Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Kilka wycieków - prośba o pomoc

: 18 gru 2015, 14:56
autor: avalar
Paniowe, bardzo proszę o wyrozumiałość, albo wskazanie podobnego/podobnych temetów dotyczących wycieków...

1) Cieknie jakby z tyłu silnika - od strony grodzi:
Obrazek
Wyciek na tyle duży, że widać plame pod autem niestety - jaki element może być tam uszkodzony?

2) Z boku silnika, patrząc pod maskę jest to prawa strona silnika:
Obrazek

3) Cieknie chyba z przedkładni kierowniczej?
Obrazek Obrazek
Obrazek

4) Spod czujnika:
Obrazek

Macie jakieś namiary na zestawy naprawcze/uszczelek?
Proszę o pomoc przy doprecyzowaniu tych wycieków, w audi dopiero raczkuję a chciałbym się tym zająć jak najszybciej :)

: 18 gru 2015, 15:07
autor: GerB3
Z tyłu - oring pod króćcem z tyłu głowicy plastikowym jak to płyn, jak olej to uszczelka pod pokrywą zaworów, w najgorszym wypadku pod głowicą

Z boku - ciężko stwierdzić jak płyn to może być oring między blokiem i pompą wody (sprawdź czy płyta pod silnikiem nie st mokra w tym miescu

Na skrzyni - najprawdopodobniej z przekładni, pewnie masz uszkodzoną osłonę gumową na przekłądni i dostały się tam zabrudzenia które uszkodziły uszczelnienia - jak mało leci to da sie jeździć i odkłądac na regenerację jak sporo i dolewasz płynu to wiadomo że juz teraz. Najmocniej leje jak masz mocno koła skrecone zwłąszcza na postoju

Spod czujnika - wiadomo czujnik do wymiany

A co do tego jakie czesci itd to juz poszukaj sobie na forum bo jest mnóstwo tematów np o lejacym czujniku czy króćcu

: 19 gru 2015, 12:23
autor: avalar
Z tyłu - oring pod króćcem z tyłu głowicy plastikowym jak to płyn, jak olej to uszczelka pod pokrywą zaworów, w najgorszym wypadku pod głowicą
Ok, dzięki - będę szukac :) To jest płyn chłodniczy.
Z boku - ciężko stwierdzić jak płyn to może być oring między blokiem i pompą wody (sprawdź czy płyta pod silnikiem nie st mokra w tym miescu
Wiesz co, wyraźnie poci się spod tego miejsca pokazanego na zdjęciu. Pompa wody była wymieniona dwa miesiące temu, tam jest sucho.
Na skrzyni - najprawdopodobniej z przekładni, pewnie masz uszkodzoną osłonę gumową na przekłądni i dostały się tam zabrudzenia które uszkodziły uszczelnienia - jak mało leci to da sie jeździć i odkłądac na regenerację jak sporo i dolewasz płynu to wiadomo że juz teraz. Najmocniej leje jak masz mocno koła skrecone zwłąszcza na postoju
Opłaca się regenerować czy szukać sprawnej używki?
Spod czujnika - wiadomo czujnik do wymiany
Głupie pytanie - ale co to za czujnik?

: 19 gru 2015, 16:24
autor: GerB3
Co do przekładni to różnie, jak zregenerujesz to masz praktycznie nową, jak używka to wiadomo loteria. JA bym regenerował

Co do czujnika to czujnik ciśnienia oleju, moja rada odżałuj grosza i kup oryginalny Bosch np w serwisie, ja w poprzednim aucie kupiłem tanie zamienniki po ok 15zł i lały od nowa po małym przebiegu w tym oryginał ze seriwsu i jezdzi bez wycieku już parę lat. I kup taki kolor jak masz założony.

Jak ten wyciek z tyłu masz płynu to najtańsza opcja - kupujesz króciec za ok 15zł i wymieniasz jedynie dostep do niego jest utrudniony, wyjmij najlepiej akumulator bedzie łatwiej. Tylko jak bedziesz wymieniał to sprawdź czy głowica nie ma wżerów pod nim. Jak nie ma wzerów przetrzyj drobnym papierem na mokro i składaj na sam oring bez silikonu, jak są wzery to musisz dac silikon np Elringa bo bedzie się pociło spod króćca.

Ten wyciek na bloku to widzę ze wymieniałeś przednia czesc pompy, ja mówię o tylnej części pompy która łaczy sie z blokiem i między nią i blokiem jest uszczelnienie.

: 21 gru 2015, 07:55
autor: avalar
GerB3, czy masz w Krk warsztat który podejmie się regeneracji? ;)

Ok, z czujnikiem zrobię tak jak piszesz ;)
Ten wyciek na bloku to widzę ze wymieniałeś przednia czesc pompy, ja mówię o tylnej części pompy która łaczy sie z blokiem i między nią i blokiem jest uszczelnienie.
A racja, sprawdzę to ;) Dzięki!

: 21 gru 2015, 15:06
autor: GerB3
Nie dziłają ci PW wiec napisze tutaj - ja lata robię auto u nich, dobre ceny i najważniejsze nie robią na odwal sie:

tel. 509 727 503

ul. Łowińskiego 2
31-752 Kraków
woj. małopolskie
ogarniają np mechaniczny wrtysk w Mercu i Audi co w tych czasach jest rzadkością ;-)

: 24 sty 2016, 09:31
autor: avalar
GerB3, podziękował pięknie!
Podjadę do nich w takim razie :)

Update 24.01.2016
Oba króćce w 90% załatwiły sprawę, płyn jednak jeszcze po troszku ucieka.
Zlokalizowałem wyciek tutaj:
Obrazek

W monowtrysku również jest jakiś króciec, który nadaje się do wymiany?

: 24 sty 2016, 09:38
autor: GerB3
Na zdjeciu nie widać dokładnie ale między kolektorem dolotowym a głowicą jest kanał wodny i uszczelnia go oring - wiec jeżeli masz mokro między głowicą a kolektorem i np leci plyn po bloku silnika to na 99% oring do wymiany, miałem też tak w monowtrysku.

: 24 sty 2016, 10:59
autor: avalar
GerB3, nie udało mi się lepiej tego uchwycić ;/ Skrapla się dokładnie pod tym przewodem z miedzi.
Sprawdzę ten oring w takim razie! Dzięki raz jeszcze!

: 24 sty 2016, 13:00
autor: GerB3
Chodzi mi o ten element - nr.20

Obrazek