Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Spalanie 15/100 po generalnym remoncie silnika
: 14 gru 2015, 17:57
autor: szu0653
Witam. Potrzebuje pomocy ponieważ po remoncie silnika niunia pali 15/100. Jakieś pomysły? Dodam że sonda lambda Nowa Boscha, przepływomierz powietrza czyszczony, czujki temperatur Nowe. Błędów na komputerze brak. Według komputera diagnostycznego mechanika kat wyprzedzania zapłonu ok, pomiar emisja spalin robiony i książkowe parametry. Pozdrawiam.
: 14 gru 2015, 18:00
autor: Pieterb
szu0653 pisze:Według komputera diagnostycznego mechanika kat wyprzedzania zapłonu ok,
jak on to na kompie sprawdził
Powiedz jeszcze jakie dystanse pokonujesz :?:
: 14 gru 2015, 18:03
autor: szu0653
Miałem na myśli to, że mechanik podłączył swój interfejsy diagnostyczny pod złącze OBDI i sprawdzał poszczególne dane z ECU.
: 14 gru 2015, 18:08
autor: Pieterb
szu0653 pisze:Miałem na myśli to, że mechanik podłączył swój interfejsy diagnostyczny pod złącze OBDI i sprawdzał poszczególne dane z ECU.
wiem co miałeś na myśli
a i owszem jest tam taka opcja ale jest to tylko kąt dynamiczy i prawie zawsze będzie oki bo ecu go zawsze będzie korygował
Jak się auto zbiera w sensie czy ma moc bo abk jest mocno czuły na źle ustawiony zapłon.
: 14 gru 2015, 18:58
autor: szu0653
Wydaje mi się ze to jeszcze nie jest 100% potencjału tego auta...zastanawia mnie też to że po zatrzymaniu się w miejscu i wbicu sztucznego to przy początku cofania auto jakby chwile się zastanawia i obroty silnika nie są płynne, tak samo przy korekcie do przodu bądź ruszania na parkingu z jedynki, obroty rosną na chwilę maleją i znów rosną już w sposób ciagly aż do odcięcia...
: 14 gru 2015, 19:11
autor: Pieterb
szu0653, na początek sprawdziłbym jeszcze raz rozrząd i zapłon ustawił u kogoś tak jak się to robi w abk a jest na to metoda opisana na forum tym i pewnie nie tylko tym.
: 14 gru 2015, 19:49
autor: szu0653
Właśnie szukam info i jest kilka wersji co do tego przy jakich obrotach to robić czy blokować ECU z vaga czy wykonać czuje temp...echhhh...
: 15 gru 2015, 17:06
autor: Pieterb
szu0653, jeśli chodzi o ABK to nie ma rożnych wersji, pokaż mi takiego posta a zaraz pójdzie do kosza
Jedyna różnica to to że starsze wersje można blokować przez odpięcie czujnika lub vag'a a nowsze tylko przez vaga.
: 15 gru 2015, 21:43
autor: maciek889
Tylko ten kąt zapłonu odczytany z komputera musi się pokrywać z rzeczywistym kątem jaki można sprawdzić lampą.
Jakby nie było możliwości ręcznej regulacji położenia czujnika halla to temu wyświetlanemu przez komputer możnaby ufać. A jeśli mechanik tak sprawdzał to w tym silniku to zostawię to bez komentarza.
: 17 gru 2015, 00:33
autor: Francis1982
Co to było za czyszczenie przepływomierza? Jest na 100 procent dobrze złożony? Ruszał ktoś sprężyną?
Poza tym gdyby bloki pomiarowe były ok to wątpię by było takie spalanie.
No i szukanie lewego powietrza. ..