Strona 1 z 2
[B3 1.8 PM] Puchnące węże, brak grzania...
: 26 gru 2015, 17:26
autor: BLUECONECT
Od jakiegoś miesiąca występuje u mnie problem z ogrzewaniem, tzn. raz leci letnie powietrze, a raz zimne. Nagrzewnica nowa(wym. 2lata temu), klapy zregenerowane, pompa wody nowa.
Mechanik zalecił wym. termostatu i tak zrobiłem wymiana na Gates.Odpowietrzyłem nagrzewnicę i problem ustąpił na kilka dni a potem znowu to samo.Podejrzenie na korek zbiorniczka wyrównawczego- kupiłem Meyle i węże zaczęły puchnąć na starym korku też ale mniej więc jeżdżę na ori korku tylko niedokręconym :cry: .Wyrzuca płyn ze zbiorniczka i dalej są objawy zapowietrzonego układu- brak grzania, spuchnięte węże, wzrost temp. do 100*C(czujnik temp. nowy Meyle). O co kaman? Bo już straciłem nerwy :evil:
Pytanie do znawców-uszczelka pod głowicą?
: 26 gru 2015, 17:48
autor: srebrnastrzala
odpal chlodne odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego i odpal auto i dodawaj gazu jak zobaczysz babelki powietrza w zbiorniczku to klops i wymiana uszczelki pod glowica.
: 26 gru 2015, 17:54
autor: Przemecior
Zanim obstawisz UPG wymień jeszcze raz termostat na wahlera, skoro nagrzewnicę wymieniałeś 2 lata temu to może trzeba jej kolejnej wymiany?
A nie ma gdzieś dziurawych wężyków wodnych?
: 26 gru 2015, 17:59
autor: srebrnastrzala
odkrecenie korka nic nie kosztuje

a jak zobaczy bable powietrza to nowy termostat bedzie mu zbedny

: 26 gru 2015, 18:47
autor: BLUECONECT
...tak właśnie zrobię odkręce korek na zimnym i dodam gazu - zobaczę co będzie się działo
Ostatnio nieźle mnie wkurzyło to auto...najchętniej pojechałbym na pobliski szrot :idea:
: 26 gru 2015, 19:39
autor: Przemecior
Jeśli układ się zapowietrza to będą bąble
Dlatego właśnie zaczął bym od termostatu. Skoro zaczęło się to dziać właśnie po jego wymianie.
: 26 gru 2015, 19:47
autor: BLUECONECT
...i tak zrobiłem 'przemo' miesiąc temu wymieniłem termostat, a problem z grzaniem pozostał i do tego twarde węże więc nie uśmiecha mi się kolejna wymiana termostatu-ewentualnie mogę całkowicie wywalić termostat <ok>
: 26 gru 2015, 19:48
autor: Przemecior
Wrzuć wahlera - termostaty najlepsze z najlepszych.
Do tego przepłukaj układ chłodzenia. Wiele to nie kosztuje

Ewentualnie możesz zrobić test na UPG
: 26 gru 2015, 19:50
autor: Deohace
Kolego na lewym wężu idącym do nagrzewnicy masz śrubkę, jest to jej odpowietrzenie. Popuść podczas pracującego silnika, dobrze jest mieć kogoś w środku żeby zgasił motor w razie potrzeby, jak zacznie lecieć płyn czysty bez bąbelków masz gotowe, u mnie wyraźnie pomogło.
: 26 gru 2015, 19:57
autor: BLUECONECT
W B3 nie ma odpowietrznka przy nagrzewnicy- układ sam się odpowietrza :->
: 26 gru 2015, 20:14
autor: Jarewa
Technicznie powinien sam, a masz LPG?
: 26 gru 2015, 20:19
autor: BLUECONECT
Tak LPG od 5 lat i wtedy wymieniona uszczelka pod głowicą oraz remont 'dołu silnika'- na gazowni przelatane ponad 60 tyś. km :lol:
: 26 gru 2015, 20:37
autor: Jarewa
Do sprawdzenia reduktor sa przypadki że gaz dostaje się do układu chłodzenia.
: 27 gru 2015, 19:48
autor: Krys1994
Nie chce straszyć ale miałem to samo w golfie. Nie była to UPG, a pęknięta głowica. Sprawdź to jeszcze jak pisze Jarewa, jak tutaj nie będzie problemu to głowica do zdjęcia i czeka Cię wymiana uszczelki.
: 28 gru 2015, 15:29
autor: BLUECONECT
Odpaliłem na zimnym, dodałem gazu przy odkręconym korku zbiorniczka i ani jednego bąbelka?!
Dymić też nie dymi za mocno... po kilku min. pracy to prawie nie widać, że wydostają się spaliny z rury wydechowej. Na zimnym przez parę min. chodzi jakby na 3 garach szarpie silnikiem, po rozgrzaniu wszystko ok.