[B2 1.3 EP] Problem z silnikiem Audi 80 b2
: 29 lut 2016, 10:42
Witam, jestem Michał, mam 19 lat i niedawno zakupiłem mojego pierwszego klasyka, jakim jest Audi 80 b2 z 1985 r. Jestem nowy na tym forum , a założyłem konto ponieważ potrzebuję Waszej pomocy lub drobnych wskazówek w doprowadzeniu Audi do dobrego stanu.
Kilka słów o samym aucie:
Silnik 1.3 na gaźniku Keihina (podejrzewam, że jest z nim problem który opiszę później)
Blacha, jak to w ocynkowanym Audi jest zdrowa, jednak sprzedający poinformował mnie, że prawy tylny błotnik był robiony, więc spodziewam się tam rdzy.
Wnętrze jest w idealnym stanie, żadnych przetarć, czy oznak zużycia.
Przejdźmy do samego problemu z silnikiem, bo tylko w tym celu założyłem nowy temat (który mam nadzieję nie zostanie usunięty, bo istnieje już podobny, którego nie znalazłem )
Pomijam wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, bo dowiedziałem się, że to fabryczna przypadłość tych aut.
Sam problem polega na tym, że auto na zimnym silniku ma niskie obroty, w granicach 500-650 obr/m, przy tym występują silne drgania silnika, które trzęsą całą budą, gdy auto się zagrzeje do 90 st. obroty wracają do normy w granicach 900-950 obr/m, jednak drgania nie ustępują i są mocno odczuwalne we wnętrzu auta. Tutaj następują moje pytania: Co może być przyczyną? Czy jest to drogie i/lub skomplikowane w naprawie? Czy jest to kwestia regulacji gaźnika? Dodam, że w aucie były wymieniane przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza, ale świece już nie.
Z góry dziękuję za wszystkie wiążące i konkretne odpowiedzi, a za komentarze typu: "weź to sprzedaj i kup 1.6 czy cokolwiek innego" serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Kilka słów o samym aucie:
Silnik 1.3 na gaźniku Keihina (podejrzewam, że jest z nim problem który opiszę później)
Blacha, jak to w ocynkowanym Audi jest zdrowa, jednak sprzedający poinformował mnie, że prawy tylny błotnik był robiony, więc spodziewam się tam rdzy.
Wnętrze jest w idealnym stanie, żadnych przetarć, czy oznak zużycia.
Przejdźmy do samego problemu z silnikiem, bo tylko w tym celu założyłem nowy temat (który mam nadzieję nie zostanie usunięty, bo istnieje już podobny, którego nie znalazłem )
Pomijam wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, bo dowiedziałem się, że to fabryczna przypadłość tych aut.
Sam problem polega na tym, że auto na zimnym silniku ma niskie obroty, w granicach 500-650 obr/m, przy tym występują silne drgania silnika, które trzęsą całą budą, gdy auto się zagrzeje do 90 st. obroty wracają do normy w granicach 900-950 obr/m, jednak drgania nie ustępują i są mocno odczuwalne we wnętrzu auta. Tutaj następują moje pytania: Co może być przyczyną? Czy jest to drogie i/lub skomplikowane w naprawie? Czy jest to kwestia regulacji gaźnika? Dodam, że w aucie były wymieniane przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza, ale świece już nie.
Z góry dziękuję za wszystkie wiążące i konkretne odpowiedzi, a za komentarze typu: "weź to sprzedaj i kup 1.6 czy cokolwiek innego" serdecznie dziękuję i pozdrawiam.