Strona 1 z 1

[b3 3a+lpg] problem z paleniem

: 19 lis 2007, 15:15
autor: czester-11
witam

Niedawno wstawilem gaz do autka, zmusilo mnie do tego to ze zaden mechanik nioe mógl zrobic mi autka, nie palila, teraz mam taki problem na gazie pali bez zarzutu, ale jak chce ja na benzynie odpalic to musze dlugo pompowac zeby zalapala, jak jade i na benzyne przelacze to jedzie, tylko cos troche nie rowne ma obroty na jalowym,
mozecie mi podpowiedziec co moze byc??

sprawdzalem czy pompka daje paliwo. i daje do rozdzielacza

: 19 lis 2007, 22:05
autor: qterek18
czy była regulowana dawka poliwa?....może masz za dużą dawke przy rozruchu i zalewa silnik...albo masz może zle ustawioną klapke na przepływce....przyczyn może być kilka....trzeba wszysko posrawdzać po kolei....

: 20 lis 2007, 10:44
autor: czester-11
co do zalewania to mi sie zdaje ze jest na odwrot. To znaczy , ze silnik nie dostaje paliwa,na benzynie musze go dlugo krecic zeby odpalil, kiedys sprawdzalem swiece jak nie moglem go odpalic i byly suche.
a jakby przeplywka byla zla to i na gazie by zle chodzil,

: 20 lis 2007, 11:11
autor: k44761
czester-11, przeplywka do gazu nie ma nic do rzeczy.

Po pierwsze jaka masz generacje gazu, po drugie sprawdz:
1. czyjnik temperatury silnika
2. czujnik spalania stukowego
3. cisnienie paliwa
4. wtryskiwacz rozruchowy

Ten silnik i zaden inny na mechnicznym wtrysku NIGDY nie bedzie dobrze jezdzil na gazie, albo nie bedzie jezdzil na benzynie po zazazowaniu :(

: 20 lis 2007, 13:24
autor: czester-11
jak przeplywka niema nic wpsolnego z jazda na gazie przeciez ona reguluje ilosc powietrza w mieszance.
do spalania gazu tlen tez jest potrzebny.
gaz mam drugiej gen chyba, z mikserem na kolektorze.
a ktory to ten czujnik temperatury i jak sprawdzic ten wtryskiwacz rozzruchowy??

: 20 lis 2007, 13:40
autor: WOJTEK26
Koledze chodziło o to że przepływka( u ciebie klapa spietrzajaca) nie ma pływu na regulacje LPG tylko sonda Lambda, a to sie przekłada na ilośc powietrza zasysanego.

: 20 lis 2007, 13:42
autor: Danek
czester-11, Przepływomierz jak sama nazwa wskazuje nie reguluje ilości powietrza tylko ją mierzy i na podstawie tych pomiarów (i paru innych czujników) ECU dobiera ilość wtryskiwanego paliwa. To tak w wielkim uproszczeniu. Oczywiście przy LPG ECU nie ma takiej możliwości i to komp LPG ustala ilość gazu na podstawie sygnału z lambdy, a nie przepływki.