Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Audi 80 B4 ABT Po jeździe robi się ciśnienie i

: 10 mar 2016, 19:08
autor: audi94
Witam, ostatnio mam problem z moją Audiczką 80 B4 ponieważ po jeździe jak odkręci się zbiorniczek wyrównawczy to jest duże ciśnienie i jak się odkręca to płyn sadzi z zbiorniczka.
Również przewód chłodniczy jest mocno twardy oraz ostatnio jak to się zaczęło dziać to wszystkie szyby są zaparowane. Nie wiem w czym tkwi problem, proszę o sugestie.

: 10 mar 2016, 21:00
autor: Jarewa
A gdzie widzisz problem?? ja jedynie byś zmienił nagrzewnice.

: 10 mar 2016, 21:09
autor: audi94
Że w innych samochodach po odkręceniu korka od zbiorniczka nie sadzi płyn, i nie ma takiego ciśnienia oraz nie parują wszystkie szyby.

: 10 mar 2016, 23:50
autor: Jarewa
audi94 pisze:Że w innych samochodach po odkręceniu korka od zbiorniczka nie sadzi płyn
W jakich innych? w normalnych wysadzi, instrukcji nie czytasz obsługi auta że to jest zabronione bo mona się poparzyć??

: 11 mar 2016, 06:53
autor: audi94
Widzę że ktoś tu się nie zna mam drugi samochód Passata B4 i tam mogę odkręcić po jeździe korek i ani kropla płynu nie sadzi a u mnie jak się odkręci to goni płyn jak cholera.

: 11 mar 2016, 07:35
autor: Jarewa
No to rób głowice bo wiesz lepiej.

: 11 mar 2016, 15:33
autor: maciek889
audi94 pisze:mam drugi samochód Passata B4
To może w nim masz zepsuty korek, który wypuszcza całe ciśnienie jeszcze przed odkręceniem, nieszczelny układ chłodzenia albo zepsuty termostat i silnik się nie nagrzewa.

: 11 mar 2016, 18:43
autor: Jarewa
Wyjaśniam swoje podpowiedzi, rozszerzalność cieplna to chyba wiadomo co to jest? układ jest ciśnieniowy 1bar dlatego węzę są twarde a że mają już trochę to i puchną ale to wszystko to normalne zjawisko i nie ma czym się przejmować o ile nie przegrzewa się silnik. A to ze po odkręceniu potrafi płyn wypłynąć tez normalne bo płyn zmienił swoją objętość. Co innego gdyby wyrzuciło korkiem tak od siebie.

A ze tak nie masz w passacie to widocznie jak kolega wyżej pisał bo tam tez powinien być układ ciśnieniowy.

W każdym aucie ze sprawnym układem chłodzenia jest takie zjawisko cofnięcia płynu. Dlatego w instrukcji obsługi auta zawsze pisze o niebezpieczeństwie poparzenia się i nie wolno odkręcać korka gdy płyn gorący.

: 11 mar 2016, 20:58
autor: Krys1994
Tak ale zauważ Jarewa, że twarde węzę i parujące szyby zrobiły się w jednym czasie. Ja bym obstawiał UPG. podjedź gdzieś do mechanika niech Ci zrobi test na dwutlenek to się dowiesz na 100%. Już nie jeden przypadek mieliśmy na warsztacie ze węze puchły i coś rozsadziło. U Ciebie mogła pójść nagrzewnica. Dodam też, że w tym tygodniu mamy 6 uszczelek pod głowicą więc siedze w temacie akurat. :-P

: 11 mar 2016, 21:43
autor: Jarewa
Zauważ ze nie pisze o przegrzewaniu się.

: 11 mar 2016, 22:03
autor: Krys1994
Nie wiem przyjechało do nas renault scenic 1.9 diesle na pompie zwykłej i płyn wywalało a temperaturę miał normalną.
Passat b4 1.9 TDI co raz jakiś przewód peka czy króciec a temperatura normalna. Zrobiliśmy test i UPG wyszło. Gość nie robi bo nie ma kasy i tak jeździ.

: 11 mar 2016, 22:52
autor: Jarewa
Krys1994 pisze:Zrobiliśmy test i UPG wyszło
A wiesz ze te testy w 50% są nie pewne?? ale to chyba macie świadomość tego skoro tym robicie.

: 11 mar 2016, 23:14
autor: Krys1994
Tak są nie pewne, ale jak wytłumaczysz, że co raz coś pęka jakiś wąż i króćce a temperatura jest normalna. Takie banały jak korek już dawno wyeliminowane.

: 11 mar 2016, 23:26
autor: Jarewa
Ciężko stwierdzić nie widząc tego. Do każdego trzeba podchodzić indywidualnie.

Ostatnio robiłem mercedesa 4matic v8 tez wszyscy ze to głowice i nikt nie chciał się podejmować naprawy a węzę pękały co chwile a jak nie węże to uszczelka. Niestety nie były to głowice lecz starzenie się materiału węzę itd. straciły swoje właściwości. Klient niestety się bardzo rozczarował na niepotrzebny wydatek że słuchał innych.

: 11 mar 2016, 23:42
autor: Krys1994
Nie mowie, ze nie ale na pewno nie co tydzień. Jak już pisałem w tym tygodniu mamy 6 uszczelek pod głowicą i w 5 olej poszedł do płynu, jedna tylko ze kompresja i wywalało płyn. Nawet ford sie trafił z silnikem v6 3.8 w benzynie jeszcze na kółkach zębatych na rozrządzie.