Strona 1 z 1

[B4 ABK] Czyszczenie wtrysków

: 21 lut 2016, 14:17
autor: Dynia1990
Witam,

mam pytanie odnośnie wtryskiwaczów w naszych motorach ABK. Szukałem na forum interesujących mnie informacji, ale nie mogłem nic znaleźć (jeżeli są takie to wybaczcie mój post).

Do rzeczy, moja Audiczka przez dłuższy czas chodziła tylko i wyłącznie na LPB (wiem, nie jestem z tego dumny, ale niestety finansowo nigdy na to nie było gotówki). W tym roku udało mi się uruchomić układ paliwowy, wymieniłem wszystkie przewody pod autem, przewód w baku, pompe, filtr paliwa i przewody pod maską czyli prawie cały układ. Tyle o tym co zostało zrobione.

Od tego czasu auto odpala na benzynie, ALE ...

1. Na zimnym pali na dotyk, ale jak już się rozgrzeje to trzeba ją dłużej pokręcić.
2. W pierwszych momentach po odpaleniu silnik pracuje w miarę równo, lecz po chwili tak jakby mu zapłon wypadał. Na obroty wchodzi bez problemu a na jałowych tak jakby ją coś bolało.
3. Jakieś 3000km temu wymieniałem olej i jak to u mnie bywało staram się sprawdzać jego stan, bo troszkę przepali, a i blok nie jest idealnie suchy. Lecz sprawdzając stan oleju po tych 3000km się zdziwiłem, bo byłem przekonany że będzie już w okolicy minimum, jak nie w ogóle. A tu na bagnecie jest ponad stan. I mnie to martwi, bo (nie wiem na ile to możliwe) jak wtryski leją to może paliwo w większym stopniu przedostawać się do oleju, co by potwierdzało ten stan.

Stąd moja prośba do forumowiczów, czy ma ktoś jakieś wskazówki jak dobrać się do wtrysków i w jaki sposób można spróbować je zregenerować. Bo na pierwszy rzut oko dostęp do nich nie jest jakiś prosty.

Jeżeli piszę herezje to proszę o krytykę :) zawsze człowiek się czegoś nowego nauczy.

Pozdrawiam

: 21 lut 2016, 15:01
autor: tomek1982
samo dostanie sie do wtrysków w ABK to pestka kilka śrub i listwa wyjeta,i masz dostęp do wtrysków.
Osobiscie nie słyszalem i na tyle lat posiadania ABK nie miałem problemów nigdy z wtryskami,jeżeli chodzi o regeneracje to sorry ale jeżeli widzisz problem w dostaniu się do nich,to sobie odpuść dłubanie przy nich bo sobie tylko większego bigosu narobisz.
Nie wiadomo czy problem leży po stronie wtrysków.Możemy tak gdybać ,podjedz do kumatego mechanika .

: 21 lut 2016, 15:14
autor: Pieterb
Ja o jednym takim przypadku wiem, że mechaniki kazały koledze kupić nowe wtryskiwacze bo te leją czy coś. Ale po ich wymianie było tak samo a problemem okazał się regulator ciśnienia paliwa ;-) więc tylko go na koszty naciągnęli.

: 21 lut 2016, 20:02
autor: maciek889
Już lepiej kupić używane. Ale jak pisze PieterB, wtryskiwacze rzadko kiedy wysiadają a reszta osprzętu w ABK szczególnie przeływomierz i problemy ze szczelością są o wiele częstsze.

: 22 lut 2016, 10:42
autor: Dynia1990
Tyle, że te wtryski nie widziały benzyny przez jakieś 4 lata :) Jak będę miał chwilę to spróbuje sprawdzić je i się okaże co dalej.

: 22 lut 2016, 17:51
autor: Pieterb
Dynia1990, powiem tak ja 2 lata JN też na bp nie jeździłem i nie było problemu po tym czasie odpalić na bp.

: 22 lut 2016, 23:41
autor: czarekj
Zostaw wtryskiwacze na razie w spokoju. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa i jego sterowanie podciśnieniem.
ewidentnie olej rozrzedzany niespalonym paliwem. Sprawdzałeś jak się zachowuje wtryskiwacz rozruchowy?

: 25 lut 2016, 15:58
autor: Dynia1990
Wtryskiwacz rozruchowy sprawdzałem, ale dość dawno temu także sprawdzę go raz jeszcze. Co do regulatora to czy poza sprawdzeniem czy znajduje się benzyna w przewodzie podciśnienia można go sprawdzić jeszcze w inny sposób?

: 25 lut 2016, 18:19
autor: czarekj
Częściowo tak, trzeba podłączyć manometr do listwy zasilającej i sprawdzić jak długo utrzymuje się ciśnienie po wyłączeniu zapłonu oraz jakie jest ciśnienie gdy pompa tłoczy przy normalnych obrotach silnika.

: 07 mar 2016, 08:13
autor: Dynia1990
W weekend chwilę bylem przy aucie i wychodzi na to, że uszkodzony jest regulator. Po odpięciu przewodu podciśnienia leje się z niego benzyna, także kupię nowy i zobaczymy co się będzie dalej działo. Wtrysków na razie nie ruszałem.

: 07 mar 2016, 18:36
autor: czarekj
Dynia1990 pisze:W weekend chwilę bylem przy aucie i wychodzi na to, że uszkodzony jest regulator. Po odpięciu przewodu podciśnienia leje się z niego benzyna, także kupię nowy i zobaczymy co się będzie dalej działo. Wtrysków na razie nie ruszałem.
Czyli niestety dobrze wykrakałem. Daj znać co z tego wyszło. Wtrysków na razie nie ruszaj.
Po wymianie regulatora przeczyść świece i dobrze rozgrzej motor na trasie, a potem napisz jak się zachowuje. Dobrze by było zmienić olej bo zapewne rozrzedzony niespalonym paliwem.

: 10 mar 2016, 15:34
autor: Dynia1990
Po wymianie regulatora niestety nie ma zmiany w pracy silnika na benzynie i nadal chodzi nierówno. Jeżeli chodzi o gaz to wczoraj byłem na ustawieniu gazu (tak btw. u jednego mechanika jak zajechałem to usłyszałem, że taką instalacje gazową 'hybrydę' gen I i II to najlepiej samemu sobie ustawić, trochę odkręcić, trochę przykręcić aż się ustawi :D polecam xD , ale ja osobiście nie skorzystałem ). Znalazłem gazownika, który jednak do ustawienia gazu używał analizatora spalin. :-) Autko miało dawkowaną za dużą dawkę gazu i dlatego takie dziwne obroty i przygaszanie silnika przy schodzeniu z obrotów. Teraz jest o wiele lepiej. Dodatkowo mechanik stwierdził, że bardzo fajny silniczek mam, bo ani olejny nie pali (sądząc po analizie spalin) i że rzadko się spotyka takie silniki z tego rocznika w takim stanie :-) co jeszcze bardziej motywuje mnie, żeby jednak postarać się o przywrócenie jej do dawnej świetności.

Ok, przepraszam za przydługą historyjkę :D

Co do oleju to chciałem chwilę poobserwować czy faktycznie winny za benzynę w oleju był ten regulator i dopiero wtedy wymienić olej.