Strona 1 z 2

[1.8 JN LPG B3] Nie chodzi na pb

: 26 gru 2015, 04:46
autor: astelix126
Witam
Jako, że jestem tu nowy tak więc nie wiem czy dobrze zamieściłem temat.Mam mały problem.Otóż niedawno kupiłem audi 80 b3 1.8s benzyna + gaz.I tak na gazie chodzi wszystko ładnie, śmiga i tak dalej, a jak przełączę na benzynę autko gaśnie i nie chcę odpalić. :-( Co może być tego przyczyną ? Prosił bym o szybką odpowiedź, ponieważ dzisiaj się do tego zabieram i chciałbym żebyście mnie trochę nakierowali. :-)
Pozdrawiam

: 26 gru 2015, 07:23
autor: Pieterb
astelix126, na początku zastosuj tag w temacie _uwaga
astelix126 pisze:80 b3 1.8s benzyna + gaz
bo to niewiele mówi bo były chyba ze 4 od gaźnika aż po wielowtrysk

: 26 gru 2015, 09:48
autor: maciek889
Jeśli to gaźnik jak masz w profilu to zobacz czy pompka ciągnie paliwo. Odłącz wężyk idący od pompki paliwa na silniku pionowo do akumulatora ciśnienia paliwa (to coś z 3 wyjściami na głowicy).

: 26 gru 2015, 13:07
autor: astelix126
Przepraszam za taki chaos z mojej strony. Już wszystko jest poprawione. Samochód jest na wtrysku wielopunktowym. Jakieś pomysły z waszej strony? :-)

: 26 gru 2015, 13:10
autor: Pieterb
astelix126, no to już co innego
A co do tematu to sprawdź czy w ogóle pompa pracuje i podaje paliwo i bezpiecznik z napisem motor.

: 26 gru 2015, 13:22
autor: GerB3
Jak pompa pracuje to dalej sprawdź czy podaje paliwo na wtryski, ale jak KE-jetronic na gazie, i pewnie rzadko używany na PB to rozdzielacz juz zatarty.

: 26 gru 2015, 14:51
autor: astelix126
A możecie mi wytłumaczyć gdzie znajduje się rozdzielacz ? Byłbym bardzo wdzięczny :-)

: 26 gru 2015, 15:03
autor: Pieterb
astelix126 pisze:A możecie mi wytłumaczyć gdzie znajduje się rozdzielacz ?
to skąd wiesz że masz wielowtrysk ;-)
Radzę troszkę poszperać poczytać bo jak nie znasz takich podstawowych rzeczy to raczej sam nic nie zdziałasz i pozostaje zapłacić mechanikowi o ile taki się znajdzie co sie podejmie naprawy mechanicznego wtrysku.
Ściągnij sobie ksążkę "Reguluję i naprawiam audi 80" i studiować + do tego sporo rzeczy opisane jest na forum więc poszukaj.

rozdzielacz wygląda tak
Obrazek

: 26 gru 2015, 21:21
autor: astelix126
PieterB nie denerwuj się. Po prostu mam pierwszy raz taką audi i dopiero poznaje silnik :(.

: 26 gru 2015, 21:36
autor: Pieterb
astelix126, ale ja się wcale nie denerwuję, chciałem Ci tylko doradzić jak szybko się z nim zapoznać.

: 26 gru 2015, 23:36
autor: 1.8s
PieterB pisze: i studiować + do tego sporo rzeczy opisane jest na forum więc poszukaj.
]
święte słowa... Duzo czytania po milion razy, by zrozumieć jak to działa. Sprawdź jeszcze, czy guma idąca od rozdzielacza, do kolektora jest cała, bo być może jest ona uszkodzona. Ale 99%, jest uszkodzony rozdzielacz.. Lub po prostu coś mu odbiło. Na moim przypadku (co prawda nie mam LPG), Przez miesiąc szukałem przyczyny nie wkręcania się na obroty, zamulania, ogóle auto ledwo chodziło. Potrzebowało auto miesiąca by się zastanowić, czy chce dalej pracować czy nie. W między czasie podmieniałem rozdzielacze, pompy paliwa, regulatory ciśnienia... bez żadnego efektu. Po miesiącu Audi odpaliło jakby nigdy nic, i chodzi do teraz jak szwajcarski zegarek. Dochodzę do wniosku, że te silniki po prostu żyją swoim życiem, i jeśli coś im nie pasuje to po prostu przestają działać "mają focha". Jednak jeśli masz możliwośc podmienienia rozdzielacza, to podmień go bo przyczyna tak jak pisałem na 99.9% leży po jego stronie.

Edit. Być może stało się też coś z pompą, Może i chodzi ale nie daje wystarczającego ciśnienia. Do tego silnika jest potrzebne ciśnienie rzędu chyba 6-7 Bar (ale dokładnie pewności nie mam).

: 27 gru 2015, 20:30
autor: astelix126
Ok dzięki przestudiuję wszystko na ten temat i posprawdzam to co mi doradziliście :-D

[ Dodano: 2015-12-27, 20:30 ]
A powiedzcie mi czy jak wymienie rozdzielacz to muszę coś ustawić, ewentualnie odpowietrzyć bo rozdzielacz mam skąd wziąść tylko nie wiem czy jak zmienie to będę moł od razu odpalić czy nie

: 27 gru 2015, 20:34
autor: Pieterb
astelix126, będzie mógł, tam się niczego nie odpowietrza. Tylko zastanawiam się po co się tym zajmujesz pompę sprawdziłeś ? rozdzielacz bym zostawił na koniec bo dobry rozdzielacz to też spory wydatek, no chyba że sprawdziłeś ale zapomniałeś o tym napisać :-P

: 27 gru 2015, 22:06
autor: astelix126
Tak pompa działa sprawdzałem ;-)

[ Dodano: 2015-12-27, 22:06 ]
A przewodów paliwowych nie sprawdzałem bo podejrzewam że się nie mogły zapchać :-P. To tylko zostaje rozdzielacz do wymiany ponieważ przypominam sobie jeszcze że po kupnie samochód miał pusty bak dopiero zalałem po kupnie.Dobrze jutro najprawdopodobniej będzie rozdzielacz na sprawdzenie bo od znajomego pożyczę to wtedy sprawdzę czy to jest faktycznie to.Jak nie to to będę szukał dalej

: 27 gru 2015, 22:10
autor: GerB3
Żeby sprawdzić pompkę w mechanicznym wtrysku nie wystarczy ja tylko podpiąć na krótko i zobaczyć czy pompuje - ona musi dawać odpowiednie ciśnienie, ponad 6 bar, jak będzie poniżej tej wartosci to auto bedzie gasło podczas jazdy itd. Dalej jest regulator ciśnienia - taka sama sytuacja, do sprawdzenia, rozdzielacz, wtryskiwacze - czy dają mgiełkę, czy leją paliwem , pomierzyć wydajność, sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy czy nie podaje paliwa podczas jazdy, nastawni przepustnicy jakie ma wartości przy uchyleniu klapki itd. W tym wtrysku musisz wszystko ogarnać sam bo mechaników którzy to naprawią jest jak na lekarstwo, a 90% młodych magików po technikum mechanicznym szuka złacza żeby podpiać kompa.

ściągnij ksiażkę Sam Naprawiam Audi 80 Korpa, i manuale do KE-Jetronica sa takie dwie ksiażki po polsku z podstawami tego wtrysku ale dotycza głównie zastosowania w mercedesach, a tam była trochę inna wersja KE-jeta, ale podstawy sa takie same

Aha, sam rozdzielacz przy używaniu na benzynie jest niemal wieczny, pompa paliwa też potrafi wytrzymać ok 15lat (przynajmniej oryginał), tylko wszystko musi byś "smarowane" benzyną, jak amsz auto na gazie to te elementy chodzą na sucho i póxniej są takie kwiatki