Strona 1 z 1
[b4] Problem przy swapie z ABT na 2.0 ACE B4
: 08 lut 2016, 18:13
autor: Kuba20VT
Witam panowie
Jestem w trakcie swapa pt "wpadłeś z deszczu pod rynnę"
Silnik odpala tylko jak wpuszczę mu lewe powietrze np odpinając przewód od serwa , inaczej złapie i się zdusi . Poza tym nie wchodzi na obroty jak mu nie odepnę wtyczki od regulatora ciśnienia . Posprawdzalem
świece
kable
ciśnienie na pompie 7bar
ciśnienie na wtrysku rozruchowym 6 ponad
wtryski tez ładnie rozpylają a samochód pali jak smok na same odpalania spił około 8L tragedia . Pytanie moje brzmi zostało mi z 4/5 wtyczek do rozkminienia w kabinie środkowej 2 to od skrzyni ,wzbudzanie rozrusznika i ładowanie alternatora reszta nie wiem od czego mogą być .Może ktoś z was robił taką beznadziejna przekładkę ,silnik jest z audi b3 Może ma ktoś pomysł o jakiej pierdółce mogłem zapomnieć silnik sam wykręcałem z jeżdzącego auta cisnienie po 15/16bar
przelewam na skrzynke jak mi ktoś podpowie to co może jeszcze być .
kolory kabli moge podać jutro jaki mi zostały nie podpięte .
Pozdrawiam was Panowie w was nadzieja !
: 08 lut 2016, 18:49
autor: maciek889
Jak zaczyna chodzić po odpięciu regulatora ciśnienia to musi chodzić na ssaniu albo na cut-offie (można poznać po pracy silnika czy go zalewa czy się dusi). Zobacz czy jest podłączony czujnik temperatury silnika (na końcu głowicy przy samej ścianie grodziowej).
Sprawdź jeszcze na odłączonej wtyczce tego czujnika czy masz 5V na wtyczce (taj na kablach) czujnika między dwoma jego pinami.
: 08 lut 2016, 19:08
autor: Kuba20VT
maciek889 pisze: Zobacz czy jest podłączony czujnik temperatury silnika (na końcu głowicy przy samej ścianie grodziowej).
Sprawdź jeszcze na odłączonej wtyczce tego czujnika czy masz 5V na wtyczce (taj na kablach) czujnika między dwoma jego pinami.
Czujnik podłaczony bo wszystkie sprawdzalem po 2 razy . Sprawdzę jutro napięcie . A ten 4 pinowy wychodzący z boku głowicy do węża górnego od chłodnicy od czego jest ? Temperatury tylko dla czego skoro tamten jest dla ecu ?
Dzięki za zainteresowanie tematem
: 08 lut 2016, 19:17
autor: maciek889
Ten 4 pinowy jest od wskaźnika na licznik. W czujniku masz 4 piny czy 3 piny i jeden wolny?
: 08 lut 2016, 20:26
autor: Kuba20VT
maciek889 pisze: W czujniku masz 4 piny czy 3 piny i jeden wolny?
Sprawdzę jutro ale chyba jest tak ze ten 4 jest pusty
: 08 lut 2016, 20:56
autor: Jarewa
maciek889 pisze:Ten 4 pinowy jest od wskaźnika na licznik.
On jest do wszystkiego wskaźnik licznika, kontrolka przegrzania i klima
: 09 lut 2016, 15:52
autor: Kuba20VT
A więc tak na wtyczce od czujnika temperatury jest 5V oporność zimny 4.15k ciepły 1 z groszem .
Powiedzcie mi jaki kolor wtyczki powinien iść do wtryskiwacza rozruchowego bo pasuje mi tam niebieska gdyż obudowa czujnika jest tego koloru, a jest wpięta biała (tak była)
Drugi czujjnik jest jednak 4 pinowy
Podmieniłem wtyczki niebieską do rozruchowego białą do zaworu dodatkowego powietrza efekt taki że auto odpala ładnie po czym zaraz gasnie nie pomaga odpinanie innych wtyczek
: 09 lut 2016, 19:04
autor: maciek889
Kuba20VT pisze:zimny 4.15k ciepły 1 z groszem .
4k to OK bo to jakieś 10°C a 1k to jakieś 40-50°C.
Wydaje mi sie że niebieska kostka idzie do rozruchowego (samo gniazdo na tym wtryskiwaczu też jest chyba niebieskie).
: 09 lut 2016, 19:58
autor: Kuba20VT
Który kabel odpowiedzialny jest za obrotomierz ? bo nie chodzi też a licznik jest z tamtej audi gdyż tamten miał zegarek
poza tym coś lepiej poprawiłem masy, w rozruchowy wpiąłem jednak niebieską wtyczkę lecz nadal chodzi ale na odpiętej wtyczce od regulatora ciśnienia
Podmieniłem jeszcze wtyczkę od regulatora bo obok jest taka sama od filtra węglowego bodajże to znów efekt taki że falują obroty ale silnik sie ładnie wkręca . Może mi ktoś podpowiedzieć czy wtyczka do regulatra jest spięta w wiązce do krokowego czy z wiązką przepustnicy ? Kuzde polowa wtyczek takich samych w tym aucie
: 09 lut 2016, 21:34
autor: maciek889
Kuba20VT pisze:Który kabel odpowiedzialny jest za obrotomierz ?
Chodzi o kabel na wyjściu ECU czy do licznika? Każda 80tka kable pod obrotomierz a sygnał powinien pójść przez czarną kostką obok kolumny gdy wpiąłeś wiązkę silnika. A sygnał obrotomierza idzie z pinu25 ECU do 22 w zółtej kostce licznika po drodze idzie przez chyba czarną kostkę obok kolumny. Kolor zielono-niebieski.
Kostki i kolory kabli
Wtryskiwacz rozruchowy idzie z pinu 16 ECU przewody koloru czarny i zielono-czerwony
krokowy: pin 17 zielono-czarny i zielono-czerwony
zawór filtra węglowego: pin 15 zielony i zielono-czerwony
Kolory mogą się różnić bo to schematy z 6A z B3.
[ Dodano: 2016-02-09, 21:34 ]
regulator różnicowy piny 4 i 5 kolory czerwono-żółty i czerwono-biały.
[ Dodano: 2016-02-09, 21:34 ]
Ciekawe czy nie spalił się regulator różnicowy jak podłączyłeś do niego zawór zbiornika oporów.
: 09 lut 2016, 21:55
autor: Kuba20VT
[ Dodano: 2016-02-09, 21:34 ]
Ciekawe czy nie spalił się regulator różnicowy jak podłączyłeś do niego zawór zbiornika oporów.[/quote]
Raczej nie bo by chyba nie było różnicy czy wpinam cokolwiek a tu zmiana jednak jest .
Dzięki za opis kabli
[ Dodano: 2016-02-09, 21:55 ]
A własnie od czego jest 3 wtyczka do licznika taka biała mała , w starym liczniku były 3 gniazda w tym z B3 2 i została mi ta biała kostka wolna
: 09 lut 2016, 22:00
autor: maciek889
Ta trzecia biała wtyczka jest od mini-checka. W B4 brzęczyk od świateł i ciśnienia oleju + moduł kontroli ciśnienia wbudowali w licznik pod postacią mini-checka. W B3 były to osobne rzeczy pod deską.
Dobrze jakbyś przełożyć tego mini-checka (ta środkowa wstawka licznika) z liczników z B4 do tych z B3 bo możesz nie mieć kontrolki ciśnienia oleju. Ale nie jestem pewien czy nawet po włożeniu mini-checka ona zadziała.
: 09 lut 2016, 22:09
autor: Kuba20VT
cisnienie oleju pokazuje sie na 2s po wlaczeniu zapłonu , nie wiem czy by dało znać o sobie jak wartość spadnie ale sprawdzę to jutro bo mam akurat trefny czujnik ciśnienia . Musze w końcu wyeliminować te falowanie obrotów ,sonda mam jeszcze nie wpiętą bo czekam na tą z ACE gdyż ta z ABT ma krótkie przewody ,no i akumulator paliwa chociaż dziwnie bez niego nie traci jakoś ciśnienia w ukladzie
: 10 lut 2016, 11:28
autor: maciek889
Kuba20VT pisze:cisnienie oleju pokazuje sie na 2s po wlaczeniu zapłonu
A wcześniej nie miałeś w tym miejscu kontrolki od poduszki powietrznej? Bo może po prostu kontrolka od poduszki podświetla ci ciśnienie oleju. Bo w B4 ta kontrolka poszła na górę a ikony zmieniły się na dole.
: 21 lut 2016, 01:02
autor: Kuba20VT
maciek889 pisze:A wcześniej nie miałeś w tym miejscu kontrolki od poduszki powietrznej? Bo może po prostu kontrolka od poduszki podświetla ci ciśnienie oleju. Bo w B4 ta kontrolka poszła na górę a ikony zmieniły się na dole.
Dokładnie tak, tylko że to podświetlała kontrolka od kluczyka a z kolei airbag podświetlał mi trójkąt awaryjny . Przerzuciłem więc płytkę z B4 a zegary z b3 i tego mini checka bo na płytce z b3 nie działał i chodzi teraz wszystko prócz obrotomierza
[ Dodano: 2016-02-10, 18:56 ]
Spisałem kolory wtyczek i kabli jakie mi pozostały w kabinie "nie wpięte"
niebiesko-biały (biała kostka pojedyncza)
zółto-brązowy (żółta kostka pojedyncza)
brązowo-biały (zwykła wsówka ) masa ? przykladalem nic sie nie zmieniało
brązowo-żółty czarny szaro-biały ( czarna kostka ) nr wtyczki 893 971 833
czarno szary (potrójna kostka ) chyba to nie było wpięte nr 893 971 633
Ogólnie auto pali, wygląda że powodem były wtyczki nie w tych miejscach co powinny inaczej puściłem wiązkę co spowodowało inne ułożenie pasujacych wtyczek
jutro składam reszte i mam nadzieje że wieczorem pierwsze testy
[ Dodano: 2016-02-21, 01:02 ]
Zalewający silnik doprowadził do rozrzedzenia oleju i niestety zatarła się panewka na korbowodzie silnik i cały osprzęt w dziele sprzedam . Szkoda silnika bo naprawdę był warty