Strona 1 z 2
[B3 1.8 JN] Przerobienie z wtrysku wielopunktowego na jedno
: 09 mar 2016, 21:17
autor: damiann92
Witam poszukuje wiadomości i opini o przerobieniu wielopunktu, który cały czas szwankuje na jedno punkt lub gaźnik... Pytanie co lepsze, na co łatwiej przerobić żeby jakoś to jeździło??
: 09 mar 2016, 21:25
autor: Krys1994
Co sie dzieje z wtryskiem? Może tylko kwestia podciśnień lub czujnika. W JN nie ma dużo czujników więc nie a za bardzo co sie psuć.
: 09 mar 2016, 21:42
autor: damiann92
strzela, zacina się, już chyba za dużo poprzednich wlaścicieli w nim grzebało. jak coś czysta benzyna
: 09 mar 2016, 21:57
autor: GerB3
Na jednopunkta to na pewno kolektor z wtryskiem obudową filtra, zaślepić gniazda wtryskiwaczy w głowicy założyć mniej wydajną pompę od jednopunkta - 2bar zamiast 6,5, sterownik, aparat zapłonowy jest taki sam jak z wielopunkta i zamiast czujnika od wtryskiwacza rozruchowego potrzebny będzie od podgrzewania jeża w kolektorze.
W JN nie ma dużo czujników więc nie a za bardzo co sie psuć.
Teoretycznie wtrysk mechaniczny jest mniej zawodny od jednopunkta czy gaźnika to w praktyce to ilość el. które mogą się zepsuć i ich cena w stosunku do jednopunkta to spora różnica - na szybko - czujnik do wtryskiwacza rozruchowego - brak zamiennika cena ok 300zł, zawór powietrza dodatkowego - o ile ze szrotu nie będzie działał to nowy ok 350zł nowy wtryskiwacz- 150-200zł - jak zajechane to X4 pompa paliwa od 350. Mam porównanie bo miałem i jednopunkta i teraz mam wielopunkta i uważam że jest to najlepszy wtrysk w B3 ale dla kogoś kto go nie ogarnie to w przypadku awarii koszta mogą isć w tysiące jak się da to w ręce mechaników którzy nie mają pojęcia nawet jak to działa
No i jeżeli chodzi o osiągi to jednopunkt nie ma startu do KE-Jeta <ok>
: 09 mar 2016, 22:04
autor: damiann92
też dodam że czujniki posprawdzane i wszystko z nimi ok tkaże w podciśnieiniu wszystkie przewody powymieniane na nowe
[ Dodano: 2016-03-09, 22:04 ]
ja też chce zmienić bo coś się w niej popsuło że prąd do pompki paliwa nie dochodzi i do wtrysku rozruchowego. Jest teraz zrobione na krótko tylko żeby można było odpalić i tyle. A szkoda mi samochodu i chce ją zrobić.
: 09 mar 2016, 22:09
autor: Krys1994
Bezpiecznik sprawdź i przekaźnik pompy paliwa. zsotaje tylko regulacja wtrysku jak masz miernik uniwersalny to możesz się wpiąć amperomierzem w zakresie 200mA i ustawić prą na nastawniku w granicach 10 mA. Po takim ustawieniu silniczek łądnie pracuje. Ważne jest też spoczynkowe ustawienie klapy.
: 09 mar 2016, 22:21
autor: damiann92
właśnie wszystkie bezpieczniki dobre przekaźnik też. pompka podaje jak się przekaźnik złączy stykami albo na krótka jak da mu się prąd. przewody całe, sprawdzane niec nie poprzerywane
[ Dodano: 2016-03-09, 22:21 ]
mogło się ECU spalić albo moduł zapłonowy?? Dodam że iskra jest.
: 09 mar 2016, 22:33
autor: Krys1994
Przekaźnik pompy bierze napięcie po kluczyku czyli z kostki stacyjki. Sprawdź albo podmień na sprawną bo może tu jest przyczyna.
: 09 mar 2016, 22:39
autor: damiann92
kostka też nowa tak ogólnie to druga cała nowa (używka ze szrotu)wiązka jest wsadzona. Dlatego już nie mam pomysłów co tu zrobić dalej żeby to normalnie było a nie jakieś obejścia z kablami
: 09 mar 2016, 23:10
autor: Krys1994
Co sie działo ze stara, że nowa całą? Może coś nie podłączone.
: 09 mar 2016, 23:38
autor: damiann92
ze starą to samo co z tą po wymianie silnika silnika z samochodu który jeździł. silnik został założony i to się zaczeło pierdaczyć wszystko jest podłączone tak jka powinno być. u elektryka stała półtora miesiąca i nic. według mnie spaliła sie jakaś pierdoła przez którą to nie chodzi
: 09 mar 2016, 23:50
autor: Krys1994
Ze schematu który mam jasno wynika, zę przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce i on załącza cewkę i już idzie stały prąd do pompki przez bezpiecznik. Szukaj przyczyny tutaj. Albo coś nie tak w skrzynce bezpieczników.
Pamiętaj też, ze w JN pompka działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Ja ten silnik ogarnąłem prawie do perfekcji. Tylko, że dałem też nowe wtryskiwacze i jest spora różnica.
Pytanko jeszcze jaki masz przekaźnik z miejscem na bezpiecznik czy bez?
: 13 mar 2016, 19:45
autor: damiann92
mam przekaźnik z miejscem na bezpiecznik
[ Dodano: 2016-03-13, 19:45 ]
sory że tyle nie pisałem ale troche zarobiony jestem
: 13 mar 2016, 19:51
autor: Krys1994
U siebie mam przekaźnik zwykły bez miejsca na bezpiecznik ale kiedyś kupiłem dwa z miejscem na bezpiecznik, piny miały takie same chyba albo był jeden pin więcej nie pamiętam i po włożeniu ich na żadnym nie paliła. Włożyłem z powrotem stary i pali bez problemu więc tutaj może być problem bo w JN nie ma kodów błyskowych więc taki przekaźnik jest nie potrzebny.
: 13 mar 2016, 20:01
autor: damiann92
też już przekładałem pare razy i nic