Od zakupu Audiczki mijają dwa lata a ja ciągle myślę co może być przyczyną tego że audiczka po rozgrzaniu zaczyna słabiej ciągnąć, jest mułowata. A wygląda to tak, odpalam auto na benzynie, wkręca się bosko i to samo na lpg, jedzie jak na te 115 km przystało, gorzej jak się zagrzeje lub przełączę na gaz i spowrotem na PB wtedy już traci werwę. Reakcja na gaz nieco opóźniona, zamulony start, słychać większe "buczenie" z filtra powietrza... podczas tych objawów mam wrażenie że dostaje za dużo powietrza (tak robiły silniki gaźnikowe) nagłe wciśniecie gazu objawia się przymuleniem. Panowie, myślicie że to sonda lambda po dogrzaniu oszukuje komputer ? <osohozi>
: 27 lut 2016, 07:03
autor: Pieterb
pauelek7732 pisze:Panowie, myślicie że to sonda lambda po dogrzaniu oszukuje komputer ?
bez luknięcie w bloki pomiarowe vaga sie nie obędzie pewnie
lub miernik w rękę i posprawdzać wszystko a na forum abk jest opisany dokładnie
[b4 ABK 2.0] Silnik zamula na LPG i PB
: 01 mar 2016, 20:27
autor: pauelek7732
Tak jak w temacie, co powoduje w ABK sporego muła szczególnie po zagrzaniu ? Objawy to słaba reakcja na gaz i po mocnym wciśnięciu gazu do oporu słyszę jakby dostawała za dużo powietrza i się dławi, również głośno buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu na wyższych biegach. Ogólne wrażenie jakby ważyła 2,5 tony i miała 75 koni ... 30stka sprawdzona, niebieski czujnik również, przepływka trochę idzie ciężej w krańcowych pozycjach. Nie zawsze ten objaw występuje, im chłodniej na dworze tym lepiej się zbiera (do momentu zagrzania). Czy czujnik "termistor" w przepływce odpowiada za prace również na LPG ? Instalacja 2gen, strzały były
: 02 mar 2016, 08:18
autor: pauelek7732
Przekaźnik 30 miał zimne luty, przelutowałem i zero różnicy, przepływka się lekko przycina (po dodaniu gazu pracuje w całym zakresie ) na krańcowych pozycjach ale to raczej ona nie powinna być winna temu jeśli na LPG jest to samo co na Pb prawda ?
Wczoraj naciągnąłem sprężynę i na pb obroty równiutko, jako tako nigdy z obrotami problemu nie miałem . a takie następne objawy tego to szarpanie podczas zmiany biegu, gdy jadę w połowie gazu ( pierwsza przepustnica to jest w miarę ok) po naciśnięciu gazu dalej jest znowu przymulenie z szarpnięciem i nie dzięje się nic, minimalnie lepsze przyspieszenie. czasem podczas jazdy coś mu się odmienia i jedzie znowu jak na te 115 km przystało ale tylko na chwile..
Co dalej sprawdzić ?
: 02 mar 2016, 12:38
autor: maciek889
pauelek7732 pisze:po mocnym wciśnięciu gazu do oporu słyszę jakby dostawała za dużo powietrza i się dławi,
Raczej dostaje za mało paliwa albo problem z ustawieniem zapłonu.
Może po prostu na benzynie masz niesprawny układ podawania benzyny o do tego niewyregulowany gaz.
Albo masz gdzieś potężna dziurę w gumie doprowadzającej powietrze co będzie skutkowało problemami z pracą na benzynie i gazie.
Dobrze by było podpiąć pod komputer i zobaczyć jakie parametry pokazuje przepływomierz i czy wyskoczy błąd przepływomierza bo z uszkodzonym może też na gazie źle pracować, bo na jego podstawie dobierany jest kąt wyprzedzenia zapłonu.
Lub też masz np. zatkany wydech.
: 02 mar 2016, 15:57
autor: Pieterb
pauelek7732, nie dubluj tematów skoro właściwie piszesz o tym samym problemie :!:
Soreczka, dostałem maila że temat usunięto wcześniej i załozyłem nowy :oops:
Studiowałem chyba juz wszystkie tematy i naprawde rozkładam ręce, chyba czas się wybrać pierwszy raz w życiu do mechanika :shock:
[ Dodano: 2016-03-02, 17:17 ] maciek889, skoczę jeszcze po stroboskop i zobaczę zapłon, tylko znowu potrzebuję VAGa żeby zablokować sterownik. Nie można normalnie odpiąć czujnika stuku ?
Wydech jest drożny, dolot szczelny, silnik na lpg nie reaguje na bawienie się przepływką... poza tym ten problem nie zawsze występuje czyli wydech, dolot i skład mieszanki odpadają ...
: 02 mar 2016, 18:31
autor: Pieterb
pauelek7732 pisze:Nie można normalnie odpiąć czujnika stuku ?
nie, nie można. Można za to odpiąć czujnik temp niebieski ale to już zależy od rocznika auta czasami sie udaje czasami nie. Zresztą info jest kilka postów na tym więc wystarczy poczytać.
: 02 mar 2016, 19:51
autor: pauelek7732
Robiłem teraz test "młoteczkowy " czujnika spalania stukowego ii... zero reakcji na stukanie
Nagrałem filmik: , przed nagrywaniem miałem nieprzyjemny strzał gazu w twarz i paluchy , jak widać na filmie a zwłaszcza pod koniec wielkie buuu