Strona 1 z 1

[2.0 ABK] Problem z wyciekiem

: 18 sty 2016, 20:11
autor: Veneson
Witam, dziś zajrzałem pod spód samochodu bo cos czesto musze dolewac oleju a moim oczom ukazał sie taki niezbyt przyjemny widok :

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/6711703/1
(tak mi było wygodniej wrzucic zdjecia)

To jest lewa strona od przodu samochodu, po stronie pasażera, cały blok silnika po tej stronie jest w oleju, miska jest wgieta i poci sie śruba od spuszczania oleju, poci sie tez na uszczelce miski olejowej, ale najwiekszy wyciek jest gdzies z góry bardziej, może ktoś pomoże zlokalizowac ten wyciek ?

: 18 sty 2016, 20:29
autor: sylar
Najprawdopodobniej wycieka z uszczelki pod pokrywą zaworów. Zacznij od umycia i obserwuj.

: 18 sty 2016, 20:32
autor: Conectic
Może śruba spustowa jest źle wkręcona tzn pod kątem ? :->

: 18 sty 2016, 20:59
autor: Veneson
uszczela na pokrywie byla wymieniana na dniach, starą ktos zle zalozyl, zawinela sie i pekła.

: 19 sty 2016, 09:53
autor: maciek889
Też zwróć uwagę czy uszczelka była korkowa czy plastikowa. Bo jeśli wsadzi się plastikową po korkowej to nie wejdzie ona do końca na szpilki pokrywy głowicy, są szersze na dole.

: 13 mar 2016, 15:33
autor: Veneson
jest założona gumowa, kontroluje ciagle czy cieknie ale jak narazie jest sucho

[ Dodano: 2016-03-13, 15:33 ]
no i kapa, chwile bylo dobrze i znowu w trasie wypluł mi 1/3 bagnetu -.- W miescie aż tak nie gubi no ale w 200km tyle oliwy stracic... Jeżdże na castrolu 15w40 minerał i myśle nad przejśćiem na półsyntetyk 10w40, może to coś zmieni. Jak nie to stawiam go do mechanika i niech robi kazda uszczelke :D

: 13 mar 2016, 16:40
autor: GerB3
To leje ale spod głowicy a nie uszczelki dekla.

: 13 mar 2016, 16:46
autor: Veneson
No to pocieszenie.. tylko że samochód nie grzeje sie jakoś mega, 100 stopni na postoju może i złapie ale podczas jazdy nigdy nie przekroczył 90. Chlodniczego ubywa ale baardzo malutko i to z chlodnicy kapie na pas przedni, to akurat maly problem. Korek pod spodem czysty i mocy ma tyle ile trzeba.

: 13 mar 2016, 16:57
autor: GerB3
Może nie brac płynu, uszczelka poszła od zewnątrz wiec olej wycieka na blok, na razie trzyma jeszcze i nie leci do cylindrów ani nie miesza się z płynem. Mam tez takie pocenie spod uszczelki też po tej stronie tylko mniejsze w okolicach rozrusznika, jeżdże z tym już kilka lat i nic się nie dzieje z tym ze planuję to wymienić, u Ciebie wyciek jest spory. U mnie uszczelka jest jeszcze ori, u Ciebie pewnie tez więc po tylu latach/km ma prawo już puszczać. A co do korka od oleju kup nową podkładke miedzianą pod śrubę spustową bo tego nikt nie wymienia a po tylu wymianach oleju ta podkladka jest cieńka jak papier i też puszcza olej, podkładka nie kosztuje nawet 1zł

: 13 mar 2016, 17:14
autor: Veneson
No to nie fajnie, jaki jest koszt +/- wymiany uszczelki ? Dopiero założyłem gaz i portfel chudy.

: 13 mar 2016, 18:04
autor: GerB3
Tak jak pisałem w podobnym temacie +/- 1tyś, zależy czy tanio czy dobrze - jak tanio to tylko uszczelka i nowe śruby olej i płyn stare wtedy myśle że 400-500zł - jak ma być dobrze to uszczelka śruby plus regeneracja głowicy - nowe uszczelniacze, prowadnice o ile potrzeba tak samo szklanki popychaczy, nowy olej płyn, pierdoły typu króciec itd.

: 13 mar 2016, 19:58
autor: Veneson
po zdjeciu glowicy splanowaniu i zlozeniu do kupy calosci, przy okazji uszczelniacze zaworowe mozna wymienic, moge zalac go półsyntetykiem?

: 13 mar 2016, 20:51
autor: GerB3
Te silniki powinny latac co najmniej na półsyntetyku, minerał to zabójstwo dla hydropopychaczy. Zalej dobrym 10W40 ja polecam valvoline maxlife podobnie jak bardzo wiele innych osób na forum co lata na tym oleju.

: 14 mar 2016, 22:24
autor: Veneson
300zł + uszczelki, za wymiane głowicowej, uszczelniaczy i ewentualne splanowanie, jak dla mnie piękna sprawa, nowy gaz i nowa uszczelka :D Temat można zakończyć.