pracy na gazie wyłącza wtryskiwaczem, czyli tak jak być powinno.

: 07 gru 2015, 18:04
autor: maciek889
pauelek7732 pisze:Działanie przekaźnika z instalacji LPG po odłączeniu go podczas pracy na gazie wyłącza wtryskiwaczem, czyli tak jak być powinno.
To masz przekaźnik czy emulator? Może masz źle podłączone kable w tym przekaźniku może ktoś podłączyć odcięcie wtryskiwaczy pod pin 87 zamiast 87a i wtedy działa odcięcie będzie działać odwrotnie.

Jak nie wraca to musi coś być po drodze. Zobacz pod maską czy paliwo się pojawia na przewodzie od którego odchodzi mniejszy wężyk do wtryskiwacza rozruchowego. Jak tam nie będzie to musi być coś po drodze jak wspomniałeś filtr paliwa albo zgnieciony przewód.
A jeśli nie masz doświadczenia to też nie ocenisz czy to ciśnienie w przewodzie to 1bar czy 3-4 Bary.

: 07 gru 2015, 18:33
autor: Jarewa
A może po prostu założył nie taką pompę paliwową jak trzeba? prawdopodobnie założył 1bar gdzie przy tym ciśnieniu nie przebije wtryski i stad suchoty na powrocie.

: 03 sty 2016, 15:48
autor: pauelek7732
Pompa paliwa jest z audi a6 czy tam 100 z silnikiem abk także pasuje, jest to pompa do pełnego wtrysku a nie do mono 1 bar czy ile tam ma... W sumie nie patrzałem dawno na kanale, i możliwe że przewód zagięty bo dziewczyna ostatnio jeździła :oops: Jest przkaźnik i emulator sondy lambda STAG2-L

:arrow: Problem został rozwiązany, przyczyną był walniety przekaźnik Pb/LPG.

[ Dodano: 2016-01-03, 15:48 ]
Narodził sie nowy problem, na pompie cały czas traci sie przejscie na kablach w efekcie cały czas mi ja rozłącza, czy to końcówka pompy ? na wtyczce 4 pinowej prad jest caly czas ale już na przewodach od pompy traci się przejscie, dopiero uderzenie w dekielek wraca to przejscie.

: 03 sty 2016, 17:03
autor: maciek889
pauelek7732 pisze:już na przewodach od pompy traci się przejscie,
Jak do pompy nie dochodzi prąd to raczej wina połączeń niż samej pompy. Może masz piny we wtyczce 4 pinowej porozginane.

: 04 sty 2016, 00:41
autor: pauelek7732
maciek889 pisze:
pauelek7732 pisze:już na przewodach od pompy traci się przejscie,
Jak do pompy nie dochodzi prąd to raczej wina połączeń niż samej pompy. Może masz piny we wtyczce 4 pinowej porozginane.
Do pompy dochodzi prąd ale na samej pompie nie ma przejścia, tak jakby traciła mase .