Strona 1 z 3
[B4 2.0 ABT] Zimny nie chodzi na benzynie
: 01 lut 2016, 13:23
autor: marcin320_13
Witam, mam problem, samochód odpala na benzynie normalnie ale dopoki się nie rozgrzeję dławi się, dusi, nie ma mocy, potrafi zgasnąć jak się rozgrzeję jest już lepiej ale wraz nie jest w pełni mocy, na gazie jest normalnie czy zimny czy ciepły, znajomy mechanik oglądał samochód stwierdził ze zapieczony mam wtrysk i należało by to wymienić, a więc moje pytanie brzmi czy aby napewno to wtrysk, czy może zacząć sprawdzać od tańszych rozwiązań dodam że wymieniałem filtr paliwa, filtr powietrza, świece, termostat, hmm a czujniki temp. wydają się sprawne bo samochód osiąga temp. 90stopie, tylko czasem mi ta temperatura skacze ale wtedy gdy np mam rozgrzany samochód i spadnie mi temp na liczniku do 30stopni to wtedy również od wskaźnika paliwa też spada a jak mi temp wskazuje 90 to i na liczniku wzrasta i jest tyle ile po tankowaniu więc podejrzewam że jest to uszkodzony licznik czy tam to coś co się psuje często w licznikach w 80, tylko nie pamiętam jak się to nazywało.
: 01 lut 2016, 14:31
autor: Pieterb
marcin320_13, na początek trochę przestudiować forum
https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
[B4 2.0 ABT] problem na zimnym silniku
: 20 cze 2016, 18:10
autor: kamox12
Witam mam problem z moją 80 2.0 ABT.
Problem jest w tym że jak na zimnym silniku odpale to strasznie nierówno chodzi tak jakby nie chodziła na wszystkie cylindry robi się to na benzynie i na gazie. Jak próbuje jechać dodaje gazu to nie chce jechać i gaśnie a jak już jedzie to strasznie szarpie i strasznie nierówno chodzi.
: 20 cze 2016, 19:51
autor: czarekHD
Standardowo,sprawdź niebieski czujnik temperatury,potem świece przewody...
: 20 cze 2016, 21:23
autor: maciek889
Oprócz tego co wyżej.
Sprawdź szczelność dolotu czyli "podstawę gaźnika" (poruszaj wtryskiem na boki na odpalonym silniku i słuchać czy się zmieni praca) oraz zobacz czy wąż idący z kolektora do rurki serwa hamulcowego nie jest dziurawy (tylko dobrze obejrzyj i poruszaj a nie popatrz przez 1 sekundę z daleka).
Zobacz czy odłączanie akumulatora na 15 minut przed odpaleniem samochodu poprawi pracę na benzynie. Bo może masz rozstrojony wtrysk od jazdy na gazie a na gazie źle chodzi przez to że parownik zajeżdżony.
: 21 cze 2016, 17:33
autor: kamox12
właśnie czujnik temperatury był wymieniony jakiś czas temu jak i świece i kable i też podstawa gaźnika. Możliwe że po pół roku by czujnik padł i przewody?
[ Dodano: 2016-06-21, 17:33 ]
i parownik też nowy
: 21 cze 2016, 19:06
autor: czarekHD
a czujnik oryginał czy zamiennik ? i czy próbowałeś odłączyć akumulator jak pisał maciek889, ?
: 21 cze 2016, 20:54
autor: kamox12
jakiś chyba zamiennik. Taki w sklepie mi dał. I z akumulatorem próbowałem i nic nie pomogło.
[ Dodano: 2016-06-21, 20:54 ]
I przy sprawdzaniu czujnika usłyszałem dziwne stuki z tyłu silnika w okolicy kopułki. I też dymi tak bardziej jakby na biało i śmierdzi niedopaloną benzyną
: 21 cze 2016, 21:59
autor: czarekHD
skoro śmierdzi niedopaloną benzyną pewnie podaje ci bogatą mieszanke i nie dopala wszystkiego co na zimnym silniku jest wydaje mi się normalne,ja bym stawiał na ten czujnik,ale niech się inni wypowiedzą.
jak się rozgrzeje to działa normalnie ?
: 22 cze 2016, 21:56
autor: kamox12
No na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Tylko na zimnym silniku są takie problemy
[ Dodano: 2016-06-22, 21:56 ]
uporałem się już z problemem. Winą był czujnik ale i też odłączyłem akumulator i teraz normalnie chodzi. Wielkie dzieki za pomoc
[B4 2.0 ABT] Problem z Odpaleniem przy mrozie, Dziala tylko
: 08 sty 2017, 15:03
autor: kamell0408
Witam Posiadam audi 80 abt + lpg
Mam problem z zaplonem , Przy niskich temperaturach w przedziale miedzy 0 a - 5 stopni
zapalał mi mniej wiecej po 10/15 probach
Przy obecnej pogodzie (-15 stopni) samochód kreci ale brak reakcji
udało sie odpalic jedynie przy pomocy lakieru do wlosów
pojedzilem troche rozgrzal sie do 90stopni
postanowilem go zgasić, po minucie od sgaszenia jeszcze odpalił
ale po 5 minutach juz nie , krecil i nic
dodam ze jezdzilem tylko na benzynie
Wiecie o co moze chodzic ?
niebieski czujnik mam wymieniony
: 08 sty 2017, 17:45
autor: piotrek8090100
Układ paliwowy. Może trochę wody w filtrze paliwa i syfu zamarza i nie zapala bo pompa nie poda paliwa. a odpalałeś może awaryjnie na LPG??
: 08 sty 2017, 19:37
autor: Pieterb
kamell0408 pisze:niebieski czujnik mam wymieniony
co nie znaczy że dobry - bo większość do niczego się nie nadaje, szczególnie tych tanich. Miernik i sprawdzić dla pewności.
: 08 sty 2017, 20:43
autor: kamell0408
piotrek8090100 pisze:Układ paliwowy. Może trochę wody w filtrze paliwa i syfu zamarza i nie zapala bo pompa nie poda paliwa. a odpalałeś może awaryjnie na LPG??
Przy uzyciu samostartu silnik odpala i potem pracuje normalnie, to raczej uklad paliwowy dobry (czy sie mylę?)
Na lpg przelaczalem i tez nie odpala
Miernik mam tylko jak sprawdzic ten czujnik ?
Dodam ze na cieplym silniku sa wysokie obroty na luzie
: 08 sty 2017, 20:51
autor: czarekHD
wyciągasz wtyczke z czujnika i mierzysz oporność w różnych temperaturach,gdzieś na klubie jest opisane jakie wartości powinien mieć przy danej temperaturze